Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik ben nieuw hier op dit forum,en ik heb voor mij een heel belangrijke vraag:

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik een opstartbare cd kan maken met Nero,ik heb de handleiding van Nero 10 wel gelezen,maar ik begrijp er niets van hoe en waar ik alles in moet geven.Zo staat er b.v in het menu van de opstartbare cd maken ,Imagebestand en dan staat er de regel C:\PROGRAM FILES (X86)NERO\NERO7\Core\DosBootImage.IMA,MOET IK DIT NU LATEN STAAN OF MOET DAAR IETS ANDERS INGEVULD WORDEN,waar moet ik het bestandje zetten dat ik opstartbaar wil maken?Het is voor mij een raadsel,hopelijk is hier iemand op het Forum die dit al eens heeft gemaakt,en zou mij daar mee kunnen helpen,ik moet nl mijn harde schijf upgraden,de firmware.Want mijn harde schijf word niet herkent in de bios door een te oude firmware op de harde schijf.
 
hallo qtex,die schijf is al wel een jaar of 4 oud,dus daar lopen ze niet zo hard meer voor,maar ik vind dat jij al wel voldoende hebt gedaan om het op te lossen,alleen het is jammerlijk niet gelukt,maar in ieder geval bedankt hiervoor
 
hoi swake,die schijf zit helemaal goed aangesloten en ik voel hem draaien,daar ligt het niet aan,hij word alleen herkent als de computer uit de slaapstand komt,sluit ik nadien de computer weer af en start hem dan weer op,is de schijf nergens meer te bekennen,that's the problem

Dat wisten wij hier wel niet hé. Wat je hier nu verteld betekent dat de harde schijf in energie instellingen moet uitgeschakeld worden als de computer in slaapstand gaat.
Je moet de instellingen voor de slaapstand aanpassen in configuratiescherm > energiebeheer.

http://www.schoonepc.nl/windows7/optimale_windows7_instellingen.html

Lees : Slaapstand, sluimerstand en hybride slaapstand
 
hoi swake,die schijf zit helemaal goed aangesloten en ik voel hem draaien,daar ligt het niet aan,hij word alleen herkent als de computer uit de slaapstand komt,sluit ik nadien de computer weer af en start hem dan weer op,is de schijf nergens meer te bekennen,that's the problem

Ik denk hier eerder dat de voeding tijdens de boot niet genoeg stroom kan leveren om alles correct op te starten. Een HDD in opstartfase verbruikt doorgaans (veel) meer stroom. Dus als de PS alle andere componenten ineens moet voorzien kan het zijn dat die daar door de kniëen gaat...
Wat is het vermogen (W) van je voeding?
 
Hallo heren,mijn voeding is 550 W,dus die moet dat makkelijk aan kunnen,en ook al schakel ik de slaapstand uit,dan nog ziet de bios mijn harde schijf niet,maar ik ga die harde schijf maar in mijn andere computer zetten,daar word hij wel gedetecteerd en is het geen probleem,dus ga ik voor de andere computer maar een nieuwe HD kopen,in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken en alleen jammer dat het niet gelukt is.Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
 
en ook al schakel ik de slaapstand uit,dan nog ziet de bios mijn harde schijf niet,maar ik ga die harde schijf maar in mijn andere computer zetten,daar word hij wel gedetecteerd en is het geen probleem,dus ga ik voor de andere computer maar een nieuwe HD kopen,

Dag liawi, niets verkeerd bedoelt, maar je haalt dingen door elkaar. De slaapstand heeft totaal niets met het BIOS te maken. de slaapstand zit in windows.
Voor je een andere harde schijf gaat kopen, zou ik eerst eens proberen met een ander SATA kabeltje.Zo duur is dat ook niet. En om eens te controleren of het probleem soms niet bij de SATA controller moet gezocht worden, zou ik eens proberen om de harde schijven eens om te wisselen van sata controller.
 
hallo swake,ik heb alles al geprobeerd,andere satakabeltjes,de schijven verwisselt van Satapoort,ik heb de andere schijf uit de andere computer erin gezet en die word wel gewoon herkent,de probleemschijf word in de 2e computer ook gewoon aangegeven,het probleem is volgens mij dat deze schijf niet overweg kan met de 6.0gbs satapoorten en die zitten in mijn "goede computer"terwijl in mijn 2e computer 3.0gbs satapoorten zitten en daar heb ik geen problemen.Dus die Samsung HD103SJ Spinpoint F3 kan niet overweg met de 6.0 Satapoorten en daar had ik die upgrade voor nodig volgens Samsung,maar ja ik krijg dat ding niet op een opstartbare cd of usb stick,dus daarom heb ik maar besloten om hem maar in de 2e computer te steken en voor de andere een andere te kopen.Het is heel aardig dat er zo meegedacht word voor een oplossing,maar ik ben nu al 2 weken bezig en ik kom geen stap vooruit met die firmwareupdate.Dus daarom deze beslissing.
 
@ swake
Liawi...wilt de gedownloade firmware wat een exe bestand is op een cd zetten en deze dan gebruiken om de harde schijf die nu deze problemen veroorzaakt te upgraden met deze firmware ....
doordat deze harde schijf nu niet opstart is hem aangeraden geworden , deze exe op een opstartbaarre cd/usb stick te zetten zodat hij van uit de bios deze firmware update kan uitvoeren ...

het probleem echter is dat het niet lukt om deze exe op een opstartbaarre cd/usb stick te zetten ..!

eerder al getracht ...zie bericht
 
Zo staat er b.v in het menu van de opstartbare cd maken ,Imagebestand en dan staat er de regel C:\PROGRAM FILES (X86)NERO\NERO7\Core\DosBootImage.IMA

Dat is imagebestand uit het DOS tijdperk. Dan is het maar normaal dat het niet lukt.
Als liawi een Ubuntu opstartbare stick maakt, kan (ze) = hij hiermee op internet en via die weg de upgrade uitvoeren voor de firmware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan