Status
Niet open voor verdere reacties.

Magistermagic

Steunend lid
Vip Lid
Hallo allemaal,

Ik heb dus windows xp pro sp3 + msn live messenger 9.0

1ste probleem: kan niet automatisch aanmelden bij het opstarten van de pc? Waarom? Hoe verander ik dit?
Nochtans in de optie's staat het wel aangevinkt. Is er ergens een registersleutel die ik kan veranderen zodat het me wel lukt? Ik heb al geprobeerd met herinstalleren, maar veranderd niets.

2de probleem: iedere 10 min een popup van Bingvideo. Hoe schakel ik die uit via register of gelijk welke andere instelling? Werkt op de zenuwen, als ik een film bekijk op de pc komt het zelfs ook nog op het scherm.

ziezo, dat was het dan... jullie zijn de cracks, hopelijk vinden jullie de oplossingen voor mij, alvast bedankt op voorhand en tot wederhoren.

Vandaag heb ik gezocht in het register en heb 4 verwijzingen naar bing verwijdert en zal wel zien of ik nog de popups krijg.
Verder vind ik in register niets over automatisch inloggen of dergelijke.
 
Er staat dus inkomende poorten 80 , 443 en 23 geblokkeerd

80 : http

443 : https

23 : telnet

wat dus gewoon wilt zeggen je kan geen webserver opzetten met secure en/of telnet access.

simpel op te lossen maar daar gaat het hier dus niet om :)

deze Link geeft aan welke url's en poorten msn allemaal gebruikt.

aangezien dat je kan aanmelden zie ik geen probleem met je huidige netwerk-configuratie en/of firewall.

kortom het kan maar aan 2 dingen liggen : windows of windows live messenger.

ik gok windows live messenger die raar doet ;)

wat je kan proberen is volgende registery key verwijderen :

Code:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger\Policies

en kijk of ssdp discovery service uit staat.

indien deze het niet doen , laat dat even weten.

,Groeten

Xtremegamer
 
hoi,
die registerkey staat niet in mijn register en de ssdp discovery service heb ik uitgezet. (maar is dat niet nodig voor mijn externe disk, usb sticks en andere apparaten?)

die ssdp discovery service is voor het detecteren van upnp apparaten , denk maar aan gateway/routers/modems etc dit is om dynamisch poorten te openen en te sluiten , aangezien je gateway dit niet ondersteund kan je dit niet gebruiken.

,Groeten

Xtremegamer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan