Muisje loopt af en toe weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Hi kameraden,

Nu en dan geeft mijn muis het op en heb ik geen aanwijzer meer. het volgende heb ik al geprobeerd:
- een andere muis aansluiten;
-het stuurprogramma bijwerken;
- op een Usb met power aansluiten;

Niets heeft gebaat. Alleen opnieuw opstarten helpt.

Iemand een voorstel?

Dank op voorhand,

Walter Walter-cartoon.JPG
 
Vreemd, nog nooit zoiets gezien. Lijkt me wel een software probleem te zijn dan (andere muis en andere USB hub...).
Maar.....: Heb je al eens geprobeerd om een andere USB poort te nemen zoals voor een front USB connector ofzo? Kan zijn dat de hardware hub waar nu alles aanhangt niet 100% meer is. Dus als zulke interne hub (IC) veschillende poorten bediend op de vaste connector van het moederbord, heeft het weinig nut om de fysieke connector ernaast te nemen, omdat die via dezelfde IC kan gaan. Terwijl een front USB connector gaat mogelijk via een andere interne IC die mogelijk niet die problemen heeft.
 
Zoals dragon zegt, waarschijnlijk een USB probleempje.

Haal alle USB poorten eens leeg en sluit alleen de muis + keyboard aan. Mogelijk levert de USB poort niet voldoende vermogen om alles van voldoende stroom te voorzien.

Als de muis nu wel goed werkt, plaats je een andere usb aansluiting terug. Werkt dan alles nog steeds goed, plaats je het volgende usb apparaat terug net zolang tot het weer fout gaat.
Probeer de USB apparaten zoals dragon vermeld te verdelen over de interne hub's. Voor en achter zijn nagenoeg altijd verschillende hub's.
 
Dat zal ik doen. Er zijn inderdaad nogal wat extra USB's aangemaakt. De vier vooraan en de vier achteraan zijn allen in gebruik, maar ik zal er één van losmaken voor het muisje.
Laat iets weten. Er moet een beetje tijd overgaan.

Walter
 
Is dit de oorzaak en je hebt hierna niet genoeg USB aansluitingen in de PC, dan is een externe actieve USB hub met voedingsspanning een oplossing.
Let wel op dat je deze dan ook niet op de PC aansluit op een poort waarvan de hub al overbelast is, want dit heeft dan geen zin.
Het beste is om zo'n actieve hub op een vrije poort aan te sluiten en daarna alle apparaten op de actieve hub aan sluiten.
Koop een actieve hub met voldoende poorten zodat je later ook nog kunt uitbreiden.

Zelf heb ik deze in gebruik met een 4 Amp voeding en USB 3.0 in een sterke en degelijke behuizing. Ook is hij beveiligd tegen overspanning.
Geen goedkope, maar hij heeft me nog niet in de steek gelaten.
10 poorten USB 3.0 hub met aluminium behuizing Conrad Zwart bij Conrad in de online shop | 000629549
 
Ik heb een active hub met vier poorten. Daarop is de muis nu aangesloten. Ik heb acht poorten op de pc. Stel je dan voor om er maar één van te gebruiken naar een super-hub met 12 of zo poorten?
Grtn | Walter
 
je muis en je toetsenbord dien je op een usb poort aan te sluiten welke rechtstreeks verbonden is met de pc (moederbord)..
dit heb ik zelf al ondervonden ....
 
Ik zou voor de muis en toetsenbord de poorten achter in de pc gebruiken en de externe hub aan de voorkant van de pc gebruiken.
De usb aansluitingen waarvan je verwacht dat deze de meeste stroom verbruiken zou ik aan de externe hub hangen.
De vrije usb poortjes aan de voorkant van de pc zou je voor een usb stick kunnen gebruiken.
 
@Q - DD & L,

Zo, ik heb jullie raad gevolgd en muis en toetsenbord rechtstreeks op de Pc aangesloten.
Een Hub met 12 poorten zal ik moeten kopen in 't stad, hier hadden ze maar tot zeven. Zodoende heb ik wat moeten versteken en was Windows een beetje in de war. Via Schijfbeheer heb ik de juiste letters moeten toewijzen. Eén harde schijf was niet herkend (ik heb er nl. vier). Geen probleem dus, gelukkig is er Schijfbeheer.

► Tot nu toe blijft mijn muisje braaf.
► Iedereen bedankt.
Walter-cartoon.JPG
m.v.gr. | Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan