nvidea GT 540M

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

2 weken terug heb ik een nieuwe laptop gekocht met de graphic kaart de nvidea 540m
ik draai op een originele windows 64 bit home premium.
heb 2 harde schijven die 5400rpm draaien
ik heb een 17 quad core 2.00 ghz met 4 gb ram



mijn probleem is dat mijn games stotteren met mijn grafishe kaart terwijl die het met gemak zou moeten aankunnen.
drivers zijn up-to date en zelfs mijn bios heb ik geupdate. mijn direct x versie is ook goed. ik snap niet hoe dit komt op internet zijn er veek 'oplossingen' maar ik haal toch maar even jullie erbij.

het schijnt dat het nvidea optimus in de weg zit maar hoe zou ik dat eventueel uit kunnen schakelen.

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen voordat mijn laptop op de vuilstort ligt:rant:
 
op het moment dat rico94 SSD er in plaatst. dan werkt alles veel beter. maar het raare bij hem is dat hij 1 geheugenbank er in hebt van 4gb. DDR3 1333MHZ dat vindt ik echt een beetje jammer van samsung. er moet een 2e in voor dual channel. want in zijn claseficatie. is CPU 7,4
RAM 5,9 grafish weergave voor spelen 6,7 grafish 4,7 primaire harde schyf 5,9 in wondows 7 x64
dat zijn de scores.
 
het probleem is denk wel opgelost. ik heb een externe harde schijf met usb 3.0 poort aangesloten op een 3.0 poort en het draait een stuk fijner. ik heb zo nu en dan een hapering maar dat zal komen omdat het nog steeds extern is. binnkort zet ik er 2 x een 60 gb ssd om die samen te laten werken en dan zou het opgelost moeten zijn.
 
Alles op een externe schijf zetten op USB 3.0 is het probleem verleggen. USB is zwaar CPU belastend. Dus voor een laptop al zeker geen aanraden daar je de temperatuur laag dient te houden.
Extra geheugen kan nooit kwaad. Maar je zou de bottleneck moeten vinden zoals Pluis reeds aanhaalde. Een schijf van 5400 RPM is nu niet de snelste maar ik zou het raar vinden dat daar het probleem zou zitten. Ik denk dat je eerder het probleem moet gaan zoeken bij de geïnstalleerde software. Een hekel punt aan laptops dees dagen is dat die voorzien worden van 101 extra applicaties om het "werkconfort" te verbeteren. Security tools, multimedia tools, system tools,... en dat geheel neemt meestal zeer veel geheugen in beslag waardoor op een 64 bit Windows met 4GB in totaal meestal weinig overblijft wat nog aanspreekbaar is.

Aanvulling: gepost na oplossing. Maar rekening houden met die CPU belasting op USB!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan