Microsoft Windows hulpprogramma voor schadelijke software werkt niet meer, dagelijks!

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste Vrienden (of Kameraden als Poutin straks ook hier de plak zwaait...),

Sinds een paar weken (na een image re-install, denk ik), krijg ik dagelijks één keer de melding zoals in de titel van deze vraag. Dit is te zien op de betrouwbaarheidsgeschiedenis. Alles werkt verder goed eb ik heb geen zin om een verre Image terug te plaatsen, tenzij dit de enige oplossing is.

Ik heb C:\windows\system32\mrt.exe nagezien en deze map is leeg. Moeten hier niet een paar *.dll 's staan?

Mvg

Walter
 
Ik heb die mrt.exe nog nooit gebruikt en zie er ook het nut niet van in.

Hier staat het volgende te lezen:

Microsoft will release an updated version of this tool on the second Tuesday of each month.

En vandaag is het Patch Tuesday ... laat je systeem, via Windows Update, eens manueel zoeken naar updates: de nieuwste versie van MRT zit er bij.

Nog problemen na de installatie van de recentste versie ?
 
De map MRT.exe is een tijdelijke map die gebruikt wordt voor de updates van de Microsoft Malious software Removal Tool of afgekort MRT.
Deze map kan gewoon verwijderd worden.
Soms is deze map ook wel eens op andere partities te vinden als deze gebruikt worden voor bestands lokaties van Windows programma's. Deze map kan zelfs verschillende keren voorkomen op verschillende partities.

p.s. de map MRT.exe niet verwarren met de map MRT
 
...de map mrt.exe totaal wissen en het probleem is opgelost?

Gr. Walter

De map MRT.exe zou na de updates verwijderd moeten worden, maar dit is wel eens een slordig foutje van Microsoft als dit niet gebeurd. Zeker omdat het kan gebeuren dat deze temp map op elke willekeurige partitie aangemaakt kan worden.

Maar ik zie zo gauw geen overeenkomst met deze map en het niet meer werken van de Malious software Removal Tool.
Dit laatste moet een andere oorzaak hebben.

Uiteraard kun je het proberen om deze map eens te verwijderen op alle partities waar hij staat.
 
Dit zijn al de updates van vandaag.
Ik gebruik wel geen Microsoft office.

Updates vandaag.jpg
 
...ja, ja, maar het gaat hier om de inhoud van de map mrt.exe, niet de map zelf.
Mvg | Walter

Daar staan als het goed is de tijdelijke bestanden van de updates voor de Malious software Removal Tool.

Ik ben nog steeds via Google aan het zoeken of ik iets kan vinden met de relatie tussen deze map en het niet goed welken van MRT en kwam nog geen oplossing maar wel deze tegen: Nieuwe mappen met MRT.exe geplaatst op D:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan