Parallele poort onder windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
Net een nieuwe pc met w7, maar zonder parallelle poort erin. Die wil ik wel hebben, omdat mijn nog zeer geode printer alleen maar werkt via zo'n aansluiting.
Als ik zo'n i/o kaart plaats, vind W7 die dan, of moet er nog iets extra's gebeuren ??
Groet Chris
 
Je zou het ook met een speciale kabel kunnen doen. Een kabel dus van de Paralelle poort naar USB of van de printer naar USB

parallel-port-to-usb-printer.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, maar daar heb je dan wel een speciaal stekkertje voor nodig om op het moederbord te monteren. Soms moeilijk aan te komen.

Je hebt toch ook anders een verloopsteker nodig. Maar bij het dump materiaal (containerpark) liggen veelal oude pc's. Zit bij oudere pc's meestal standaard zo een stekkertje op.
 
Je hebt toch ook anders een verloopsteker nodig. Maar bij het dump materiaal (containerpark) liggen veelal oude pc's. Zit bij oudere pc's meestal standaard zo een stekkertje op.

Je hebt gelijk.
Maar ik zou toch voor de verloopkabel kiezen en naar USB gaan.
Dan kan je de printer ook eventueel op een laptop of een andere PC gebruiken waar geen printerpoort op zit.
 
Nou Boekje bij de PC, dat is toch wel ouderwets, tegenwoordig. Handleiding op de pc of internet. Het is een HP 6520.
Maar ik was erg snel. Voor mijn vorige pc had ik een i/o card gekocht van sweex voor een parallelle poort en dat werkte prima. Maar in deze moet een pci-express card, dus meteen besteld.
Nog niet binnen. Ik krijg alleen het idee als ik van alles lees op het net, dat dat niet zonder problemen gaat werken, vandaar mijn vraag.
Ik heb 7 home premium. Als het een van de andere was kon ik altijd nog XP ernaast draaien (zit ingebowd bij die versies).
Vlg.microsoft lijkt het het de ene keer alsof het wel mogelijk is met een te downloaden progje, en dan lees je weer dat je ultimate of pro moet hebben.
Ik henb daardoor nog een vraag, zal ik apart stellen, gaat over mijn scanner.
Groet Chris
 
WACHTEN. Heb de kaart de 22ste besteld, nu nog niet binnen, duurt wel erg lang. Als die er vandaag nog niet is, ga ik proberen te bellen, als ze niet een eindejaars-sluiting hebben. Besteld bij itbecomeone, was de goedkoopste 17,41 met 5 euroverzendkosten, want wat ze daar soms voor durven vragen !!. De allergoedkoopste 17,34 hier in NL voor de kaart vroeg bijna 8 euro verzendkosten. Er was er zelfs 1tje met 15 euroverzendkosten !!
Ja en dan heb je het over een pakketje wat wellicht door de brievenbus kan.
 
Nou, zo'n kaartje zit meestal in een doosje wat niet door de brievenbus kan. Dan zijn de verzendkosten normaalgesproken 6,75 euro via TNT Post verzonden. Sommige bedrijven rekenen meer i.v.m. het inpakken en verzendklaarmaken + evt administratieve kosten enz.
 
Kwam binnen een half uur na mijn bericht. Klopt past niet door de brievenbus.
Maar in dit geval toch wel extreem. Bezorgd door DHL in een grote doos van dhl, geschikt voor pakketten tot 5 kg !!
Ja en zo groot was de inhoud nu ook weer niet. Doosje 4 cm dik, en goed verpakt in noppenfolie.
Dus al met al een kwalitatieve goede verzending. Jammer alleen dat het zo lang heeft geduurd. (8 kalenderdagen)
Denk dat ze het zelf ook nog moesten bestellen of dat ze pakketten verzamelen en 1x per week verzenden.
Maar zet dat dat ook op de site zou ik denken.
 
Kwam binnen een half uur na mijn bericht. Klopt past niet door de brievenbus.
Maar in dit geval toch wel extreem. Bezorgd door DHL in een grote doos van dhl, geschikt voor pakketten tot 5 kg !!
Ja en zo groot was de inhoud nu ook weer niet. Doosje 4 cm dik, en goed verpakt in noppenfolie.
Dus al met al een kwalitatieve goede verzending. Jammer alleen dat het zo lang heeft geduurd. (8 kalenderdagen)
Denk dat ze het zelf ook nog moesten bestellen of dat ze pakketten verzamelen en 1x per week verzenden.
Maar zet dat dat ook op de site zou ik denken.

Op de homepage van de site kan je kiezen voor " spoedbestelling ".
Dus als je dat niet kiest mag het gerust 8 werkdagen duren, da's perfect normaal lijkt me. Het staat dus (wat verbloemd) op de site dat het niet onmiddelijk word verzonden indien je niet voor de " spoedbestelling " opteerde. Maar indien je service van de bovenste plank wil zullen de portokosten even hoog oplopen dan bij de andere sites. Kortom, wil je een goede bediening, waarom dan opteren voor de goedkoopste? Niets voor niet zeggen ze bij ons. Houd dan nog rekening de feestdagen en brugdagen, wanneer kerst op zaterdag is word in sommige bedrijven op maandag niet gewerkt.
Een beetje realisme is hier toch wel op zijn plaats vind ik.
Dus op 22 besteld, misschin pas op 24/12 verzonden, net voor kerst, en maandag misschien een brugdag, dan heb je maar 4 werkdagen over hoor.
 
Laatst bewerkt:
Nou de zon gaat gelukkig nog steeds voor niets op :)
Maar ben wat gewend aan o.a. bol.com, die verzenden indien op voorraad wel sneller.
Toch blijf ik erbij, dat veel webshops absurd hoge bedragen rekenen voor portokosten.
Als ze stellen verzend en administratie vind ik het al iets begrijpelijker.
Mijn vrouw besteld ook nogal eens iets via webshops en dan vaak dingen die echt gewoon door de brievenbus kunnen, waar ze rustig 10 euro voor vragen.
En als dan de waarde van het besteld soms maar 8 of 9 euro is, nou dan is de verhouding echt te veel.

In dit geval kwam het via DHL, ik dacht dat die snel bezorgen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan