Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo!
Mijn computer gaf reeds de fout van: Kan entrypoint niet vinden... ... (iets met het bestand msvcrt.dll). Zo heb ik zitten zoeken en had ik gevonden dat ik moest opstarten vanaf mijn windows cd. Dat probeerde ik, maar dat lukte niet, eens in het boot-menu kon ik de pijltjes niet gebruiken en dus ook niet opstarten via de cd.
Zo heb ik via deze computer het bestand gezocht en zo msvcrt.dll (van mijn computer onder system32) vervangen door msvcrt.oud en het bestand van de cd daarin geplakt.

Nu: als ik mijn computer opnieuw opstart, start hij de hele tijd opnieuw op. Ook formatteren lukt niet ofzo want ik kan niet opstarten via de cd.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Bedankt alleszins !

Gegroet, Neal
 
Die regel betekend dat het bestand msvcrt.dll naar msvcrt.oud ge-renamed moet worden, maar dat had je dus al gedaan toen de PC nog goed werkt. Maar ik begreep dat je al een nieuw bestand teruggeplaatst had.

Maak er dit eens van :

ren msvcrt.dll msvcrt.old

Als dat ook niet lukt, dan staat het msvcrt.dll niet op de pc en kun je dit overstaan en meteen naar D: gaan
 
Waar zegt hij toegang geweigerd ? Bij D:

Het kan natuurlijk zo zijn dat het cd rom station een andere driveletter heeft, dat komt wel eens voor bij meerdere harddisks of partities.

Dan kan het G of H of I worden. Maar dat weet jij zelf het beste.
 
Oeps, sorry dat had ik natuurlijk moeten vermelden, maar ik dacht dat dat duidelijk was.

Als alles nu goed werkt, ga ik of een andere medewerker hier een slotje op zetten.

En een Format C: is altijd de laatste optie.
 
dit lijkt een nieuwe frisse instal te worden..
of probeer dit eens.

Oplossing
U kunt dit probleem verhelpen door de oorspronkelijke versie van Msvcrt.dll terug te zetten met behulp van de herstelconsole van Windows XP. Hiertoe gaat u als volgt te werk:
Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station en start de computer opnieuw op vanaf de cd-rom.

Opmerking Bij bepaalde computers moet u eerst de BIOS-instellingen (Basic Input/Output System) aanpassen voordat u de computer vanaf cd-rom kunt starten. Raadpleeg de documentatie bij de computer voor informatie.
Druk in het scherm Welkom bij Setup op R om de herstelconsole te starten.
Druk op het toetsenbord op het cijfer van de installatie die u wilt herstellen en druk op ENTER.
Typ het beheerderswachtwoord en druk op ENTER.
Terwijl de cd-rom van Windows XP zich nog in het cd-rom- of dvd-rom-station bevindt, typt u de volgende opdrachten en drukt u na elke opdracht op ENTER:
cd system32
ren msvcrt.dll msvcrt.oud
cd-rom_of_dvd-rom-station:
cd \i386
expand msvcrt.dl_ opstartstation:\windows\system32
exit
Opmerkingopstartstation verwijst naar de aanduiding van het opstartstation. Met andere woorden: het station waar de map Windows zich bevindt, waarschijnlijk station C. cd-rom-_of_dvd-rom-station verwijst naar de aanduiding van het cd-rom- of dvd-rom-station. Dit is meestal station D.
 
Is het wel de originele XP cd rom die bij deze PC hoort ?.

Het kan zijn dat er enig verschil is in dit bestand met een XP Home en Pro versie. Dit weet ik niet.
 
je zegt dat deze nu wel opstart maar wel nog een foutmelding geeft ..

start de opdrachtprompt op ( dus de cmd )
deze vind je bij je buraeu accessoires ...rechtsklik op de opdrachtprompt en uitvoeren als admin .
type : sfc /scannow om alle systeembestanden te controleren .
plaats de windows installatie cd als dit gevraagd word..
 
HKShip.exe - Entrypoint niet gevonden
Kan entrypoint van procedure _except_handler4_common niet vinden in DLL-bestand msvcrt.dll.
Snap_2012.09.24 15.12.08_001.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan