Internet Algemeen Microsoft account

BertjeV

Steunend lid
Vip Lid
graag had ik vernomen of het mogelijk is een microsoft account volledig te verwijderen.
destijds heb ik dit aangemaakt via mijn mailadres zijnde een hotmail.com.
ik vermoed dat indien dit microsoft account niet meer bestaat dat ook mijn mailadres zal verwijderd worden.
dit is zeker niet de bedoeling omdat ik de officiële mails van mijn gmail accounts doorzend naar de hotmail en daar plaats in aangemaakte mappen. (zoals een aparte map met de berichten van pc tuts)
deze mails zou ik niet graag zien verdwijnen.
denkt er iemand of dit probleem is op te lossen.
de gegevens van mijn bestaand microsoft account zij niet meer correct zo is er een gsm nummer dat nog toegewezen was aan de GSM van mijn werk, en ik kan dit niet wijzigen, deze telefoonnummer bestaat niet meer. dus een nieuw account aanmaken met de correcte gegeven zal vermoedelijk het enige zijn dat ik kan. maar dan zal ik waarschijnlijk niet meer kunnen inloggen op mijn hotmail dat zeker niet de bedoeling is. 😩

@BertjeV : dus ... alle mails uit je hotmail halen/exporteren en dan pas die account verwijderen.
En natuurlijk die doorzending van GMail naar Hotmail ook meteen stopzetten. (zie ik overigens géén nut van in ...)

Hoe je dat verwijderen dan doet stel ik voor de de tip van @The End gewoon effe probeert ...

die doorzending doe ik manueel en hotmail wil ik behouden, daar komen ook officiële mails toe; (belastingen pensioen investeringen etc) dan moet ik overal dit wijzigen.
dit is niet te doen.

Een Microsoft-account verwijderen en tegelijkertijd je e-mailadres behouden, kan niet. Microsoft behandelt het account en het e-mailadres (zoals Outlook of Hotmail) als één geheel. Als je het account sluit, verdwijnt het adres definitief van de servers. [1, 2]
Je kunt dit probleem oplossen met de onderstaande twee alternatieven.

Alternatief 1: E-mailadres ontkoppelen en verplaatsen (Aanbevolen)
Wil je stoppen met Microsoft, maar wel je e-mails blijven ontvangen via een andere dienst (bijv. Gmail)?
  1. Maak een nieuw e-mailadres aan bij een andere provider (zoals Gmail).
  2. Stel een doorverwijsregel in in je huidige Outlook/Hotmail-account om al je inkomende mails door te sturen naar je nieuwe adres.
  3. Download en bewaar al je belangrijke mails en contacten. [1, 2]

Alternatief 2: De toegang tot je Microsoft-account blokkeren
Wil je van je Microsoft-account af omdat je het niet meer gebruikt, of om spam en inbraken te stoppen? Je kunt het account dan 'leegmaken' in plaats van opheffen: [1]
  1. Log in op de Microsoft Accountpagina.
  2. Verwijder al je persoonlijke gegevens (naam, geboortedatum, etc.).
  3. Koppel al je betaalmethoden los.
  4. Verwijder eventuele secundaire e-mailadressen en telefoonnummers in de Microsoft Beveiligingspagina.

de reden dat ik niks kon aanpassen is dat mijn toestel op windows 10 draait en dit niet meer word ondersteund (ondanks dat het LSTC versie is). ik heb mijn toestellen weggesmeten. dan kon ik wel wijzigingen doen.
ik denk dat ik het hier ga bij laten bedankt voor de hulp dat u mij geboden hebt

die doorzending doe ik manueel en hotmail wil ik behouden, daar komen ook officiële mails toe; (belastingen pensioen investeringen etc)
Als er nu één mailprovider is die ik NIET zou gebruiken voor officiële mails en enkel voor amusement/gaming/contacten ... dan is het wel Hotmail ! De VS lezen mee ! (of kunnen, als ze dat willen ...)

Terug
Bovenaan