Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Medion pc met Windows 8.1 start normaal altijd op met numlock on en dit bij elke gebruiker.

Toch gebeurt het af en toe dat de pc opstart met de numlock off, heel vervelend zeker als er in het wachtwoord ook cijfers in voorkomen. Hoe kan ik zorgen dat bij de opstart van de pc de numlock altijd ON staat?

- In de BIOS staat numlock on en in het register bij de key Hkey-users/.default/Controlpanel/keyboard/InitialKeyboardIndicators staat 2. Moet ik nog ergens iets aanpassen?
 
je vermeld dat er een waarde 2 vermeld word in het register....
echter zou er hier een 10 cijferige nummer vermeld moeten staan ...bij mij heb ik hier het nummer 2147483650 staan !

**let op dit is geen Medion maar een samengestelde desktop met een Asus moederbord ....
doe nog zelf geen aanpassing en wacht tot een andere Medion gebruiker kan bevestigen welke nummer er bij u dient te staan ...

***noteer dat het aanpassen van deze registersleutel enkel zal werken indien jij inlog met een lokaal account ...log jij je in met het Microsoft account dan werkt mogelijk deze aanpassing niet !
 
Oorspronkelijk stond bij mij in het register de waarde 2. Ik heb dat gewijzigd in 2147483650 maar dat heeft blijkbaar geen enkele invloed. Meestal start de pc op met de numlock op ON maar af en toe staat die toch op off. Waarom hij dat zo doet, ik heb er het raden naar. Google helpt mij ook niet verder, daar spreken ze ook over een registerwaarde van 2 op andere plaatsen spreken ze ook van 2147483650.
Ik was van mening dat ik in de BIOS numlock op ON gezet had maar nu vind ik dat niet meer terug.

Qtex, mijn probleem blijft toch bedankt voor je reactie.
 
de optie om de Numlock aan te zetten via het bios was ik ook al aan het denken .... dan dien je eens mee te delen welk moederbord in je medion zit ...
betreft het om een laptop te gaan is dit al wat moeilijker te achterhalen maar met speccy zou dit mogelijk moeten zijn .
 
is het onder tussen verholpen en start de num-lock toets nu mee op tijdens het opstarten ....
indien dit dus niet het geval is dan dien je tijdens het opstarten van Windows op de num-lock toets te drukken zodat deze aanstaat .
daarna dien je wederom de pc uit te zetten via de afsluit knop >tegels Ashampoo_Snap_2015.05.31_20h22m53s_006_Menu Start.png
deze handeling zal de Windows dwingen de nieuwe registerwaarde op te slaan zodat bij de volgende opstart de num-lock toets actief is ..
deze handeling kan enkel toegepast worden indien de InitialKeyboardIndicators een waarde heeft van 2147483650
 
Je hoeft niet in het register te prutsen om de numlock ALTIJD aan te hebben staan.
Het gaat hier eenvoudig om een instelling.
Configuratiescherm --> energiebeheer -->het gedrag van de aan/uitknop -->instellingen aanpassen die momenteel niet beschikbaar zijn -->snelopstarten inschakelen uitvinken --> wijzigingen opslaan.
Als je dat doet zal Windows opnieuw de settings van je BIOS volgen, en als daar staat "numlock aan" zal numlock ook in Windows 8 aan staan.
 
Configuratiescherm --> energiebeheer -->het gedrag van de aan/uitknop -->instellingen aanpassen die momenteel niet beschikbaar zijn -->snelopstarten inschakelen uitvinken --> wijzigingen opslaan.
Van die aan/uitknop kan in bij energiebeheer niet terug vinden.

Als je dat doet zal Windows opnieuw de settings van je BIOS volgen, en als daar staat "numlock aan" zal numlock ook in Windows 8 aan staan.
In de BIOS vind ik nergens iets terug over numlock.
 
Nu volg ik niet. in je topicstart schrijf je dat numlock in het BIOS aan staat. Nu staat er niets over??
BIOS geflasht soms waardoor de numlock af en toe niet meer aan staat?
In energiebeheer eens goed kijken (linkerdeel van het scherm.


PS: ik las net post 3. had er overheen gekeken. Maar speelt geen rol. gewoon in energiebeheer de optie snelstarten uitschakelen. En als in je register de waarde op de waarde van qtex staat zou het moeten werken.
Die waarde 2 geld niet voor Windows 8, die komt wel voor bij oudere Windows. Maar zoals je schreef, dat verandert niets aan het gedrag van die numlock.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan