Windows 10 overzetten hdd naar ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een ssd schij gekocht van 256 gb, . Had vooraf de grootte van mijn hdd schijf bekeken via mappenlijst;Ik zag dat de schijf c een grootte had van 90 gb. Dus dacht dat de ss zeker ruim voldoende zou zijn. Heb toen het programma macrium reflect gedownload en geinstalleerd.

Nu zegt men dat het enkel de bedoeling is de originele schijf (die men wenst te clonen) aan te duiden en dan de optie clone aan te duiden, vervolgens de doelschijf kiezen (ssd).
Allemaal gedaan , doch ij zegt dat er onvoldoende plaats is op de doelschijf.
Nu zie ik dat de hdd schijf vanalles bevat (weet niet wat het is). Heb de printscreen bijgevoegd van zowel de weg via verkenner , en via macrium reflect.
Ik heb ook gezien dat ge bepaalde partities kunt weglaten. Doch dit id nu mijn zwakste punt; ik dacht ze gewoon helemaal te clonen.
Wat kan ik weglaten of wat doe ik mis;
SSd is niet geformateerd
 

Bijlagen

  • clone 1.JPG
    clone 1.JPG
    49.7 KB · Weergaven: 272
  • clone2.JPG
    clone2.JPG
    53 KB · Weergaven: 252
  • clone3.JPG
    clone3.JPG
    66.2 KB · Weergaven: 246
Hallo Qtex,

En ja ik meld altijd dat de doelschijf gewist zal worden.

Moet U m.b.t. het Engels tegenspreken.
" de optie migrate spreekt mpw over een copy "
Minitool heeft het niet over een kopie.
Het kopieert partities naar de doelschijf.

P.S. De keren dat ik het gebruikte bleef de bron-schijf intact, maar ik koos altijd voor optie 2. (B)
En vaak op een externe schijf. omdat de laptop maar1 HDD heeft.
 
Elke schijf groter dab 2 Tera zult U moeten formatteren als GPT. Want MBR gaat niet verder dan 2 Tera, de rest is dan unallocated.
En omdat GPT robuster is (mede door kopie file-index) wordt soms voor GPT gekozen, ook bij kleinere schijven.
En zover mij bekend zal alleen Minitool Pro een GPT schijf kunnen migreren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan