Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Sinds een paar dagen heb ik een probleempje met het verzenden van e-mail.
Postvak-Uit mails worden de eerste uren niet verzonden.
Er is niets veranderd aan de instellingen.

De voortgang blijft uren hangen aan 60 seconden.
mvg.

Postvak IN.JPG
 
Ook even rekening mee houden dat email hoofdzakelijk bedoeld is om plain text te versturen (of eventueel HTML). Veel mensen misbruiken email om zeer grote bestanden door te sturen. Op elk mee te sturen bestand komt een overhead van 1/3 in size op dat bestand. Dus een bestand van 9MB wordt ongeveer 12MB. Veel mailservers leggen strikte beperkingen op mailsize. Je mag er ook niet vanuitgaan dat je eigen mailaccount geen probleem maakt hiermee, dat de ontvangende partij een bepaalde mailsize toelaat.
Ik raad mensen aan om geen mails te versturen groter dan 15 a 20MB. eMail is hier niet voor gemaakt. Het "kan" meestal wel omdat de vraag groter wordt, maar zoals ik eerder vermelde is het een beetje overkill....
 
Ook even rekening mee houden dat email hoofdzakelijk bedoeld is om plain text te versturen (of eventueel HTML). Veel mensen misbruiken email om zeer grote bestanden door te sturen. Op elk mee te sturen bestand komt een overhead van 1/3 in size op dat bestand. Dus een bestand van 9MB wordt ongeveer 12MB. Veel mailservers leggen strikte beperkingen op mailsize. Je mag er ook niet vanuitgaan dat je eigen mailaccount geen probleem maakt hiermee, dat de ontvangende partij een bepaalde mailsize toelaat.
Ik raad mensen aan om geen mails te versturen groter dan 15 a 20MB. eMail is hier niet voor gemaakt. Het "kan" meestal wel omdat de vraag groter wordt, maar zoals ik eerder vermelde is het een beetje overkill....
Dragon,ik heb dit probleem maar een paar dagen,vroeger nooit last van gehad.
!!!!!!!Er zijn NU 5 mails weg???Pc heeft een paar uurtjes afgestaan.De mails die er al een paar dagen staan zijn nog niet verzonden,deze van vandaag wel.Grootste mail is 5MB.
Ik ga ze verwijderen en eens een mailtje naar mij sturen.Laat wel iets weten.
 
Heb je misschien ook nog een Gmail of Hotmail account o.i.d. gekoppeld aan Outlook. Dus je haalt de berichten van een Gmail account binnen via Outlook.

Als daar dus een enorm bestand staat, zal het lang duren voordat Outlook dat binnengehaald heeft.
 
Heb je misschien ook nog een Gmail of Hotmail account o.i.d. gekoppeld aan Outlook. Dus je haalt de berichten van een Gmail account binnen via Outlook.

Als daar dus een enorm bestand staat, zal het lang duren voordat Outlook dat binnengehaald heeft.

Hotmail account is gekoppeld aan outlook,maar dat zijn heel weinig binnenkomende mails.Maar het binnenhalen van mails is geen probleem,alleen het verzenden.
 
Het schijnt hier zichzelf opgelost te hebben.
Verzonden mails blijven max 2minuten staan.Heb aan de instellingen niets veranderd.........maar
Het probleem had ik op mijn laptop,deze morgen desktop pc gestart en Outlook Express gestart.Daar kwamen 56 mails binnen,de meeste al enkele dagen oud.Had wel al webmail alles vewijderd.Hoe kunnen er dan nog mails binnenkomen???
Wou dat toch ff melden.
Bedankt voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan