Windows 10 Mijn Gmail via een snelkoppeling installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mail van w10 draait maar weigert 't spam van 't hotmail-account te filteren, al 5 mnd. Blijkbaar zijn dat telkens andere afzenders van health, loans, insurance en nog wat onnozelaars.
Als ik via Google naar gmail ga dan zit er gene brol bij. Al de 4 accounts doet hij. Zou dat niet gaan via een snelkoppelling ?
Thunderbird, maar die vraagt telkens het hoofdwachtwoord, na 1 jaar heb ik al 3 x andere wachtwoorden voor de 3 gmails en 1 Hotmail. Ik krijg die zijn gevraag niet weg.
Ik ben die storende mails beu.
 
Beste,
Ik werk al jaren met Thunderbird en je hoeft alleen de eerste keer bij het aanmaken van een mail account het wachtwoord in te vullen.
Je vier accounts in Thunderbird wissen en opnieuw instellen en Wachtwoord onthouden aanvinken.
wachtwoord.png
 
Via Edge of Chrome ging een snelkoppeling plakken op bureaublad niet. Bij de oudere Windows versies ging dat wel.
Voor ik de vraag hier kwam stellen heb ik zelf wat geprobeerd, Gmail van Eyck enz, een achterblijver Mailbird zat/zit nog steeds op mijn smartphone. Ook nadat ik die verwijderd had op de laptop(onnozele wereld).
Ik heb die terug binnen gepakt en heb een licentie voor Lite . Ik geef hem een paar weken, ik en hem moeten nog even wennen.
 
@hobbyman ik heb je vraag tot hulp wel een tig aantal keren moeten lezen om er ook maar iets van te snappen !

ik begrijp ( althans denk ik dit toch ) dat het je bedoeling is om een snelkoppeling op je bureaublad te plaatsen naar Gmail.. *dit kan dus wel !
het probleem echter is dat jij 3 email accounts gebruikt bij Gmail .. ook heb jij een Hotmail account gekoppeld aan Gmail en wil jij ook van dat account een snelkoppeling ..
*je gebruikt dus 1 snel koppeling voor al deze 4 email accounts (dit werkt maar voor 1 aangemeld account ….de andere account staan op niet aangemeld en deze dienen dan ook aangemeld te worden ) **** zijn al deze 4 accounts aangemeld en heb je vervolgens 1 snelkoppeling naar Gmail toe dan dien jij in gmail rechts boven bij je Gmail account aan te geven van welk account je de mails wenst te zien

in onderstaande afbeelding zie je 2 accounts staan ..
stel dat ik bij al de 2 accounts ben aangemeld dan opent er zich van het moment ik deze snel koppeling aanklikt er zich het standaard gmail account en vervolgens kan ik dan rechts boven aan selecteren van welk account ik de mails wil zien ..
Ashampoo_Snap_woensdag 31 juli 2019_07h34m23s_008_.png


is enkel alleen het standaard account actief dan dien ik eerst vervolgens me aan te melden op het andere account ..
Ashampoo_Snap_woensdag 31 juli 2019_11h55m19s_002_.png

je zie hier nu ook mijn snelkoppeling naar Gmail toe .. en dit zowel via de edge als met chrome

om een eigen snelkoppeling aan te maken doe je het volgende..
Rechtsklik ergens op bureaublad > kies Nieuw > snelkoppeling >
Vul hier nu de url in naar je gmail in het venster ..
klik hierna op volgende > geef het een toepasselijke naam en klik dan OK.
Je hebt nu een snelkoppeling op jouw bureaublad erbij voor het afsluiten.

wil je deze snelkoppeling dan ook nog zijn eigen icoontje geven dien je eerst EasyPicture2Icon op te halen en een afbeelding opgeslagen als . jpg
vervolgens start je deze EasyPicture2Icon op en selecteer je de betreffende afbeelding … bewaar deze icon op een gemakkelijke terug te vinden plaats ..

rechtsklik op de aangemaakte snelkoppeling en kies eigenschappen ...>ander pictogram >blader naar deze zelf aangemaakte icon en selecteer deze vervolgens dan ook .
 
Ok, dat probeer ik later. Die Mailbird Lite met licence geeft vandaag maar 1 gmail acount weer, de 2 gmail en 1 hotmail doet hij niet meer. Wat een farce.
Komt dat nu door de grote Windows updates van deze nacht?
Wellicht bij TB de accounts verwijderen en zo verder proberen hem in orde te krijgen. We zien wel.
 

Bijlagen

  • Mailbird vieuw blocked.JPG
    Mailbird vieuw blocked.JPG
    57 KB · Weergaven: 133
heeft niets met de Windows update te maken ..in jouw afbeelding van mailbird staat de reden vermeld..
je heb gewoon teveel accounts in gebruik genomen !
 
Die teveel accounts, 4 heb ik al 5 j. They want your money, that's all.
Vandaag bij apps en onderdelen kunt ge Mail en Agenda-geavanceerde optie-resetten, wellicht gaat de spam-filter dan terug. Daarvoor had ik wel dat hotmail account verwijderd. En erna hotmailaccount terug erin gezet.
1 Dingetje vermoed ik nog, een gepush om je hotmail.com naar Outlook.com om te zetten, die vraag springt nogal dikwijls tevoorschijn.
 
Maar vandaag wel spam, ik zal moeten wachten om Hotmail naar Outlook te veranderen. Mijn vliegticket is voor september en ik moet nog boardingpassen printen. via Hotmail.
Crimineel gespuis is die spam.
 
Bij mij is al heel lang geleden "R"otmail omgezet ik Outlook.
Ga ik naar outlook.com dan kan ik inloggen met Wisperbird at hotmail.com
Heb daar geen alias gemaakt. Bij mijn andere account heb ik wel een alias aangemaakt en dat eindigt dus wel op outlook.com.
Maar zelfs na meerdere malen lezen is mij niet duidelijk wat je wilt.
Zelf heb ik mijn actieve accounts geïmporteerd in gmail.
Heb daar geen last van onzin mailtjes.
Omdat ik overal TwoStep aan heb staan haal ik de hotmail varianten niet meer binnen.
Moet wel kunnen met speciale app wachtwoorden, maar mij te lastig.
Zonder TwoStep importeert gmail eenvoudig via Gmailify, zo zie ik mijn mail at outlook.com in Gmail.

Gebruik al jaren geen email-client meer, maar zover ik me herinner kun je TB wel leren niet meer om het hoofdwachtwoord te vragen.
Let Op! Als je imap gebruikt alleen prioriteit en eventueel overig binnen halen. Dus niet via Pop3 binnen halen.
Want als alles is aangevinkt of je gebruikt POP3 haal je ook spam binnen.
 
Eigenaardig is wel dat de voornaam van de IT expert gebruikt wordt bij die spam. Die heeft toen mijn labtop in orde gebracht bij hem thuis.
Zolang ik geen boardingpassen heb laat ik de boel maar draaien, de spam is wel sterk verminderd sinds de reset.
(Je antwoord geeft moed.)
 
Sorry hoor maar denk dat hij/zij geen expert is.
Is me nog niet helder wat de ICTer heeft gedaan, maar als er spam binnen komt op zijn naam, twijfel ik sterk aan de doorlopen opleiding.
Het voordeel van thuis is dat je de juiste infrastructuur hebt.
Zelf doe ik nu veel op afstand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan