moederbord conflict???

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, zit al een geruime tijd met een probleem en zou het hier eens willen voorleggen. Mijn moederboard is ne abit kv 7 met een athlon proccesor 3000. Nu is het volgende probleem, daar ik maar met 512 ddr zit wou ik deze een beetje verzwaarderen. Heb 3 slots op mijn moederbord waarvan er 1 al bezet is met 512 . Ben na de winkel geweest en heb identiek dezelfde latten besteld zoals deze dat erin zit. 2 X 512 mb bij was met korting veel goedkoper dan 1 gb. Nu het probleem: wanneer ik deze 2 latten bij steek en zet de pc aan start deze op zonder probleem maar vanaf xp volledig opgestart is valt de pc uit en start deze terug op. Hel al 1 lat uitgehaald en opnieuw geprobeerd ook niets en dekel de 2 nieuwe latten ook niets dus zit ik hier nog altijd met 512 mb. Iemand die weet hoe dit komt????
 
Aansluitend op jouw probleem heb ik een vraag. Wat jij ziet gebeuren lijkt op een probleem op mijn pc. Als XP opgestart is gebeurt het regelmatig dat mijn pc zelftsandig weer opstart en wel soms tot 6 keer achter elkaar met intervallen van ongeveer 2 minuten. Het scherm wordt dan zwart met heel kort witte strepen (zoals vroeger een zw/wt tv uitging).
Lijkt dit ook op jouw constatering, want ik heb dit probleem al ruim een jaar en kan de oplossing niet vinden.
 
nighthawk zei:
Aansluitend op jouw probleem heb ik een vraag. Wat jij ziet gebeuren lijkt op een probleem op mijn pc. Als XP opgestart is gebeurt het regelmatig dat mijn pc zelftsandig weer opstart en wel soms tot 6 keer achter elkaar met intervallen van ongeveer 2 minuten. Het scherm wordt dan zwart met heel kort witte strepen (zoals vroeger een zw/wt tv uitging).
Lijkt dit ook op jouw constatering, want ik heb dit probleem al ruim een jaar en kan de oplossing niet vinden.

Nee van mij start xp op en dan is het als iemand op reset duwt en start hij weer opnieuw op en zo de hele tijd achter elkaar, wat jou probleem betreft als eens geformateerd en heb je nieuwe hardware ingestoken dat daardoor het probleem is ontstaan
 
Nee van mij start xp op en dan is het als iemand op reset duwt en start hij weer opnieuw op en zo de hele tijd achter elkaar, wat jou probleem betreft als eens geformateerd en heb je nieuwe hardware ingestoken dat daardoor het probleem is ontstaan
Probleem is bij mij ontstaan na de overgang naar SP2 van windows meer dan een jaar geleden.
Heeft mij een nieuwe harde schijf gekost door het vele opstarten achter elkaar.
Vervolgens windows weer opnieuw geinstalleerd en het probleem treedt nu weer op.
Soms heb ik drie weken geen problemen en dan heb ik elke avond weer meerdere keren opstarten.
Ik heb zelf met minimale software op mij pc gedraaid, maar dat mocht ook niet baten.
Ben nu op het punt beland een andere pc aan te schaffen, maar dat is eigenlijk mij eer te na, omdat ik daar het originele probleem niet mee opgelost heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan