Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Plots krijg ik nu geregeld de volgende melding:
"Uw computer heeft onvoldoende geheugen beschikbaar

Als u voldoende geheugen wilt vrijmaken zodat programma's goed kunnen werken, dient u uw bestanden op te slaan en vervolgens alle actieve programma's te sluiten en opnieuw opstarten".

Dit heb ik allemaal gedaan, doch ik krijg nog steeds dezelfde melding.
Groetjes.
 
dus telkens er meerdere programma's lopen verschijnt er bij u het bericht '"Fout door onvoldoende geheugen'' 
open eens regedit en dit enkel om na te gaan of er geknoeid werd met de waarde Windows SharedSection..
jij gaat dus naar HKEY_LOCAL_MACHINE \System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\SubSystems
open de map SubSystems en controleer de waarde bij Windows ...
*draai je Windows 10 dan staat er ""%SystemRoot%\system32\csrss.exe ObjectDirectory=\Windows SharedSection=1024,20480,768 Windows=On SubSystemType=Windows ServerDll=basesrv,1 ServerDll=winsrv:UserServerDllInitialization,3 ServerDll=sxssrv,4 ProfileControl=Off MaxRequestThreads=16 "" vermeld of zou dit er moeten staan !

f0918c8101-Ashampoo_Snap_2017.11.29_20h22m31s_008_.png


wat als dit er niet vermeld staat !
dan kopiër je deze regel zonder de haakjes en geef je deze waarde in ..
om dit te kunnen doen dubbel klik op de map Windows deze opent dan een waarde schermpje ..
geef de juiste waarde in en klik op ok ...
herstart je systeem ...

***let op je geeft enkel deze waarde in indien er dus bij u iets anders vermeld zou staan en enkel indien je de Windows 10 gebruikt .
 
@Qtex
Ik heb een soortelijk probleem met Publisher (2016) bij het importeren van een word document (een heel kleintje zelfs). Dit gebeurt weliswaar op een PC onder Windows 7 (32 bit).
Heeft u bovenstaande informatie beschikbaar voor windows 7 ?
Bijkomende info: alleen Publisher is actief (en een hoop processen/services) en de pc heeft 4 GB RAM onboard. Het actuele geheugengebruik is minder dan 1,5 GB.
 
@cvdw zelf gebruik ik geen Windows 7 meer maar ik vond het volgende op internet ...You may receive an "Out of Memory" error message because of the desktop heap limitation

er is een fix te downloaden en men geeft de uitleg om dit ook handmatig aan te passen ...
tevens vermeld men ook de SharedSection=1024, 12288,512 waardes die men zou moeten gebruiken ..
effe samen gevat zou op een Windows 7 32bit het volgende vermeld moeten staan ....
""%SystemRoot%\system32\csrss.exe ObjectDirectory=\Windows SharedSection=1024,12288,512 Windows=On SubSystemType=Windows ServerDll=basesrv,1 ServerDll=winsrv:UserServerDllInitialization,3 ServerDll=winsrv:ConServerDllInitialization,2 ProfileControl=Off MaxRequestThreads=16"" (zonder de haakjes )
 
Soms gaat er een geheugenbankje defect, komt zelden voor maar het kan gebeuren.
Je hebt dan meestal nog maar de helft van het geheugen en kunnen er meldingen komen dat er geen geheugen meer beschikbaar is.

Ook kun je een besmetting hebben die nagenoeg al het geheugen opslokt.
 
Bedankt alvast voor de tips. De waarden in het registry zijn zoals vermeld (
SharedSection=1024,12288,512
).
Intussen heb ik een en ander gevonden op internet om toch eens uit te proberen. Het blijkt dat heel wat mensen met dit soort publisher probleem kampen. Ik zoek ook verder
Nogmaals dank voor de geboden hulp
 
een kleine opmerking : je gebruikt de Win7 32 bit en je heb 4GB ram geheugen in je systeem ...weet dat deze 4GB nooit voluit gebruikt word aangezien je een 32 bit gebruikt word er maximaal maar een 3.2GB gebruikt ...echter indien er ook een on-board geluidskaart op je moederbord zit dan zal deze ook van de 3.2GB geheugen gebruiken ..evenals als er een on-board videokaart aanwezig is .. wat betekend dat indien beiden on-board kaarten aanwezig zijn er amper 2.7GB beschikbaar blijft voor het systeem zelf .

*indien je moederbord en je processor het toelaten plaats je er geheugen bij en gebruik je een 64 bits systeem .
 
Klopt inderdaad van die 3,2 GB. De PC wordt eigenlijk alleen gebruikt door mijn echtgenote om wat te oefenen.

PAE, daar heb ik vroeger mee gewerkt - lang geleden - zodat ik het eigenlijk vergeten was dat het bestond.
Ik zal het zeker eens uittesten. Dank voor de tip.
 
Geheugen optimaliseren

Geheugen optimaliseren

Download System Mechanic Trail software eens een keer. Ik werk al jaren met de betaalde versie en dat werkt perfect. Bevalt je die software dan kun je die voor een prikje kopen en dan het je de betaalde versie. Een van mijn beste schoonmaakprogramma' s en optimaliseringsprogramma' s. Kies als je het programma koopt voor de pro versie. Tal van mogelijkheden worden je dan geboden om je pc of laptop weer fris en als nieuw te maken. Ik zou deze software voor geen geld meer willen missen. Maar nogmaals probeer het eerst eens met de trail versie en bevalt die dan kun je nog altijd tot de betaalde versie overgaan. Licentie geldt 1 jaar bij de betaalde Pro versie maar dan heb je ook wat en je pc of laptop blijft als nieuw!!!!!!
Met vriendelijke groet
Crimpak.
 
Jammer dat Lange Pier andere ervaringen heeft dan ik die System Mechanic al jaren naar volle tevredenheid gebruikt. Laat ieder voor zichzelf uitmaken wat goed of niet goed is. Ook jammer dat perfecte software zo door iemand de grond wordt ingeboord. Iedereen is wijs genoeg om te kijken wat hij wil uit proberen of niet. Miljoenen over de hele wereld gebruiken deze software.
Met vriendelijke groet en fijne feestdagen
Crimpak
 
ik ga hier het topic sluiten ... met opruimingssoftware dient men inderdaad wel uit te kijken ...of dit nu System Mechanic is of de Ashampoo Winoptimizer of de Ccleaner ...of anderen niet genoemde opruimers !
*uiteindelijk is het de gebruiker zelf die hier over beslist ..

****kreeg van de week nog een vraag waarom dat een programma niet mee opstarten tijdens het opstarten van Windows ....na vaststelling bleekt dus dat deze niet in de tap " opstarten " vermeld stond in taakbeheer , echter stond deze dus wel uitgevinkt om op te starten met Windows in Ccleaner ...m.a.w. Ccleaner nam het proces opstartbeheer over van taakbeheer .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan