Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo forumvrienden,

Vanaf 1-1-2017 heb ik w10 op m,n laptop staan.
Het is normaal dat na het opstarten het bekende opstart geluid was te horen. Ook het Wise care plaatje met opstart tijd en afbeelding was dan te zien.
Een aantal dage terug geen opstart geluidje meer en ook het wise care plaatje.
Als ik de comp. opnieuw laat opstarten, dus gewoon tijdens het gebruik werkt het wel.
Alles nagekeken via configuratie "geluid" instellingen en geluiden toevoegen enz. geeft geen resultaat.
Helpdesk microsoft laat geen oplossing zien.
Het is net of er tijdens het opstarten iets niet mee gaat, wat wel gebeurt bij het opnieuw opstarten.
Het is niet zo belangrijk maar wel heel apart.
Voor de duidelijkheid. Ik heb de laptop via systeem herstel een aantal dagen teruggezet maar geen resultaat. -m-
Iemand een idee?

Alvast dan voor jullie hulp.
vr. Bert
 
Hallo Qtex,
Helaas geen oplossing.
Wat ik wel gevonden heb is het volgende:Ga naar configuratiescherm
Kies daar ” energiebeheer ”
Kies hier aan de linkerkant ” het gedrag van de aan /uitknoppen bepalen ”
Klik nu op de blauwe regel ” instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn”
Haal nu het vinkje weg bij ” snel opstarten inschakelen aanbevolen
Dan wijzigingen opslaan en opnieuw opstarten.

Nu werkt het opstart geluid wel.Als ik weer terug ga en snel opstarten aan vink is het probleem weer terug.
Heb je nog een ander idee?
vr.groet
Bert
 
eerder zei ik je al om het snel opstarten uit te zetten (zie bericht #11) aangezien je daar geen reactie op gaf veronderstelde ik dat deze niet uitgezet kon worden ( sommige systemen hebben dit vanwege de energie instellingen ) .
jij dient gewoon het snel opstarten uit te laten .... gebruik je een SSD dan bemerk je er haast niets van ...gebruik je een HDD dan kan dit opstarten wel iets langer duren ( maar ook weer geen minuutje ).*this het een of het ander jij beslist !
 
Inderdaad had je het daar al over.
Ik heb er verder niet aan gedacht. Toch is het raar. Zijn er meer forumleden die dit probleem ook hebben?
Ik denk dat ik dit aan microsoft meld.
Iedereen bedankt en mocht ik antwoord krijgen ,ik hou jullie op de hoogte.
gr. Bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan