Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik ben nieuw hier op dit forum,en ik heb voor mij een heel belangrijke vraag:

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik een opstartbare cd kan maken met Nero,ik heb de handleiding van Nero 10 wel gelezen,maar ik begrijp er niets van hoe en waar ik alles in moet geven.Zo staat er b.v in het menu van de opstartbare cd maken ,Imagebestand en dan staat er de regel C:\PROGRAM FILES (X86)NERO\NERO7\Core\DosBootImage.IMA,MOET IK DIT NU LATEN STAAN OF MOET DAAR IETS ANDERS INGEVULD WORDEN,waar moet ik het bestandje zetten dat ik opstartbaar wil maken?Het is voor mij een raadsel,hopelijk is hier iemand op het Forum die dit al eens heeft gemaakt,en zou mij daar mee kunnen helpen,ik moet nl mijn harde schijf upgraden,de firmware.Want mijn harde schijf word niet herkent in de bios door een te oude firmware op de harde schijf.
 
je dient in de bios aan te geven dat deze moet opstarten vanaf de stick...
je dient de stick aan te sluiten ...vooralleer je naar de bios ga ...en doordat je deze al aangesloten heb zal de stick ook vermeld staan in de bios ....waarschijnlijk word deze dan ook al vernoemd en heeft hij de harde schijf verdrongen ...
dan nog moet je de bevestiging geven met F10 en enter ...om deze ook als eerste boot op te starten ...

is dat gebeurdt dan zal de pc nadat je op enter gedrukt heb verder opstarten en booten vanaf de stick.....
***indien toch blijkt dat de stick niet bootable (opstartbaar ) is dan start windows verder op
 
hoi qtex,ik heb de iso op de stick kunnen zetten,dus het lag dan aan de 64 bit versie van Windows,maar nu heb ik weer wat anders nl het volgende: Ik heb de usb stick in de bios opstartbaar gemaakt,dan gaat hij opstarten van de usb stick en dan zie je snel een seconde of 20 tekst lopen,dan stopt hij en staat er het volgende : No Systemdisk,Booting from Harddisk,Start booting from USB device.En daaronder knippert snel een plat streepje,maar daar kan ik verders niets.Wat kan dit zijn?Waar hij van boot is wel de probleemschijf.
 
hoi qtex,daar hoef jij je niet voor te excuseren,je hebt mij een heel eind op weg geholpen,maar nu wat anders,bij nader onderzoek staat er niets op de USB schijf,terwijl hij in dat scherm wel aangeeft dat hij succesvol is gebrand. raar of niet.Dus hij kan niet booten als er niets op de schijf staat.
 
nu je het zegt ook mijn daarstraks aangemaakte stick is leeg !!!! terwijl ultraiso te kennen gaf dat deze succesvol gebrand was .....raar !

daarstraks gaf je me de download link ...
daar stond dus de werkwijze bij hoe je deze moest installeren .. hier is de vertaling ervan
1start het.downloaden van het bestand.
2.bewaar het . Exe-bestand op een opstartbare media, zoals een cd / dvd, een USB-stick
of een floppy diskette.
Let er op dat je de opstartbare media niet verwijderd als het bestand wordt gekopieerd.
3.sluit de computer af.
4.Sluit nu de drive aan op de primaire master positie in de computer.
5.start uw computer vanaf de opstartbare media, die de firmware flash-programma wordt gestart.
6.start het. Exe-bestand.
7.Wanneer Het systeem aangeeft dat de firmware flash met succes is voltooid,
verwijdert u de bootable media.
8.zet de computer uit.....en herstart deze

LET OP DE VERMELDING bij nr4 hier zegt men dat je de schijf moet aansluiten op de aansluiting van je huidige harde schijf ....ik veronderstel dat je dit dan ook gedaan heb
 
hallo swake,in de bios staat alles van de SATA Controller enabled,ik heb daar met Asrock contact over gehad,maar die zeggen dat alles goed staat,maar in ieder geval bedankt met het meedenken voor een oplossing.
Bij mij in de bios zitten 5 SATAaansluitingen daar zit een dvdrom op,een dvdbrander en 2 harde schijven,dus de eerste 4 aansluitingen zijn bezet,en bij de 5e staat not detected,maar dat is normaal want daar is niets op aangesloten.Sorry foutje ,er zijn er wel 4 bezet maar bij 2 daarvan staat not detected,want waar de Samsung HD103SJ SpinpointF3 op aangesloten is staat ook not detected,want dit is de probleemschijf,de andere werkt prima.

Klik daar op Not detected , en wijs die schijf toe aan de sata controller. Druk op de F10 toets om te bevestigen.
Herstart de computer, en als die schijf dan niet herkent word , dan is daar iets fouts mee.
Je zal die wel nog moeten partioneren ook in schijfbeheer.
 
hallo swake,heb ik gedaan maar er gebeurd niets,ik kan daar niets toekennen.

Hoor en voel je die schijf draaien. Je bent toch niet vergeten aan te sluiten met een voedingsconnector.

voedingsconnector_sata.jpg
 
het zou natuurlijk ook kunnen dat deze (nieuwe ) HD stuk is ...
je zou eens terug moeten gaan naar de shop waar je deze gekocht heb en daar eens vragen of ze deze eens willen testen ...
heb je deze online gekocht neem je best contact op met de dienst na verkoop per mail en leg je je geval uit ...
beschrijf al de stappen die jezelf al ondernomen heb ..indien zij dan van goede wil zijn zullen ze deze vervangen mocht het blijken dat er iets mis mee is ...

opmerking :Bekijk bijlage 8508
 
hoi swake,die schijf zit helemaal goed aangesloten en ik voel hem draaien,daar ligt het niet aan,hij word alleen herkent als de computer uit de slaapstand komt,sluit ik nadien de computer weer af en start hem dan weer op,is de schijf nergens meer te bekennen,that's the problem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan