Microsoft Windows hulpprogramma voor schadelijke software werkt niet meer, dagelijks!

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste Vrienden (of Kameraden als Poutin straks ook hier de plak zwaait...),

Sinds een paar weken (na een image re-install, denk ik), krijg ik dagelijks één keer de melding zoals in de titel van deze vraag. Dit is te zien op de betrouwbaarheidsgeschiedenis. Alles werkt verder goed eb ik heb geen zin om een verre Image terug te plaatsen, tenzij dit de enige oplossing is.

Ik heb C:\windows\system32\mrt.exe nagezien en deze map is leeg. Moeten hier niet een paar *.dll 's staan?

Mvg

Walter
 
Deze morgen weer van dat... (ondanks vinkje weg in onderhoudscentrum).

Ik had gedacht dat het makkelijk zou zijn om die melding die me slechte punten heeft in het Betrouwbaarheids-dinges uit te schakelen...
Dit is een 'brainer' dan, vrienden...
 
Bedankt G. om me niet te vergeten.
Ik heb een clean boot gedaan en verder nix.
Op de betrouwbaarheidsgeschiedenis kan je zien (#11) dat het al zeker twee weken zo is en ik had toen een Image/systeemkopie van een tijd voordien gemaakt.
Iedere morgen - na het opstarten en om 9:00 u. heb ik het zitten. Hoe kom ik daar in hemelsnaam vanaf?

Mvg ||| Walter
 
...dat weet ik pas morgen, omdat de mrt.exe waarschijnlijk pas om 9:00 telkens gebeurd.
Updates worden meticuleus gedaan en Emsisoft scant regelmatig diep (dat duurt een eeuwigheid).
Vg | Walter
 
WaWa,

...dat weet ik pas morgen

De scan van de systeembestanden dien je manueel op te starten ... dus, daar kan (kon) je dus eigenlijk al vandaag (gisteren) het resultaat van weten, net zoals het resultaat van het installeren van de recentste versie van MRT via Windows Update.

En vandaag is het Patch Tuesday ... laat je systeem, via Windows Update, eens manueel zoeken naar updates: de nieuwste versie van MRT zit er bij.

Nog problemen na de installatie van de recentste versie ?

Piste al bewandeld ? ... recent nog een scan van de systeembestanden uitgevoerd ?

We zijn dus aan het surplacen ... ;)
 
Ik heb naar updates op tijd gezocht en er 15 geïnstalleerd.
De laatste versie van mrt al twee maal gedaan. Gisteren en deze morgen. Dat was goed voor een paar uren draaien.
Waarom zou de updates van nu een probleem oplossen die al zeker twee weken bestaat.
Wat en waarmee kan ik nog scannen. Moeilijk kan dat niet zijn, want op mijn klein ssd'tje staat maar 40 GB aan bestanden. Je zegt het maar en ik doe het. 'k Weet niet of we er veel van kunnen verwachten... Surplassen is het zeker. Met de fiets of met mijn lief op 1 tegel (heel lang geleden...).

Mvg | Walter
 
sfc /scannow doe ik bijna elke dag en ook in Uitvoeren > perfmon /report. Alles picobello.

Wat kunnen we nog meer doen. Als ik het mapje mrt.exe zou wissen... wat gebeurt er dan?

Bedankt voor je permanent opvolgen. Bedenk nog wat.

Mvg

Walter
 
...clean boot is gebeurd. Niets speciaals.
Ik kan natuurlijk een maand teruggaan, maar uit ervaring weet ik hoeveel werk dat is - en dan nog vaststellen dat het er toen al was. ..
Amai.
Mvg | Walter
 
Ik gebruik dat niet. Die zever komt vanzelf iedere dag. Vertel me dan a.j.b. eens hoe ik dat uitschakel? Dan ben ik er van af.

Ik gebruik Emsisoft sinds twee jaar en ze vangen altijd alles behoorlijk op. Ik ben er zeer tevreden van.
laat maar eens iets weten.

Mvg | Walt
 
...dat weet ik pas morgen, omdat de mrt.exe waarschijnlijk pas om 9:00 telkens gebeurd.
Updates worden meticuleus gedaan en Emsisoft scant regelmatig diep (dat duurt een eeuwigheid).
Vg | Walter


MRT.exe scant slechts 1 keer automatisch per maand en dat is dadelijk na het downloaden en installeren.
Als je het meerdere keren wilt laten scannen moet je het programma zelf handmatig opstarten.
 
Hoe komt het dan dat ik dagelijks die mrt.exe werkt niet meer krijg. Zie ook bericht 11.
Ook geen idee hoe ik het stop? Anders zie ik geen andere mogelijkheid dan terug naar een paar weken geleden te gaan. ..

Mvg | Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan