Beeld Nortec USB webcam 1080P

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb me een webcam Nortec USB webcam 1080P aangeschaft bij Action.
Ben op zoek naar programma om te chatten met kennissen. Géén datesites of sociale media zoals Facebook en dergelijke.
Als ik zoek via het web, zijn het altijd dergelijke sites die daarmee te maken hebben.
Wie heeft ander voorstel? Liefst in Nederlands.
 
Dus je vrouw is niet verbonden in Teams? Dan moet dat eerst in orde... kan ze inloggen met haar account? wat is haar status?

1695572346236.png
 
Ze krijgt van haar vriendinnen regelmatig een videochat maar dan via messenger.
Het is een Android tablet. Maar veel verschil zal dat niet wezen denk ik.
Ze krijgt een sms op haar smartphone.
 
Laatst bewerkt:
Microsoft Teams de gratis versie dan wel, werkt enkel met Android-apparaten die de laatste vier grote OS-versies gebruiken...
dit zijn dus de toestellen vanaf Android 11 tot en met de Android 14 ...
op oudere Android versies zal de Microsoft Teams app niet te gebruiken zijn ... tenzij men een oudere versie van MS Team er op heeft staan welke niet meer te downloaden is !
 
Laatst bewerkt:
Heb Teams gestart, krijg alle contacten, maar zal verder moeten zoeken. Voorlopig nog geen beeld, maar dat zal vermoedelijk maar komen tijdens de chat.
Lees nog eens alles door wat ik vind.
Inderdaad ... eens een chat gestart krijg je een dialoog die je vraagt wat je wil enablen behalve tekst kijken en horen wat de andere partij doorgeeft. Dat wil dus zeggen : activeer camera ? activeer microfoon ?
 
Leg eens uit hoe een chat te maken en hoe een videocal te maken.
Maar moet nu weg.
Teams is echt wel té krachtig, té veelzijdig om hier efkes uit te leggen in een forum. Soms ook wel behoorlijk verwarrend als je met meerdere groepen, accounts en softwareversies (lokale office, maar anderen met online versie, etc ...) te maken hebt.
Maar ... het is prima software.

Er zijn handboeken te vinden op het net, ook in het NL, bij de vleet .. zoek er eens eentje en avondje leesgenot erboven op.
 
Ik gebruik niks anders dan skype, is voor mij de eerste maal dat ik lees / hoor dat die u door stuurt naar FB, ik heb familie die geen FB hebben maar wel skype, wat hebben die moeten doen ,skype downloaden, een account maken en uw connecties op skype zoeken en toevoegen, als je hun skypenaam weet gaat het natuurlijk veel gemakkelijker
 
Inderdaad ... eens een chat gestart krijg je een dialoog die je vraagt wat je wil enablen behalve tekst kijken en horen wat de andere partij doorgeeft. Dat wil dus zeggen : activeer camera ? activeer microfoon ?
Ik zie in het donker de contouren van mijn beeld. Zal wel helder zijn bij contact maken. Als ik camera gewoon selecteer heb ik prima beeld.
Camera en micro zijn actief.
 
Laatst bewerkt:
als je denkt een 'veilige' omgeving (met beveiligingscamera's) te hebben kan je ook bedrogen uitkomen:
 
Met teams : videochat gemaakt met Wivy. Geen probleem. Alhoewel ik niet weet wie wie uitnodigde.
Op tablet en smartphone van mijn vrouw Teams opgezet. Zij nodigt mij uit, op tablet hoor ik inbellen en op pc niets te horen of zien.
Als ik haar oproep, zelfde fenomeen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan