Windows 10 Ondertitels uithalen uit MKV bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb mkv bestanden waar er 26 verschillende ondertitels aanwezig zijn. Mijn tv kan dit niet aan. Tot de 9e ondertitel kan ik selecteren. Maar niet verder.
Heb mkvtoolnix-64-bit-44.0.0 en MKVExtractGUI-2.4.0.0 geïnstalleerd. Maar ondanks dat alles juist staat, zie ik ook die ondertitels niet om er uit te halen. Bedoeling is om de overbodig ondertitels te verwijderen.
Weet iemand hoe ik die ondertitels wel kan verwijderen?
 
Mik,
Je kan in het rechter gedeelte van het scherm nog bij spoornaam de naam meegeven zoals: Nederlands voor de ondertitelkeuze. Dit verschijnt dan op je TV of mediaplayer.
Kan je eveneens doen voor beeld en geluid: vb. 1080p - h.264 ingeven voor beeld, en voor geluid bv: DTS 5.1 of DTS 7.1 of AC3, enz.
Onder het tabblad uitvoer kan je bijvoorbeeld de titel van de film ingeven: bv. Se7en. In het tabblad Bijlagen kan je ook een foto van de hoes inladen.
mvg,
Jacques
 
Bedankt, ja daar was ik achter gekomen. Maar voor mij is het belangrijk dat ik de film op tv kan zien met ondertitels. Nadat ik die gezien heb, wis ik die. Ik houd ze niet bij.
Mijn probleem was dat ik moeilijkheden ondervond met sommige films als er meerdere ondertitelingen waren. Ik heb een LG smart tv. Al een paar jaar oud. Het menu om ondertitels te selecteren slaat tilt als je meer dan 9 ondertitels hebt. Mijn vraag kwam omdat ik een film had met 26 ondertitels. Het Nederlands kwam op de 16e plaats. Gevolg, ik kon die niet selecteren. Zo ben ik op zoek gegaan naar degelijke mogelijkheden. Meestal ging ik via converteren alles in het juiste formaat zetten. Dit neemt véél tijd in beslag.
Eenmaal gevonden vond ik het zo goed om de mogelijkheden hier te melden.
En inderdaad zoals je schrijft zijn er tal van mogelijkheden met deze soft. Ja, soms zitten er pareltjes tussen.
Vind het mooi van U dat je de mogelijkheden hier naar voor brengt. Dat maakt onze site tot een mooie site waar iedereen zijn inbreng kan hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan