Windows 10 nederlands belgie punt

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn pc verandert nu en dan van belgisch punt naar nederlands verenigde staten toetsenbord aan wat zou dit kunnen liggen?
 
Heb je misschien meerdere gebruikers ?

Probeer dit eens.
Zorg dat het toetsenbord op Belgische punt staat.
Ga dan naar het Configuratiescherm en zorg rechtsboven dat deze op pictogrammen staat.
Kies dan Land / regio en ga dan linksboven naar Beheer en klik dan op Instellingen kopiëren.
Zet dan een vinkje bij Aanmeldingsscherm en systeemaccounts.
Als er eventueel meerdere gebruikers komen kun je het vinkje ook zetten bij Nieuwe gebruikersaccounts.
Klik daarna op OK

ik woon in Nederland, dus bij mij ziet het er zou uit en in het rood omcirkeld waar de vinkjes moeten komen.
Volgens mij moet je daarna even opnieuw opstarten om deze verandering door te voeren. ( weet ik niet zeker meer )

toetsenbord indeling.jpg
 
Nog even een kleine aanvulling als je niet weet hoe bij het Configuratiescherm te komen.
Ga linksonder met rechtermuisklik op de Startknop naar Uitvoeren en geef daar in: control.exe en klik op OK
 
sorry voor mijn engels : toetsenbordindeling...
Je zegt dat je PC schakelt naar een VS indeling - als je dat toetsenbord er niet in zitten hebt kan Windows er ook niet naar schakelen.
 
Kijk eens na welk programma er loopt wanneer dit zich voordoet. Ik heb dit ook bij een Amerikaans en een Spaans programma, waarbij het toetsenbord automatisch naar Engels of Spaans overgeschakeld wordt.
 
terug verandert naar nederlands punt ,ik moet het wijzigen rechts van onder op mijn taakbalk en dan is het weer in orde,is wel ambetant
hier vertel je dat je je toetsenbord terug ' normaal ' zet, dus je hebt nog een tweede toetsenbord (lay-out) zitten, die kan je verwijderen!!! probleem opgelost! het is heus geen Malware, enkel een instelling! oa in land instelling, tijd, taal.
kijk deze instellingen na en verwijder overtollige talen en toetsenborden.
Nederlands (Belgïe), Belgische punt zijn de correcte instellingen.

1620835212444.png

1620835354293.png

1620835295450.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan