Nooit meer tanken

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoeveel megawatt produceert een bliksem? Als we alle bliksems die op de wereld voorkomen konden opslaan, wat zou dat opleveren?

Betreft de auto en volgelingen...... niet iedereen kan zomaar 10.000€ uitleggen om zijn auto te laten aanpassen. Als je weet dat een Toyota 5 jaar garantie heeft en dat je daarna de kost doet..... Brengt het dan nog iets op?
Inderdaad, we moeten zorgen voor ons milieu, maar hoeveel moeten we daar voor betalen?
 
Er was een poosje terug een symphosium waarbij ik noodgedwongen aanwezig moest zijn, maar bleek onverwacht een heel interessante dag te zijn.
Hier hoorde ik voor het eerst het woord "Geothermie". En dat woord heb ik genoteerd in mijn smartphone.

Ook hoorde ik dat IJsland vele malen verder is dan wij met de ontwikkelingen van nieuwe energiebronnen.
Aardwarmte - Wikipedia
 
Het is en blijft een leuk hobby-projectje ... (y)

Betreft de auto en volgelingen...... niet iedereen kan zomaar 10.000€ uitleggen om zijn auto te laten aanpassen. Als je weet dat een Toyota 5 jaar garantie heeft en dat je daarna de kost doet..... Brengt het dan nog iets op?
Inderdaad, we moeten zorgen voor ons milieu, maar hoeveel moeten we daar voor betalen?

Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat iedereen dit doet ... trouwens, niet iedereen rijdt met een hybride die geschikt is voor een dergelijke ombouw.

Kosten heb je anderzijds ook wel voor het verstrijken van die 5-jarige garantieperiode: garantie ≠ gratis onderhoud.

Voor de meesten is een auto niet meer dan "een ding" dat dient om je te verplaatsen van A naar B, zonder meer ... dit draait om passie ... en dan komen de kosten niet op de eerste plaats. ;)
 
...ik heb wel mijn auto een tweede leven gegeven na 6 jaar gebruik. Er zijn er veel die op dit moment een nieuwe kopen. Dat doe ik dus niet, rij er lekker mee door tot dat ik een goed alternatief vind. Ondertussen heb ik me goed verstrooid en rij ik nu met een vliegend tapijt.
Mvg | Walter

PS: Niet muggenziften he mannekes!
 
PS: Niet muggenziften he mannekes!

Nee hoor, ik vind het fantastisch wat je doet en ik volg dit allemaal met veel interesse.

Het idee om jouw accu vol te krijgen door schone gratis warmte uit het binnenste van de aarde te gebruiken lijkt mij ook geen slecht idee. Misschien nog wel een stap die nog vele hindernissen te gaan heeft voordat zoiets werkelijkheid kan worden.
 
Bij ons is de aardkorst zeer dik. Dus zal er diep moeten geboord worden.

Walter
 
PS: Niet muggenziften he mannekes!

Zo zijn we niet, we reageren enkel op de feiten ... ;)

...ik heb wel mijn auto een tweede leven gegeven na 6 jaar gebruik. Er zijn er veel die op dit moment een nieuwe kopen.

Daar is naar mijn mening na 6 jaar geen een enkele reden toe, tenzij het gaat om een contract met bepaalde duur of je een foute aankoop (lees: minderwaardige kwaliteit) had gedaan en hem (moet) verkoopt (verkopen) van pure ellende ... da's in jouw geval duidelijk niet van toepassing.

Ik heb er eentje verkocht toen ie 9 jaar was, er stond 362.000 km op de teller maar het beestje was nog altijd kras- en roestvrij en in showroomstaat ... nadien nog geruime tijd spijt van gehad, we hadden samen dan ook één en ander meegemaakt. ;)
 
Bij ons is de aardkorst zeer dik. Dus zal er diep moeten geboord worden.

Walter
Of een boorput maken op een plaats waar de aardkorst niet zo dik is en de aanwezige hoogspanningsmasten voor de transport gebruiken.

Ik heb wel eens gelezen dat wij hier in Nederland op sommige momenten als de vraag groter is dan er geleverd kan worden, de stroom uit het buitenland aangeleverd krijgen.
 
...uit de buurlanden. Dat is geen pijpleiding tot IJsland.
Waar ik respect voor heb is dat in de loop van 2015 80% van de elektra in Duitsland uit hernieuwbare energie zal komen. Als we hier maar geen Fokushima krijgen met onze krachtcentrales waar de wanden van splijten. ..
Mvg | Walter
 
We kunnen wel een raket de ene kant op sturen maar hebben nog niets om de andere kant op te gaan en de aarde diep in te gaan en dan gratis warmte naar boven te halen. Dit kan ik wel begrijpen omdat dat nog niet interessant geweest is om zoiets te onderzoeken en te ontwikkelen. En de oliemaatschappijen hebben een monopoly en machts positie. Dus wat verdien je uiteindelijk met gratis warmte ??
Maar eens zal men naar nieuwe energiebronnen moeten gaan zoeken.
De overheid vindt zoiets volgens mij ook niet interessant want op elke liter diesel die ik tank en afreken bij het pompstation is meer dan de helft voor de Nederlandse schatkist.

Als je de aardtemperaturen op 2km onder Nederland bekijkt, dan zie je enorme verschillen.

ovn-fig014.jpg

Temperatuurverdeling in de Nederlandse ondergrond op 2000 meter diepte © TNO-NITG


Linkje
 
Natuurlijk, ik zie ook wel wat probleempjes.
Ik heb de kennis hier niet voor, maar ik ben er van overtuigd dat als men 50 jaar geleden was begonnen met onderzoeken hiernaar dan hadden er nu geen kerncentrales gestaan maar aardwarmte centrales.
 
...zo is dat met alles. Had men in 1969 de EV's niet vernietigd, stonden we nu al veel verder met het elektrisch rijden. Nu hebben twee professoren van de UCL (Universite Catholique de Louvain) een combinatie van condenstatoren en batterijen gevonden - en gebrevetteerd - die in vijf minuten kunnen opladen wat normaal 8 uren duurt. Beter laat dan nooit. Over een vijftal jaar ziet het er toch anders uit. De volgende 10 jaar zal er meer veranderen dan de laatste 100 jaar. Als de godsdienstoorlogen en geen einde aan maken, zoals nu weer in Afrika...
We zullen ons troosten met Tim Mirchin en Sam Harris (zie YouTube).
Mvg ||| Walter
 
Had men in 1969 de EV's niet vernietigd, stonden we nu al veel verder met het elektrisch rijden.

Ik kan moeilijk geloven dat dit gebeurd is. Vermoedelijk heeft iemand die plannen veilig opgeborgen tot er geen ander alternatief meer is. Dan kan er veel geld van gemaakt worden.

Muggenziften doen we niet. Maar ik geloof dat de meeste mensen de centen om dergelijke ingreep toe te passen niet kunnen/willen missen. Dit zal wel diverse redenen hebben. Maar pioniers effenen altijd de baan voor wat onvermijdelijk komen zal.
Daar heb ik veel respect voor.
 
► Bekijk eens op YouTube: "who killed the electric car". Dan zie je wel hoe de olie- en de auto-industrie ons in de luren leggen.
► Kijk zo redeneer ik ook: mijn Prius is nog € 9.000 waard (Febiac) + € 12500 totale kost = € 21.500. Dit is de helft goedkoper dan een nieuwe e-auto. Bovendien bestaat er nog geen e-auto met 5 plaatsen, behalve Tesla (€ 100.000). De i3 van BMW kost € 40.000. De Opel AmperA ook. En slechts vier plaatsen. Blijft nog de Nissan Laef; moeilijk met 5. Dus...
Mvg | Walter

PS/ Ik weet dat je niet muggenzift. Je wilt voor alles een sluitende verklaring en dat is je goed recht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan