Nieuws zoals in met Edge op tablet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik kreeg de vraag van mijn vrouw of het mogelijk was het nieuws (met hoofdpunten) zoals in Edge te krijgen op haar tablet. Het krantennieuws vraagt altijd te abonneren en je kan nooit verder zien.
Wie weet hoe het kan?
 
kan ze via de store geen nieuws app ophalen bv :Belgium News
enerzijds kun je zelf ook snelkoppelingen in een "Nieuws mapje " plaatsen van de nieuwsbladen die zij wenst te gebruiken … de snelkoppelingen geef je dan ieder zijn eigen icon .
zo heb ik hier juist als voorbeeld een snelkoppeling op mijn bureaublad aangemaakt van VTMnieuws …
Ashampoo_Snap_zondag 26 augustus 2018_11h32m54s_003_.png
 
Qtex;n234048 zei:
kan ze via de store geen nieuws app ophalen bv :Belgium News
enerzijds kun je zelf ook snelkoppelingen in een "Nieuws mapje " plaatsen van de nieuwsbladen die zij wenst te gebruiken … de snelkoppelingen geef je dan ieder zijn eigen icon .
zo heb ik hier juist als voorbeeld een snelkoppeling op mijn bureaublad aangemaakt van VTMnieuws …

Klopt van die kranten, maar veel kranten vragen om te abonneren voor je verder kan lezen. Meestal krijg je maar enkele regeltjes te lezen en dan de vraag om te abonneren.
Ik zie eens in de store voor Android of daar iets te vinden is.
 
denk niet dat je zonder een abbo het nieuws volledig kan volgen … de volgende app heeft al de Belgische kranten aan boord waar jezelf kunt uit kiezen welke je wilt inzien ..(denk ook dat hier dus een beperking opzit betreffende een abbo )
 
google.pngDat zit toch standaard in google? Je opent google, helemaal vanboven drukken en dan onderaan je feeds. Dat is volgens je interesses. Dat is ook wel aan te passen naar je zin. Dit is gratis en ik denk dat je dan ook hele artikels kan lezen. Allez ik heb toch dienen indruk dat ik dan alles gelezen heb.
 
Ik weet niet of je dit bedoeld, maar bijvoorbeeld de Nederlandse krant "De Telegraaf" heeft gewoon een website met hoofdpunten van de actuele nieuws. https://www.telegraaf.nl/
Alles is hier te lezen zonder abonnee te moeten worden van de krant zelf, al zijn de artikelen uiteraard beknopter dan wat er in de krant zelf komt te staan de volgende dag.

Ook onze kant AD ( Algemeen Dagblad ) heeft zo'n website https://www.ad.nl/

Een krant vind ik nagenoeg altijd oud nieuws. Het meeste had ik al via internet gelezen. Daarom koop ik nooit een krant en heb ook geen abonnement.
En de volledige artikelen die in een krant staan heb ik toch geen tijd voor. Dan toch liever de paar regels via internet die precies de kern van het nieuwsbericht omschrijft.


Ik denk dat de kranten in België ook wel zo'n website zullen hebben.
Ik zou zeggen een link maken op de tablet en voila.
 
Skippy;n234075 zei:
Ik weet niet of je dit bedoeld, maar bijvoorbeeld de Nederlandse krant "De Telegraaf" heeft gewoon een website met hoofdpunten van de actuele nieuws. https://www.telegraaf.nl/
Alles is hier te lezen zonder abonnee te moeten worden van de krant zelf, al zijn de artikelen uiteraard beknopter dan wat er in de krant zelf komt te staan de volgende dag.

Ook onze kant AD ( Algemeen Dagblad ) heeft zo'n website https://www.ad.nl/

Een krant vind ik nagenoeg altijd oud nieuws. Het meeste had ik al via internet gelezen. Daarom koop ik nooit een krant en heb ook geen abonnement.
En de volledige artikelen die in een krant staan heb ik toch geen tijd voor. Dan toch liever de paar regels via internet die precies de kern van het nieuwsbericht omschrijft.


Ik denk dat de kranten in België ook wel zo'n website zullen hebben.
Ik zou zeggen een link maken op de tablet en voila.

Klopt, maar voor de kranten in België moet je meestal een abonnement hebben. Via Edge krijg je veel meer te zien. Nadeel is dat deze internetpagina, de site (hoofdpagina) niet te zien is. Kon je deze zien, was het natuurlijk een fluitje van een cent.
 
Inderdaad, via Google op tablet krijg je de nieuwskoppen. Bedankt voor de info.
 
Ja MIK, er moet ergens iets niet juist zijn in je combinatie van je Microsoft account. Of ergens iets mis in je mailadres dat je ingeeft of in je paswoord. Dat heeft totaal niets te maken met het besturingssysteem en jij zou dit toch ook moeten weten denk ik, zo slim zijde gij wel. Ge zijn vele malen slimmer en wijzer als ik.
 
ik heb hier zojuist ook de edge opgehaald op mijne smartphone en ook mijn wachtwoord werd niet aanvaard ...ik diende de gehele procedure van opnieuw instellen te overlopen ..
ik diende zelfs 2x een bevestigings code in te geven die naar mijn alternatief e-mail adres werd gestuurd ...concreet lukte het me daarna dus wel om het installatie proces betreffende de edge te voltooien ..
*straf is en word het pas dat ik koos voor hetzelfde wachtwoord bij het aanmaken van een nieuw wachtwoord dat eerder niet aanvaard werd ..en deze werd nu dus wel aanvaard .
 
Qtex;n234138 zei:
ik heb hier zojuist ook de edge opgehaald op mijne smartphone en ook mijn wachtwoord werd niet aanvaard ...ik diende de gehele procedure van opnieuw instellen te overlopen ..
ik diende zelfs 2x een bevestigings code in te geven die naar mijn alternatief e-mail adres werd gestuurd ...concreet lukte het me daarna dus wel om het installatie proces betreffende de edge te voltooien ..
*straf is en word het pas dat ik koos voor hetzelfde wachtwoord bij het aanmaken van een nieuw wachtwoord dat eerder niet aanvaard werd ..en deze werd nu dus wel aanvaard .

Dat moet dan een foutje van Microsoft zijn hoor, normaal gezien kan je je normale Microsoft account voor alle Microsoft apps gebruiken op Android. Ik gebruik bv OneNote dat is ook van Microsoft en dat werkt gewoon met de Microsoft account zonder problemen. Als ik al eens een probleem heb, is het omdat ik naast een toets heb gezeten of in het mail adres of in het wachtwoord. vandaar dat ik het zo vertelde. Ik heb Edge niet op mijn Windows netbook, heb het dus ook zeker niet op mijn Android Smartphone. Zal het hier ook eens proberen. Ben benieuwd.
 
Heel raar, maar hier werkte het meteen, ik heb wel een beveiligingscode moeten ingeven, maar dat werkte ook meteen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan