Linux / Unix Opera installeren op Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Opera 45-stable voor i386 geinstalleerd op mijn Ubuntu 18.04 systeem. Graag zou ik overgaan naar een meer recente versie Opera66-stable, maar daar kan ik alleen een AMD64 versie van vinden.
Is een Opera66 voor i386 beschikbaar? Bijgevoegd een screenprint van de System Information.
Dank U
 

Bijlagen

  • Schermafdruk_2019-10-19_11-19-55.png
    Schermafdruk_2019-10-19_11-19-55.png
    155.1 KB · Weergaven: 249
voor de Opera 66 werden er géén Linux versies beschikbaar gesteld ...
*staat i386 voor een 32bit systeem ..dan dien je te weten dat linux af stapt om verder te gaan met de 32 bit's ondersteuning ...ze gaan wel verder met de 64 bit's systemen.
**dit heb ik ergens van vorige week opgepikt ..weet echter deze site niet meer terug te vinden .
 
Ubuntu heeft inderdaad gezegd dat ze zouden stoppen met 32 bit ondersteuning. Dat staat onder andere hier: https://www.omgubuntu.co.uk/2019/06/ubuntu-is-dropping-all-32-bit-support-going-forward
Maar er kwam zoveel protest dat ze daar een beetje op terug zijn gekomen: https://www.omgubuntu.co.uk/2019/06/ubuntu-reverses-decision-will-now-support-32-bit-apps
Een beetje, want die 32 bit versie zal geen volledige versie zijn. Hij is wat beperkt. In de toekomst zul je toch moeten overgaan naar 64 bit, als je de nieuwste versie van Ubuntu wilt gebruiken: "This isn’t a total reprieve for 32-bit fans. Ubuntu has no plans to re-add 32-bit install ISOs or provide 32-bit library support in perpetuity."
Vertaald met Google Translate: "Dit is geen totale uitstel voor 32-bits fans. Ubuntu is niet van plan om 32-bit installatie-ISO's opnieuw toe te voegen of om voor altijd 32-bit bibliotheekondersteuning te bieden."
 
Mijn 32 BIT netbookje heeft een 32 GB eMMC kaartje als harddisk en 2 GB RAM en voor Windows is dat ook te weinig om goed te zijn, zeker met hun mega grote updates om de zoveel tijd. Ik kijk ook al geruime tijd naar alternatieven, maar veel zijn er niet voor een 32 BIT systeempje. Het enige wat wel eens zou lukken lijkt een Android versie te zijn, maar als ik dan kijk voor een Asus T100 gelijk ik heb, dan werkt meestal de Wifi niet, laat nu net dit het enige zijn waarmee je met dit ding op het net kan gaan. Dus is dit ook waardeloos. Een minder zware distro van Linux gelijk Lubuntu heb ik ook al zitten bekijken, maar dan zijn er die zeggen, ja maar deze distro is beter, lichter krachtiger en ga zo maar door. Ik zie door het bos de bomen niet meer, zodoende blijf ik hangen op Win 10. Ben ik tevreden met Win 10, ja dat wel, enkel had ik gehad dat Microsoft iets deed voor deze systeempjes die met hopen over de toonbanken vliegen. Een Win 10 lite bv. Zonder veel toeters en bellen. Die mijn systeempje vlot doen draaien, die minder van die 32 GB afsnoepen. En ga zo maar door. Dus ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, enkel heb ik nog de moed niet gehad om de stap te zetten naar een Linux distro.
 
@cve een legale versie Windows 10 lite bestaat er niet en de versie die rond gaat krijgt geen ondersteuning of updates van Microsoft ..
wil jij een lichtere Windows10 op je tablet dien je voor de Windows10 S te gaan maar van deze zijn er geen licenties in omloop of aan te kopen bij Microsoft ..
de Windows10 S heeft 1 groot nadeel echter en dat is dat je geen programma's kunt installeren tenzij je via de store de app ophaalt ..
*je dient in feite al een andere tablet aan te kopen om zo een Windows 10 S te verkrijgen ..( spaar dan een beetje langer en koop je een laptopje ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan