Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn externe HD is onverwachts gecrasht.
Slaat niet meer aan op pc, of tv, of laptop.
Heb deze nu uit mekaar gehaald, zie foto's.
De vraag is nu, kan deze in een docking?
Of kan ik zo'n andere printplaat bekomen, want mss is deze wel stuk?
Er staat veel te belangrijke info op om geen pogingen te ondernemen.
Graag jullie advies.
 

Bijlagen

  • IMG_0421.jpg
    IMG_0421.jpg
    70.6 KB · Weergaven: 146
  • IMG_0422.jpg
    IMG_0422.jpg
    39 KB · Weergaven: 154
  • IMG_0423.jpg
    IMG_0423.jpg
    42.6 KB · Weergaven: 155
  • IMG_0424.jpg
    IMG_0424.jpg
    51.6 KB · Weergaven: 159
  • IMG_0425.jpg
    IMG_0425.jpg
    73.3 KB · Weergaven: 157
Als je data echt zo belangrijk is, dan zou ik er niet verder mee gaan rommelen maar opsturen naar een Data Recovery bedrijf !
Dit is overigens best wel prijzig, maar je krijgt hoe dan ook (een deel van) je data terug !

Ik vond nog een artikel over het zelf pogen van data herstel op een vrij brute manier. Volgens de schrijver is hem dit een paar keer gelukt om data te recoveren.
Als je geen geld wilt uitgeven, maar toch een poging wilt wagen, is dit misschien het proberen waard.
Kapot is de schijf toch al en na het volgen van deze handleiding kun je waarschijnlijk gegarandeerd je schijf weggooien nadat je misschien toch je data terug hebt kunnen halen.

Harddisk defect ? Probeer dit eens !
 
Zoals reeds vermeld hierboven, offerte vragen aan een data recovery bedrijf is de beste keus. ALS je er enkele honderden euro's aan wilt spenderen tenminste.

Wat ook dikwijls problematisch is bij schijven zoals op je foto, is de USB connector. Heel veel externe harde schijven hebben dit probleem. Ik zie dat de USB interface geintegreerd is op de harde schijf zelf. Kijk eens na of de pinnetjes van die connector nog allemaal goed vastgesoldeerd zijn. Dit is niet gemakkelijk te controlleren als er slecht contact is. Wat je dan kan doen is met een (fijne) soldeerbout die verbindingen nog eens opwarmen zodat je zeker(der) bent van goed contact.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan