Windows 10 Miniatuurafbeeldingen van mappen worden niet meer weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS, Plotsklaps zie ik, als ik een mapje met afbeeldingen open, geen (kleine) afbeeldingen meer in de betreffende pictogrammen maar alleen het logopictogram van het programma waarmee ik mijn afbeeldingsbestanden (in mijn geval Irfanview) open. Erg lastig als je bijvoorbeeld een plaatje wil invoegen in een berichtje...
Ik heb de instellingen niet veranderd en die staan ook standaard op "Grote Pictogrammen" ingesteld bij de beeldweergave. Ik kan de grootte wel veranderen maar niet zodanig dat er weer afbeeldinkjes verschijnen. Er staan in het mapje tussen de laten we zeggen 100 pictogrammen slechts een stuk of 5 als afbeelding en de rest als logopictogram.
Heb ik toch iets per ongeluk veranderd en hoe kan ik dit weer herstellen?
Met vriendelijke groet, Elzo
 
Kijk eens na of de map opties nog exact staan zoals in deze screenshot ...

1675979691790.png


En als dit sporadisch gebeurt maar niet op elk moment kan het zijn dat je PC te 'bezig' is, met andere dingen.
De thumbnails worden immers aangemaakt en opgeslagen in een bestand 'thumbs' in de betrokken folder. Als die door een of andere aktie (ongewild kan ook) verwijderd zijn moeten die lijsten met mini-afbeeldingen opnieuw worden gegenereerd en dat neemt tijd ....

Je kan dit checken door zo'n folder met afbeeldingen te openen in Explorer en te laten openstaan, niets anders doen en kijken... Komen de afbeeldingskes één voor één in het overzicht zichtbaar dan is je PC ermee bezig.
 
Hallo Philip, allereerst hartelijk dank voor de snelle reactie. Volgens mij staat de map 'Opties' goed aangevinkt. (zie bijlage s.v.p.).
Ook heb ik verschillende folders met afbeeldingen (na elkaar) geruime tijd open laten staan maar er kwamen geen afbeeldingen bij. Wel hadden sommige folders wat meer afbeeldingen dan anderen maar altijd bestond het grootste deel uit het programmapictogram en niet uit afbeeldingspictogrammen.
Knipsel voor PC Tuts.JPG
 
dat lijkt me ook goed.
Probeer eens het volgende : ga naar de getroffen folder in 'details'-weergave, dat scrollt makkelijker en is nodig om géén locks te hebben op de miniaturen.
Zoek een een bestand 'thumbs.db'
Verwijder het helemaal ...
Schakel dan terug op weergave 'Grote pictogrammen' en kijk wat er gebeurt.
 
Hi Philip, Ik heb nu ook dit onderdeel afgevinkt en toen kon ik dit 'Thumbs d.b.' wel zien en het bestand verwijderen. Ik heb in de folder 'Plaatjes' de bestanden teruggezet naar een eerder opgeslagen versie en nu staat alles weer perfect zoals voorheen. Daarna heb ik het onderdeel weer aangevinkt.
Ik ben er erg blij mee maar heb nu nog wel een aanvullend vraagje. Moet ik alle mappen met afbeeldingen waarin zich dit ook voordoet, 1 voor 1 op dezelfde manier herstellen of is er ook een overkoepelende actie mogelijk? Ik heb er wel naar gezocht maar durf eigenlijk niet meer iets drastisch te ondernemen wat dat betreft... Dan liever stuk voor stuk herzien zonder mogelijk nieuwe complicaties hè.
 
Ter aanvulling van mijn vorige reactie. Ik heb nog een folder geprobeerd te resetten naar 'afbeelding in pictogram' maar dat lukte niet meer. Hetzelfde gedaan toch als bij de reeds genoemde folder 'Plaatjes'. Vreemd. Eerst maar een nachtje over slapen dan...
 
Moet ik alle mappen met afbeeldingen waarin zich dit ook voordoet, 1 voor 1 op dezelfde manier herstellen of is er ook een overkoepelende actie mogelijk?
Doe een zoekaktie in Explorer naar Thumbs.db-bestanden en verwijder ze allemaal in één keer.
Het herbouwen van de weergave gebeurt toch automatisch bij de eerste keer dat je zo'n folder opent.

Je zal dus enkel bij elke folder een vertraging merken, het opbouwen van de thumbnails in een nieuwe thumbs.db - enkel bij de eerste opening van elke afzonderlijke folder. Klein probleem denk ik dan ...
 
Ik heb alle 'd.b. bestanden' verwijderd en onder 'Opties' > 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen' weer aangevinkt.
Kan ik nu onder 'Beeld' > 'Normale pictogrammen weergeven' weer aanzetten en dan een folder openen ( waar na enige tijd de miniatuurafbeeldingen dan weer tevoorschijn zouden moeten komen)...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan