Windows 10 Nieuwe laptop aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Nu mijn mediacenter in orde is, ben ik er aan toe om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Heb al even zitten zoeken op internet, maar weet niet welk merk te nemen.
De lenovo van mijn vrouw ga ik terug herinstalleren en verkopen.
Ze gaat mijne msi overnemen (allée ik geef die aan haar;))
Ik zou willen gaan voor een intel core i7 met ssd van 512gb en 16gb ram geheugen.
17" scherm met goeie grafische eigenschappen, eigenlijk zoals een gaming pc.
Voor monteren van films en light games.
Graag had ik een langere batterij duur gehad dan mijn msi!
Ik spreek toch over een budget van €2000
Iemand tips?
Alvast bedankt

M.J.
 
Hier een richtlijn over een test met de verschillende merken.


beste-laptopmerken-van-2019.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zegt gewoon weinig, meeste van die sites zijn ook nog eens gesponsord.
Ik vraag me af door wie als het ene jaar het ene merk hoog scoort en en andere jaar vele plaatsen gedaald is. Op zich natuurlijk ook niet echt reëel natuurlijk, ik vraag me af welke criteria men meeneemt met zo'n test.
Mijn afbeelding is daarom maar een indicatie waarbij de wat betere fabrikanten hoog geplaatst staan.
 
Ik denk dat iedereen een beetje zijn persoonlijke favoriet heeft qua merk. Ik niet, daarom niet gemakkelijk. Ik ga morgen naar een computer zaak om e informeren.
Dit kan inderdaad een lastige keuze zijn.
Ik ken u niet, het ligt er aan waarvoor je zo'n laptop moet gaan gebruiken. Als het voor werk is zou ik een laptop aanschaffen van een bekend A merk. Voor thuis en je gaat er netjes mee om kan een B merk een overweging zijn. Deze zijn vaak aanzienlijk goedkoper.
Laptops of andere apparaten van B merken zijn meestal zeker wat behuizing betreft net ietje zwakker gebouwd en kan daardoor sneller stuk gaan. Heb je hem voor het werk nodig zou ik daar dus niet voor kiezen. Ga je er thuis dagelijks langdurig mee om zou ik ook niet voor een B merk gaan.

Maar het blijft een gok natuurlijk. Ook bij een A merk kan er iets stuk gaan. Ik zou als je een keuze hebt gemaakt niet meteen tot aankoop overgaan en eerst thuis eens zoeken via Google of daar reviews over te vinden zijn. Zijn deze goed dan kun je altijd een dag later tot aankoop overgaan. Heb met dit soort uitgaven geen haast is mijn advies.
 
Ik denk dat iedereen een beetje zijn persoonlijke favoriet heeft qua merk. Ik niet, daarom niet gemakkelijk. Ik ga morgen naar een computer zaak om e informeren.
Ik ook niet, moest ik een Computer aanschaffen, dan zal het altijd een Refurbished zijn, merk maakt mij niets uit
Ge kunt hem verder zelf helemaal vanaf het begin opbouwen, das altijd een mooie en leuke uitdaging
 
Als je HP of Dell kiest, gaat het niet zozeer om het merk maar om het model. Neem nu HP pavilion, dat is een consumenten reeks. Ga je voor de ProBook of Elitebook dan heb je de zakelijke reeks. Zelfde voor Dell latitude bijvoorbeeld, zeer goede zakelijke laptops. De bouwkwaliteit is echt superieur aan de consumenten reeksen. Maar de prijs is er natuurlijk ook naar...
Hardware specs zijn meestal wel gelijkaardig in al die toestellen. Het grootste verschil zit hem in "de verpakking" (lees casing/bescherming) heb ik ondervonden. Die zakelijke laptops kunnen tegen een stootje, letterlijk. Met een andere ga je veel sneller stukken hebben.
 
Als je HP of Dell kiest, gaat het niet zozeer om het merk maar om het model. Neem nu HP pavilion, dat is een consumenten reeks. Ga je voor de ProBook of Elitebook dan heb je de zakelijke reeks. Zelfde voor Dell latitude bijvoorbeeld, zeer goede zakelijke laptops. De bouwkwaliteit is echt superieur aan de consumenten reeksen. Maar de prijs is er natuurlijk ook naar...
Hardware specs zijn meestal wel gelijkaardig in al die toestellen. Het grootste verschil zit hem in "de verpakking" (lees casing/bescherming) heb ik ondervonden. Die zakelijke laptops kunnen tegen een stootje, letterlijk. Met een andere ga je veel sneller stukken hebben.
Aha' eindelijk eens iemand die verstand heeft van zaken, heel mooi gesproken (y)
zo is het en niet anders
 
Wacht op de nieuwe AMD laptops die binnenkort gaan komen.

Je zal geen enkele game of video bewerking laptop vinden met een lange batterijduur.
Zelfs niet bij Apple, die doorgaans wel een langere batterijduur hebben, zodra je gaat gamen of video bewerken.


Het beste advies was echter om voor een desktop te gaan.
En dan best nog een zelfbouw, of laten bouwen door iemand die er wat verstand van heeft.
Vaak veel minder problemen dan fabrieks computers, veel meer compatible met allerlei uitbreidingen, randapparatuur etc...
Alles vaak makkelijker uitwisselbaar (bv voor herstellingen)

Er bestaan geen goeie "game" of "video bewerking" laptops, of ze nu als game, video bewerking of workstation verkocht worden.
Bedoel het niet qua performance, scherm, toetsenbord etc, dat kan wel meevallen alhoewel een desktop altijd sneller zijn.
Maar vooral de technische kant en dan vooral koeling.
Worden veel te warm en krijgen vaak problemen met de grafische chip.

Spreek uit ervaring, krijg er wel eens ter herstelling, telkens zelfde probleem.
Geld ook voor Apple iMacs, macbook etc...
Als je dan teruggaat naar je leverancier "moederbord stuk, kan niet worden hersteld".
Dan sta je daar na 2,5-3j met je dure laptop die niet meer hersteld wordt

Maar ze zijn dus vaak wel te herstellen hoor. Als je er toch voor gaat en ooit problemen mee krijgt ;-) .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan