Hardware nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik zou graag een nieuw laptopje willen kopen, maar ik ben niet meer bij met de huidige hardware.
Het betreft deze


alle inlichtingen staan erbij, maar de videokaart ken ik al bv niet, Intel processor is nu amd, maar ik hoor dat amd Intel aan het inhalen is wat betreft de
goede processors.

Is er iemand die veel van al die specificaties kent en mij kan zeggen als dit een goede keuze is.
De laptop moet dienen voor email, lezen en versturen, surfen, office gebruik, Sandbox gebruiken, series zien, dus geen zware spelletjes (speel ik niet)
geen photoshop of al deze dingen.

Bgr,

Ed
 
Middenmoter voor middenmoot prijs ... niets mis mee !
Alle componenten zijn wel OK hoor : Radeon is OK / AMD Ryzen is ook goed naar ik hoor ...
Leuke specs en de prijs vind ik fair.

Je hebt reviews gelezen veronderstel ik, net al ik ... HP's draaien er hier bij mij meerdere : van Xeon Desktop Workstations over laptop Workstations tot Elitebook laptops en ik heb daar nooit problemen mee of klachten over ...
 
is het niet nadelig dat de processor en de grafische kaart bijeen zitten en de hdd draait maar aan 5400, niet beter aan 7200.
Als jij op iets beter stuit dan mag je van mij gerust een voorstel doen Philip.
Alvast bedankt.

Ed
 
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met processor en grafische kaart die bijeen zitten ??? Waarop zinspeel je dan ? zitten bij mijn weten altijd 'bij één' in een laptop ... Wat die harde schijf betreft heb je gelijk : 7200 is top, maar dan betaal je ook top hé ...
Je moet dat ook relativeren : als je de PC gebruikt voor zware bewerkingen, vb. met veel data lezen én schrijven, kan je dat merken op de testbank... In werkelijkheid zou ik me daar niet teveel druk om maken als ik lees waarvoor het lapje moet dienen.

Mijn beoordeling was niet ontmoedigend bedoeld, wel integendeel : een goeie middenmoter is nog altijd een goeie ! We rijden ook niet allemaal met Mercedes S of BMW X8 hé ...
 
een vriend schreef: Zit een gpu in dit is processor en grafische kaart ineen , begreep het ook niet?

ja juist, zal wel niet slecht zijn,
kan ik met speccy,of AIDA? hier op mijn laptop zien hoeveel keren mijn schijf draait?
 
Laatst bewerkt:
Ja, zie onder opslag ...
De mijne :

1588017928333.png
 
en de hdd draait maar aan 5400, niet beter aan 7200.

Er zit ook een SSD in, dus hij zal snel booten.
De tweede schijf is alleen voor opslag en dan is een 5400rpm schijf op zich wel een goede keuze. Minder stroomverbruik en iets minder lawaai.

Dat met een processor en grafische kaart ineen snap ik ook even niet met deze hardware.
 
Dat van die cpu en een 'grafische kaart' (wat gewoon een chip kan zijn ipv een pugin bord) :
Ofwel zit er een onderdeel binnen de processor die het grafisch werk aankan
Ofwel is er een op het moederbord een apparte chip
Ofwel zijn er beide, wat ook al kan.

Vis het maar uit met Belarc advisor, ik denk dat er weinige system analyzers zijn die het beter kunnen.
Maar ja, dat kan je slechts doen als je hem hebt, of vragen aan een welwillende dealer dat om het voor u te doen.

Wat ik alles zins zou doen is dat spul van dichterbij bekijken en zien of het je bevalt vooraleer 'op specifcaties' te kopen.
Bij Coolblue op de A12 hebben ze praktisch niets van toonzaal inzake laptops. Eerst bellen waar ze die kunne tonen.
Bij Mediamarkt is er altijd méér te bekijken maar daar kopen zou ik zelf nooit willen.

5400 rpm zijn voor professionele machines traditioneel gebruikt (in principe langere levensduur) maar de HDD's gaan fase-out en de sdd's zijn miss. wel te overwegen.
Kijk ook naar de geluidshinder ; niet onbelangrijk !
 
Full HD op een laptop ? Zou ik niet gaarne 500 Euro extra voor uitleggen hé ...

Deze resolutie 1920 x 1080 ... bekijk wat je nodig hebt hé ...

De laptop moet dienen voor: <<De laptop moet dienen voor email, lezen en versturen, surfen, office gebruik, Sandbox gebruiken, series zien >>

De laptop is ongeschikt voor:
  • Internetten & mailen: geschikt
  • Films & series kijken: mogelijk, maar niet in Full HD
  • Foto's bewerken: mogelijk, maar niet in Full HD
  • Video's bewerken: mogelijk, maar niet zo snel
  • Gamen: ongeschikt
Waarom zou je dan 16 GB werkgeheugen nodig hebben? En daar € 800 voor betalen!!!
Dat hierboven staat kan je dan evengoed doen met een laptop 1/2 of 3/5 van deze prijs.


Dit zou een Full HD laptop zijn en is zelfs goedkoper.
 
Dan is de HP ook Full HD, want de resolutie is krék hetzelfde ! 1920 x 1080 ...

en dit is een Acer ... al eens in je handen gehad ? Ik heb hier zowel een Acer als een HP en dat is toch wel een verschil.
Het scherm is een IPS paneel, geen side-lighted LED (maar daar ben ik niet genoeg voor onderlegd om een oordeel over te vellen)
Er zit enkel een SSD in, en niet de combinatie van SSD/HDD uit de HP
wat je toont is een QWERTY
etc...

Het is als een auto kiezen - gelukkig rijden we niet allemaal met dezelfde rond !
Maar persoonlijk zou ik nog altijd voor de HP kiezen denk ik.
 
@mdc1756 indien je de HP aankoopt waar jij naar linkte in bericht #1 via Coolblue dan betaal je 799€ terwijl ook al te verkrijgen is tegen 670€ via Electrocorner
wat toch een verschil is van 129€ ..
*zelf heb ik nooit iets via electrocorner aangekocht en kan daar omtrent ook niets over hen zeggen ...
***was te snel deze is dus via electrocorner niet meer voorradig !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan