Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb op mijn laptop W10 geïnstalleerd en alles is vlot verlopen - via de automatische update van Windows -.
Maar ik kan het "beginscherm" met alle iconen en "tegels" niet openen.
Links onder staat het icoon van W10.
Wanneer ik daar op tip - links en rechts - gebeurt er niets.
Dus kan ik naar geen enkel onderdeel van W10 gaan.

Graag een tip
Flamingo
 
het komt er dus op neer dat start niet te gebruiken is !

doe het volgende ...

Opent Start niet meer dan is dat alleen op te lossen met ingewikkelde commando’s.
Start hiervoor de opdrachtprompt met administratorrechten (via het Win-X menu) en geef het commando SFC /scannow.


als het probleem hiermee niet verholpen word ... geef dan het commando DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth in en klik op enter ..
wacht tot deze gedaan is ...als deze gedaan is dan zou je dus de vermelding moeten zien gelijk onderstaande afbeelding ...
Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Levert echter ook dit commando geen verbetering op ..
geef dan de volgende opdracht in POWERSHELL (voor het activeren van de PowerShell)
* het is dezelfde opdrachtprompt maar er staat nu ps vermeld (je ziet nu de ps c\windows\system32>)
Ashampoo_Snap_2016.01.22_18h25m16s_003_.png
geef in de PowerShell de volgende opdracht
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode –Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}. en klik op enter ..
*er zal een foutmelding gegeven worden en dit is normaal dit is niets om je ongerust te maken , je gaat gewoon de opdracht laten gebeuren !
wacht dus geduldig tot deze gedaan is en sluit daarna de PowerShell af ...en herstart je systeem .

*indien het Start menu nog steeds niet te gebruiken is dan dien jij jouw Windows te vernieuwen !
 
Beste Qtex,

Heb dit alles uitgeprobeerd maar niets hielp.
Heb dan maar een "Systeemherstel" gedaan.
Ik had er 2 staan :
1. De zuivere clean installatie van W 10.
2. De updates van W 10 die automatisch - na de installatie - werden binnengebracht.

Heb een systeemherstel gedaan naar punt 1 - dus teruggekeerd VOOR dat de updates zijn binnengehaald.
En alles werkt : de "starknop" geeft alles weer en de "zoeker" werkt ook ************ dit alles TOT NU TOE ****************

Ik heb dan ook 1 vraag :
W10 zal vragen om de laatste updates te installeren - dus die die reeds geïnstalleerd waren na de installatie - en eventueel later de volgenden.
Als ik terug die moeilijkheden verkrijg van niet werken van de "startknop" en het "zoeken", wat dan ?????

Flamingo
 
je spreekt over 2 besturingssystemen als ik je goe begrijp.. je vermeld immers " ik had er 2 staan " !

wat word er bedoeld met de zuivere clean installatie ?
bedoel je hier nu dat er een nieuwe verse installatie werd gedaan nadat de pc geupgraded was naar de Windows 10 m.a.w. je heb nadat de upgrade Windows 10 er op stond deze vernieuwd !

de updates die al geinstalleerd zijn worden geen 2de keer aangeboden ... wel is het zo dat er bepaalde updates vervangen zullen worden ..
het zijn de Cumulatieve die de eerdere Cumulatieve updates zullen vervangen om het daarna mogelijk te maken dat het systeem automatisch zal bijgewerkt worden naar de nieuws build versie eenmaal deze vrijgegeven word ....
momenteel is de build 11105 nog in preview en enkel beschikbaar voor de insiders !

*stel nu dat jij opnieuw problemen krijgt nadat er weer updates binnen gekomen zijn om de Windows 10 bij te werken naar de volgende build versie ..... dit betekend dan dat jij dan weer je systeem dient te herstellen naar de huidige build versie ...
maar dit betekend ook dat jij in het register de " autoupdate " functie dient uit te zetten zodat jij immers met deze build verder kan blijven werken !
daar jij de " autoupdate " functie uitzet blijf je dus met deze build zitten ... de gewone beveiligings updates blijven binnen komen maar de Cumulatieve updates die bedoeld zijn om naar een volgende build te upgraden blijven dan achter .
 
Beste Qtex,

Misschien heb ik mij verkeerdelijk uitgedrukt.

1. Met de "clean installatie" bedoel ik dat ik de W10 heb binnengebracht waarbij alle inhoud werd verwijderd ook alle persoonlijke zaken enz.... zodat de W10 op een blanco leest kon worden geïnstalleerd. Want ik had begrepen in de instructies dat men ook alle instellingen kon behouden. Dat wilde ik niet. Mijn W10 is dus geïnstalleerd zoals deze op een nieuwe PC vanuit de winkel zou geïnstalleerd zijn.
2.Met "ik had er 2 staan" bedoel ik wanneer men naar het "systeemherstel" gaat men daar alle "systeemherstellen" die ooit gemaakt werden kan zien staan om naar die terug te keren waarvan men denkt dat de fouten er niet zullen inzitten van de moeilijkheden. Maar daar alles "clean" was geïnstalleerd en ik nog niets had geïnstalleerd van programma's en ook geen persoonlijke instellingen had aangebracht, vertoonde systeemherstel enkel maar 1. de clean installatie van W10 en 2. de updates die W10 daarna automatisch binnentrekt.

Wat die "updates" van W10 betreft : U meldt :
****************** daar jij de " autoupdate " functie uitzet blijf je dus met deze build zitten ... de gewone beveiligings updates blijven binnen komen maar de Cumulatieve updates die bedoeld zijn om naar een volgende build te upgraden blijven dan achter . *****************
Maar is dit wel veilig om te doen ?
Stel dat er moeilijkheden voorkomen worden door de installatie van een nieuwe update, dan zou het toch niet wijs zijn van die update niet te installeren.

Ik zal zien hoe het verder gebruik van mijn W10 zal uitdraaien.
Het voornaamste is dat W10 nu eindelijk draait en ik alle onderdelen kan nagaan op hun werking en zien wat er allemaal in zit.
Ook eens alle info nagaan - zoals bvb gemeld in het boek SchoonePC.

Mijn laptop met W10 blijft voor het ogenblik mijn PC voor W10 onderzoek, om te zien of ik zal overstappen of niet.
Mijn desktop blijft met W7 werken *** voor alle zekerheid ***

Flamingo
 
ok het is me duidelijk dat je dus gewoon de Windows 10 vernieuwd heb en dit zonder behoud van bestanden of persoonlijke instellingen ... hier mee verkreeg je dus een maagdelijke Windows 10 en dus dienen de updates weer geinstalleerd te worden .... !

je vermelde eerder in het vorig bericht het volgende en ik citeer nu een tekst regel "" W10 zal vragen om de laatste updates te installeren - dus die die reeds geïnstalleerd waren na de installatie - en eventueel later de volgenden."" omdat je nu dus de Windows 10 vernieuwd heb zullen al de eerder uitgebrachte updates terug aangeboden worden maar het is dus niet zo dat deze 2 x aanwezig zullen zijn immers heb jij de Windows 10 vernieuwd !

jouw vorig bericht zette me op het verkeerd spoor ... het is dus niet nodig om de " AutoUpdate " uit te gaan zetten !
 
Beste,

Nu alles gelukt is heb ik het volgende ontdekt :

Mijn laptop heeft een HDD van 750 GB.
Ik heb nog NIETS geïnstalleerd van programma's en dergelijke. Mijn W10 staat dus nog blanco qua inhoud.

Maar wanneer ik naar het "schijfbeheer" kijk, dan staan er daar zoveel partities op zie bijlage -
Is dit normaal ?
Hebben deze allen hun dienst ? Dewelke ?
Of mogen deze kleine "overbodige" weggedaan worden en vervangen worden door 2 partities waarop dan de C en de D inhoud kunnen staan ?

Mijn desktop met W7 heeft een C-schijf waarop mijn W7 staat en de geïnstalleerde programma's.
Op mijn D-schijf staan dan alle andere inhoud, zoals "mijn documenten" - "Afbeeldingen" enz...

Maar hier op mijn laptop staat er maar 1 schijf.

Graag jullie opinie hierover.
Flamingo 8OSchijfbeheer.jpg
 
Vreemd vind ik dat er meerdere herstelpartities zijn zonder driveletter.
Normaal kan of moet dit 1 verborgen partitie zijn. Ik vraag mij daarom al hoe deze aangemaakt konden worden.
 
Normaal voor de C schijf staat er 1 primaire partitie van 100MB er voor en een Herstelpartitie van 450MB achter. De herstelpartitie is er volgens mij bijgekomen sinds installatie van Win 10. Denk dat dit bij iedereen zo is sedert Win 10.
Maar ik heb dan ook nog een volledig aparte D schijf. Die is in 1 partitie met de volle capaciteit van de D schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan