Status
Niet open voor verdere reacties.
We beginnen binnenkort met een onderlinge wedstrijd waarbij we tussentijds de standen willen bijhouden.
Kolom a t.e.m. j geven de wedstrijden weer met de uitslagen.
Kolom L en M tellen de punten per speler.
Kolom R moet dan de rangorde bepalen. Dat werkt goed totdat 2 spelers hetzelfde aantal punten heeft.
Daar krijg ik nog geen goede oplossing voor.

Wie kan mij helpen.
 

Bijlagen

  • Wedstrijdschema 9 spelers 01 2016 11 26.xlsx
    13.2 KB · Weergaven: 197
Ik wil hier wel eens naar kijken, maar wat is het criterium voor het hoogst aantal punten ?
Ik zie zo snel even geen spelers met hetzelfde aantal punten. Wel in kolom R en T waar Berend en speler 1 twee keer vermeld staan met 24 en 25 punten, maar lijkt mij iets fout te gaan.
Ik mis hier dus speler 3 met 23 punten en speler 4 met 22 punten zoals in kolom D en H vermeld staat.

Wat is dus het criterium ? Is dit de SOM die in D en H vermeld staat ?
 
Ik heb even wat zitten klooien, maar eigenlijk geen idee waar welk getal voor dient.

Kijk even naar de groen gekleurde cellen die ik erbij gemaakt heb en verander eens iets met de uitslagen in kolom F en J.
In kolom Y en Z worden nu de juiste spelers weergegeven met het aantal punten.

De rest kun je zelf dan wel aanvullen als ik de door jou gebruikte formules bekijk.

suc6 er mee.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    13.8 KB · Weergaven: 186
Laatst bewerkt:
In R4:W12 zou dus eigenlijk moeten staan wat ik handmatig in Y4:AD12 heb gezet.

De formule die ik gebruik geeft als nr 3 en 4 2 x speler 3 terwijl dat eigenlijk speler 5 en 3 zou moeten zijn. Dit in de eerste plaats op basis van het aantal punten in kolom W en vervolgens op hoogste in kolom V.
Dito met nr. 5 t.e.m.6 die allen 2 punten hebben maar er staat 3 x speler nr. 2 terwijl dit resp. nr. 2, 6 en 4 zou moeten zijn. N.l. ze hebben allemaal 3 punten maar in het gemiddelde staat nr. 2 boven 6, resp. 4.

tot zover even. ik hoop dat het duidelijk is.
 
Ik denk dat ik een heel eind ben.
Alleen Speler 2, 6 en 4 met hetzelfde aantal punten van 2 komt in een andere volgorde.
Ik denk daarna een automatische sorteersleutel met VBA en je bent er.
 

Bijlagen

  • Test 18 dec.xlsx
    33.6 KB · Weergaven: 151
Laatst bewerkt:
Het werkt inderdaad precies zoals het zou moeten zijn. Alleen weet ik niet te herleiden hoe je het gedaan hebt. Da's lastig want vandaag kwam er een nieuwe speler bij (volgende tabblad.) Ik heb ook al een tabblad aangelegd voor het geval er nog een speler bij komt. Omdat ik niet kan herleiden hoe je zoiets maakt heb ik hetzelfde probleem met deze 2 tabbladen.
Is het simpel uit te leggen wat ik doen moet? Anders wil ik je vragen om in ieder geval het tabblad voor de 9 spelers alvast te 'behandelen'.

alvast bedankt.
groet Henk
 

Bijlagen

  • Buurtkamer toernooi 2016 12 21 - 9 spelers PC.xlsx
    39.7 KB · Weergaven: 145
Eigenlijk heel simpel.
Zet eerst de kolommen N,O,P en Q even zichtbaar.

In kolom P heb ik een formule gemaakt die je naar beneden kunt kopiëren als er meerdere spelers zijn.
In kolom Q staan gewoon de nummer 1 t/m 8. Ook hier kun je nummers toevoegen bij meerdere spelers.
En ik kolom R heb ik jouw formule vervangen door een nieuwe formule. Ook deze is naar beneden te kopiëren bij meerdere spelers.
Wel even een paar dingen aanpassen in de formule zoals $N$5:$N$13 en $P$5:$P$13 Dit vergelijkt nu tot en met rij 13. Als je meer spelers hebt zal daar 14 of misschien 15 of 16 of meer moeten komen.
In jouw voorbeeld waren 8 spelers, dus dat was mijn uitgangspunt, maar heel gemakkelijk aan te passen natuurlijk.


Het geheim zit hem eigenlijk in kolom P, zodat er geen gelijke cijfers kunnen zijn. Cijfers die in kolom O wel dubbel kunnen voorkomen.

Daarna mag je de kolommen N,O,P en Q weer verbergen. ( dit maakt het wat overzichtelijker )
Zet er een achtergrond onder en haal de rasterlijnen weg. Geef de gebruikte cellen een rand en werk eventueel met kleuren en je hebt een mooie sheet.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, zomaar even snel wat gedaan met opmaak. Wordt het wel mooier en duidelijker van.
Maar daar kan je natuurlijk alle kanten mee op.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    41.5 KB · Weergaven: 158
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan