mijn pc bevriest met firefox browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
mijn pc bevriest met firefox browser (is niet de éérste keer ) ligt dat aan firefox of is dat iets anders
ik heb die firefox altijd gebruikt nooit geen last gehad ,en als ik die verwijder (dan ben ik ook die FVD speeddial weer kwijt pfff) is er een andere oplossing ?
 
vind het raar dat er 7 firefox in staat ,is dat normaal
 

Bijlagen

  • photo17996.png
    photo17996.png
    33.6 KB · Weergaven: 84
raymon;n230517 zei:
is het dit wat je wil weten

Inderdaad. Het lijkt dat je processor het wel kan trekken (een amd A10 kan je bijna vergelijken met een intel I5) maar dat je RAM te klein is. Ik adviseer je je virtuele geheugen te verhogen. Hopelijk heb je SSD steken. Maar ook een HDD kan wel wat opvangen.

Verder zou ik eens nakijken welke processen er overbodig mee opstarten en geheugen vreten. msconfig.msc, maar er bestaan ook goede externe progs. Kerish doctor is betalend, maar met een week testperiode. gebruik die eens, want die optimaliseert nogal goed.

Ik zie ook dat je bekabeld werkt via ethernet, dus Kerish kan daar echt wel wat aan doen.

Je mag je virtuele ram gerust op 8GB zetten. Probeer tegelijlkertijd van je opstartprocedure zo lean mogelijk te maken, eventueel met uitgestelde opstart van bepaalde progs die je zeker wilt hebben draaien. Ik voel aan dat je opstart te zwaar is en je geheugen daarop bevriest.
 
Laatst bewerkt:
Met plezier! Indien je er niet uitkomt laat dan gerust iets weten. In principe ga je via windows explorer naar de schijf ( laat ons zeggen C:) en dan via contextmenu naar Eigenschappen helemaal onderaan. Dan in geavanceerd gaan. En weer onder virtueel geheugengebruik naar geavanceerde instellingen gaan. Daar is de interface vrij duidelijk: minimum en maximum op 8GB zetten onder manuele instellingen. Onthou dat je je harde schijf aanspreekt voor virtueel geheugen en dus voldoende ruimte vrij moet hebben. Vergeet ook niet te kijken naar onnodige processen die draaien en gebruik gerust die Kerish eens....
 
raymon;n230527 zei:
vind het raar dat er 7 firefox in staat ,is dat normaal

Dat is normaal. Ook andere browsers gebruiken svchosts om hun source-processen te laten draaien. Je kan deze killen in taakbeheer en dan sluit je browser vanzelf. Je kan ook je pc Afsluiten en dan manueel heropstarten in plaats van een reboot te doen. Dat geeft ook een reset van je draaiende processen van browsers en andere zaken.
 
ik doe toch iets verkeerd denk ik met die virtuele geheugen ik vul het in en ga daarna terug zien staat het zelfde als er voor
 

Bijlagen

  • photo18028.jpg
    photo18028.jpg
    97.4 KB · Weergaven: 99
  • photo18029.jpg
    photo18029.jpg
    108.1 KB · Weergaven: 104
Ja, je bent om te beginnen vergeten het bolletje aangepaste grootte aan te vinken. Dan kan je pas je virtuele ram manueel instellen....:p En die staat nu op 1.6GB, mag gerust groter.

[edit] ik zie nu pas je tweede prentje. Heb je zeker de button "Instellen" gebruikt? Je kan dit verifiëren door uit de tool te gaan en opnieuw je virtuele instellingen na te kijken. Trouwens waarom van 5GB tot 8GB? Dat mag gelijk staan hoor.

Blijf wel rekening houden met het feit dat je minstens 40GB moet vrij hebben op je HDD om dit successvol te gebruiken in dit geval.[/edit]
Antwanneke zei:
Met een SSD hoef je minder vrij ROMgeheugen te hebben.

Als dit allemaal niet helpt zou ik toch eens kijken of je in je pc niet een latje extra DDR3 bij kan steken.

En ik dring aan op een opruiming van je geheugenprocessen die overbodig zijn. We hebben ook nog steeds geen HJT-log gezien...
 
die tweede foto is dat wanneer ik het veranderd heb met bolleke( aangepaste grootte aan te vinken) heb ook iedere keer op ok gedrukt

en de wisselbestanden heb ik op 3000mb gezet en als ik terug ga zien nopens gebeurt
 
raymon;n230634 zei:
die tweede foto is dat wanneer ik het veranderd heb met bolleke( aangepaste grootte aan te vinken) heb ook iedere keer op ok gedrukt

en de wisselbestanden heb ik op 3000mb gezet en als ik terug ga zien nopens gebeurt

Indien je terug gaat moet je toch wel de nieuwe waarden zien. Anders is er inderdaads niets gewijzigd. Kijk eens goed rond, want ik heb het ooit ook al eens voorgehad dat ik dacht de instellingen opgeslagen te hebben terwijl dat dat niet het geval was.
 
hoe komt het dan dat het zelfde blijft , momenteel toegewezen 1600mb wisselbestand , wat lig ik te prutsen

die Kerish doctor heb ik ook geïnstalleerd
had wel iets raar ik wil HP program verwijderen kwam er ineens verwijderen van i tune en kon ik het terug zetten (dacht wat heeft i tune nu te maken met HP )
is wel een goed program maar moet wel zo wat zien wat ik wil laten doen


tja ik heb al verschillende keren geprobeerd met het geheugen te verhogen maar wilt niet lukken

ik heb tot nu toe geen problemen met vastlopen is misschien met die dokter (nar)
 

Bijlagen

  • photo18030.jpg
    photo18030.jpg
    18.1 KB · Weergaven: 69
raymon;n230636 zei:
hoe komt het dan dat het zelfde blijft , momenteel toegewezen 1600mb wisselbestand , wat lig ik te prutsen

tja ik heb al verschillende keren geprobeerd met het geheugen te verhogen maar wilt niet lukken

ik heb tot nu toe geen problemen met vastlopen is misschien met die dokter (nar)

Indien je écht wilt ben ik zeker dat één van onze medewerkers (of ikzelf) wel eens in je pc wilt komen kijken met Teamviewer. Dan kunnen we die wisselbestandsgrootte op afstand voor je oplossen...

Maar Kerish maakt een hele boel TCP/IP-instellingen beter van je pc, dus ik ben al blij dat je op dit moment niet bevriest. Hou ons zeker op de hoogte!!!!
 
indien je het virtueel geheugen wenst te vergoten dan dien je aangepaste grootte aangevinkt te hebben na het ingeven van de minimale /maximale grootte dien je ook op instellen te klikken en daarna op ok ...een systeemherstart dringt zich op om deze nieuwe instelling toe te passen ...
 
Qtex;n230642 zei:
indien je het virtueel geheugen wenst te vergoten dan dien je aangepaste grootte aangevinkt te hebben na het ingeven van de minimale /maximale grootte dien je ook op instellen te klikken en daarna op ok ...een systeemherstart dringt zich op om deze nieuwe instelling toe te passen ...

Dat heb ik ook al een paar keer proberen aan te geven, want het is een beetje verwarrend, maar moet zeker lukken . Van daar dat ik voorstelde dat iemand van ons eens een piepje komt nemen via TV...
 
denk dat ik er bijna ben (lachen)
wat moet ik waar invullen op de foto dat heb ik altijd overgeslagen wist niet wat ik er mee aan moest sorry
 

Bijlagen

  • photo18031.jpg
    photo18031.jpg
    24.2 KB · Weergaven: 63
ben er geraakt , fouten die ik gemaakt heb is met het invullen dat ik er mb of gb er achter heb gezet (nar) hoe stom mocht er alleen cijfers invullen mijne euro was gevallen :cheer:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan