Muziek afspelen met Groove in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb heel wat muziek staan op een externe harde schijf met NFTS. Wanneer ik muziek ga afspelen gaat de computer automatisch naar de muziekspeler Groove en een tijdlang doet hij dit goed, maar dan begint hij plots met horten en stoten te spelen. Ik liet mij overtuigen dat Groove de muziekextensie flac. aankan, maar heb daar nu toch mijn twijfels over. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ??? Kan ik aan die Groove speler iets aanpassen of wijzigen ?Bedankt voor de hulp
 
WMP kan .flac toch spelen. Via de verkenner een selectie maken (ctrl a of via de ctrl ingedrukt houden samen met telkens een muisklik)
Dan via de menuknop op Afspelen of openen met. De geselecteerden worden dan afgespeeld, willekeurig kan je evtl in wmp aanklikken.
 
de Windows Media player kan inderdaad flac afspelen maar indien de WMP niet aanwezig is kun je volgens mij deze ook niet gebruiken ..
bij een verse installatie van Windows 10 is de WMP niet standaard aanwezig …
had je eerder onder de Windows 7 , 8.1 de WMP op je pc staan dan werd deze behouden ..en zal deze ook bij het vernieuwen van Windows 10 behouden blijven ..
**echter indien je door omstandigheden nooit een synchronisatie heb gedaan en je ga voor een verse installatie vanaf een opstart media dan verlies je ook deze WMP.
 
Ik heb natuurlijk WMP staan maar het Windows 10 programma opent automatisch Groove. Ik gebruik het liefst MP3 maar bij download van Spotnet zijn veel bestanden in de flac. extensie. Het zou een groot werk zijn om al die bestanden te converteren naar MP3. Ik heb bijvoorbeeld 170 klassieke CD's gedownload ( d.i. ongeveer 55 GB) .IHet zou een reusachtig werk zijn om al die bestanden te gaan omzetten Is er dan misschien iets mis met mijn WMP speler ???
 
als jij via start naar instellingen ga en vervolgens verder klikt op Apps >standaard Apps dan klik je op de groove speler en kun je probleemloos de WMP instellen als de standaard app.
Ashampoo_Snap_maandag 21 januari 2019_19h00m52s_002_.png.
 
Skippy;n238455 zei:
Ja, flac en wav zijn ook hier de bestandsformaten op de pc. i.v.m. de kwaliteit.
Hier speel ik alles zonder problemen af met VLC Player.

Ik gebruik ook VLC player als standaard player. Je kan deze ook gebruiken als converter, heel handige eigenlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan