Internet Algemeen mobile internet

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Mijn mobile internet is opgebruikt door foutje van één van mijn gezinsleden.Mobile gebruikt i.p.v. wifi.
Vroeger kon men bij telenet volume bijkopen maar blijkbaar gaat dit niet meer.
Normaal zou men verder kunnen gebruik maken van mobile data aan lagere snelheid maar lukt niet.
Iemand oplossing ?
Ze raden mij aan om over te stappen naar 'one' maar als ik het uitreken ligt de prijs veel hoger.
Normaal kom ik toe met 70gb verdeeld over 4 sim kaarten maar is door dat foutje dat we nu min of meer in de problemen zitten.

Dit is te vinden op het net hieromtrent :

Als je bij Telenet een internetabonnement met een vast datavolume hebt en je hebt je maandelijkse limiet bereikt, dan geldt het volgende:

🛑 Wat gebeurt er zodra je limiet op is?​

1. Extra volume aankopen
    Bij sommige abonnementen kun je via MyTelenet extra GB bijkopen om verder te surfen aan normale snelheid (Telenet).
  2. Surfen aan verlaagde snelheid
    Als je géén extra volume koopt en het is nog meer dan 10 dagen tot het begin van de volgende factureringsperiode, dan zal Telenet je internet tijdelijk terugdraaien naar een lagere snelheid:
    • Bij Basic Internet (> 150 GB): ongeveer 1 Mbps down / 256 kbps up.
    • Bij Business S en vergelijkbaar: 1 Mbps down / 256 kbps up.
    • Bij standaard KLIK- of One-abonnementen: afhankelijk van je pakket, tussen 1 Mbps en 20 Mbps down, en enkele honderden kbps upstream (Telenet).
    Je blijft wel online, maar het is traag — voldoende voor mail en licht browsen, maar niet voor video streaming of grote downloads.

📋 Samengevat voor jouw situatie:​

SituatieActieResultaat snelheid
Limiet bereikt en niet extra volume gekochtWaarschijnlijk verlaging snelheid1 Mbps tot 20 Mbps (afhankelijk)
Extra volume bijgekocht via MyTelenetJaNormale snelheid hersteld
Volgende maandperiode begint binnen 10 dagenReset van je verbruikSnelheid normaal terug

ℹ️ Extra info​

• De redelijke gebruiksregels ("Fair Use Policy") bij Telenet houden in dat zware gebruikers tijdens piekuren (bijv. > 500 GB of zelfs tot 3 TB afhankelijk van contract) tijdelijk gethrottled worden naar lage snelheden (bv. 150 kbps) tot de maand reset (Telenet, Reddit).
  • Er zijn meldingen actief via MyTelenet/app zodat je op tijd gewaarschuwd wordt wanneer je dicht bij je limiet komt (Telenet).

✅ Wat kun je doen?​

1. Log in in MyTelenet of de app:
    • Controleer je verbruik.
    • Kijk of je extra volume kunt bijbestellen.
    • Stel meldingen in voor toekomstig gebruik.
  2. Koop extra GB via MyTelenet als je dringend hogere snelheid nodig hebt tot reset.
  3. Wacht tot je factureringsperiode eindigt (bijvoorbeeld binnen 10 dagen) — dan wordt je verbruik gereset en heb je weer volledige snelheid.

Kortom: zonder bijkoop daalt je snelheid, maar je internet blijft werken. Wil je liever verder surfen aan hoge snelheid, dan kun je extra volume aankopen via MyTelenet.

Terug
Bovenaan