[opgelost]Excel sluit automatisch na update windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds de laatste update van windows 10 versie 1803 heb ik op een PC problemen met Excel. Telkens ik een werkblad open en er een getal wil invoegen sluit excel zich automatisch. Onder links zie ik de tekst verschijnen dat het werkblad zich herstelt naar de vorige versie.
Ik heb 2 pc met dezelfde versie van windows 10 (update van 4 mei). Op een pc werkt excel wel normaal terwijl op de andere Excel zich automatisch sluit. Ik heb de bestanden op een stick gezet die ik dan op beide PC openen kan.
Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn.
Excel heeft altijd normaal gewerkt. Het is de office versie van 2003.
Het vreemde is die tekst die steeds verschijnt..".bestand hersteld naar vorige versie". terwijl bij de andere Pc ik gewoon kan opslaan en dan onder links de tekst verschijnt " gereed."
Wat is de oplossing.
Wat gebeurt er als ik windows 10 1803 terug zet naar vorige versie voor de update. Ben ik dan mijn gegevens kwijt?
mvg Roger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je MS Office eens helemaal opnieuw installeer, wat gebeurd er dan ?
Het is wel een oude versie dat 2003, je zou dan wat compabilliteits probleemjes kunnen krijgen.
De besturing zou ik up tot date laten.
 
  • Leuk
Waarderingen: maro
Heb je ook met rechtermuisklik op het installatiebestand geklikt en gekozen voor compabilliteits problemen oplossen.
Kies dan bijvoorbeeld dat Office 2003 nog goed werkte onder een oudere windows versie.
 
  • Leuk
Waarderingen: maro
OP de twee PC staat hetzelfde programma. Bij de ene werkt alles goed en de andere niet. Mij lijkt het dan sterkt dat het iets te maken heeft met compatibiliteit of zie ik dit verkeerd?.
 
Als alles identiek is maar vooral ook identiek blijft zou dat niet mogen gebeuren inderdaad.

Waarom gebeurd het als twee nieuwe auto's op hetzelfde moment uit de fabriek rollen en de kilometerteller blijft zo ongeveer bij beide auto's hetzelfde de ene wel en de andere niet na een bepaalde tijd een probleem krijgt ? Idereen zal hierop het antwoord schuldig moeten blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: maro
Ik heb het probleem kunnen oplossen. Ik het via verkenner bij de programmfiles(86) microsoft office verwijderd ? Ik heb de versie van office van de goedwerkende pc op stick gezet en deze toen terug op de andere PC.
Terwijl het programma via dezelfde CD schijf was geïnstalleerd zag ik toch twee verschillende onderdelen bij de bestanden staan.Daarom heb ik bovenstaande actie gedaan. PROBLEEM OPGELOST.
 
Dus toch ergens een verschil met de installatie. Moet dan iets te maken hebben gehad met compabilliteit. Vraag me niet wat. Office 2003 gebruik ik al ruim 10 jaar niet meer en ik draaide toen nog met windows xp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan