Windows 10 Office Pro Plus 2010 start even na opstart Windows 10 automatisch op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Office Pro Plus 2010 start even na het opstarten Windows 10 Pro 64 bit automatisch op, dit gebeurt sinds enige tijd. Mijn pc is voorzien van de laatste updates en weet even niet dit te verhelpen vandaar de gestelde vraag, om na een van de drie herstelpunt terug te gaan wat ikzelf heb aangemaakt heeft geen zin daar het probleem toen ook al aanwezig was. We zijn er van uitgegaan dat het misschien aan een update van Windows 10 zou liggen maar helaas na enige updates te hebben gekregen heeft niet geleid tot een oplossing.
 
ik gebruik zelf géén Microsoft Office maar ik vermoed wel dat er ergens een instelling moet uitgevinkt worden om het betreffend onderdeel van de Office 2010 te laten opstarten met Windows ..je geeft echter nergens aan over welk onderdeel het hier gaat !
 
mogelijk dat in de map StartUp een snelkoppeling vermeld staat van het onderdeel dat opstart van de office ..
kijk dit eens na op de locatie C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp en indien zo verwijder je deze snelkoppeling .
 
zoals ik eerder zei ik gebruik niets van Microsoft office en kan bijgevolg dit ook zelf niet nagaan ..
je zegt een Malwarebytes scan gedaan te hebben en een virusscanner , welke virusscanner bedoelde je dan !
 
:unsure: vreemde zaak ,dat automatisch opstarten krijg je meestal met een snelkoppeling.
Ge zal toch wel ergens iets hebben zitten in de opstart programma's
  1. Open het dialoog venster Windows-uitvoering (Windows-toets + R).
  2. Kopieer het volgende pad naar het dialoog venster uitvoeren en druk op Enter.

    %AppData%\Microsoft\Windows\Start Start\programma ' S\opstarten
  3. Open het Start scherm, klik met de rechter muisknop op het Office-programma dat u automatisch wilt starten en klik op Bestands locatie openen. Dit kan zich onder het submenu meer bevinden.

    Tip: Als uw programma niet wordt weergegeven, klikt u met de rechtermuisknop op het startscherm en klikt u op Alle apps.
  4. Kopieer de snelkoppeling naar het programma (CTRL + C) en plak (CTRL + V) in de opstartmap die u in stap 2 hebt geopend.

    Uw programma wordt automatisch gestart wanneer u de computer de volgende keer opstart. Als u een programma uit AutoStart wilt verwijderen, verwijdert u de snelkoppeling uit de map Opstarten (stap 1 en 2).
 
ok start dan eens de offline scan van de Windows defender ..
ga hier voor naar de virus en bedreigingsbeveiliging via het Windows beveiligings centrum en klik vervolgens verder op scan opties van de defender ..
vink de offline scan aan en geef daarvoor dan ook de toestemming .. deze vind soms wel iets omdat deze de scan doet buiten Windows om )
 
Kijk hier eens %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\
(Volledige link kopiëren en plakken bij uitvoeren)
Ga dan naar de map Start Menu en daarna naar de map Programma's en daarna de map Opstarten.

Staat daar iets in naar bijvoorbeeld Word of een Word bestandje ??
 
volg nr. 13 van @Skippy, als het daar niet staat kijk dan ook eens in Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\
Al dat gedoe met virusscanners of malwarezoekers etc... is nutteloos want Word is uiteraard géén malware - de enige aanleiding om het op te starten als Windows start is dat er ergens een commando in je systeem geslopen is omdat te doen : zaak is van het te vinden uiteraard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan