Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn vrouw haar pc draait sinds enkele dagen op de FALL en dan weer terug naar het vorige omdat haar pc na de FALL update totaal vierkant draait. Haar pc is tergend traag, krijgt om de haverklap de melding dat hij niet reageert en de fans draaien heel veel sneller dan ervoor. Soms zou je zelfs denken, nog een beetje en hij gaat de lucht in. Ze moet ook 2x aanmelden sinds de upgrade. Zelfs als ze terug is gegaan naar haar vorige versie moet ze blijven 2x aanmelden.
Weet hier iemand raad mee? Ik heb haar al voorgesteld om met de USB stick er alles af te gooien en totaal nieuw te beginnen. Maar ze ziet dat niet meteen zitten om alles terug in te gaan stellen achteraf. Zijn er andere opties? Indien ja, welke? Vergrootglas CMD ingeven en daar dan aanmelden als ads.ministrator en daar dan scannow doen geeft geen soulaa
 
probeer het volgende eens ...
Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..


*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..


****letop als ook deze optie geen oplossing bied dan zit er niets anders op dan de optie te gebruiken "deze pc opnieuw instellen "
persoonlijke instellingen en bestanden kunnen behouden blijven doch de zelf geinstalleerde programma's dient men te herinstalleren .
 
Indien alles terug ok, overdenk dan eens een clone te maken van Uw schijf. Kan heel veel werk besparen.
Is de pc van mijn vrouw MIK. Ik denk wel dat er daar systeemherstelpunten op staan, maar dat weet ik niet. Ik kan dat niet doen, omwille van een te kleine C schijf. Nu veel staat er niet op, alles wat ik wil houden staat op mijn D. Mijn vrouw heeft 2 schijven en de ene is dan nog eens in een partitie van een kleinere C en een grotere ik denk D. Dan nog een externe HD.
 
Is de pc van mijn vrouw MIK. Ik denk wel dat er daar systeemherstelpunten op staan, maar dat weet ik niet. Ik kan dat niet doen, omwille van een te kleine C schijf. Nu veel staat er niet op, alles wat ik wil houden staat op mijn D. Mijn vrouw heeft 2 schijven en de ene is dan nog eens in een partitie van een kleinere C en een grotere ik denk D. Dan nog een externe HD.

Na de installatie van de versie "Fall" zijn alle vorige herstelpunten weg en is systeemherstel uitgeschakeld.
 
Is de pc van mijn vrouw MIK. Ik denk wel dat er daar systeemherstelpunten op staan, maar dat weet ik niet. Ik kan dat niet doen, omwille van een te kleine C schijf. Nu veel staat er niet op, alles wat ik wil houden staat op mijn D. Mijn vrouw heeft 2 schijven en de ene is dan nog eens in een partitie van een kleinere C en een grotere ik denk D. Dan nog een externe HD.

Ik schrijf NIET over herstelpunten. Ik schrijf over een clone maken van Uw systeem op een externe schijf. Indien er iets voorvalt, dan kan je altijd die clone terugzetten. Indien er op regelmatige basis een clone gemaakt wordt, zal je weinig data verliezen. Is Uw clone daarentegen 1 jaar oud, dan zal alles terug staan zoals het stond een jaar geleden hé. Een extern schijfje van 500GB heb je al voor 55€. Dat is meer dan genoeg om Uw C schijf te clonen. Misschien een hint voor onder de Kerstboom.
 
Denk niet dat zij een clone maakt hoor van haar schijf. Denk niet dat ze Macrium of zo staan heeft.

Macrium free kan je hier ophalen.
Weet dat een clone alles wist van Uw externe schijf. Dus niet denken van "Ik heb nog een schijf liggen waar zoveel plaats over is!
Neen, de schijf neemt een copy van Uw schijf die je wil clonen en doet er alles anders van weg.
Best van eens te zien hoe groot de schijf is in haar pc. Denk dat als er een partitie is als een D schijf, dat je daar ook moet rekening mee houden. Het gaat immers om één schijf. Je kan wel een clone maken als je wil van Uw C schijf alleen. Neem er dan ook wel de andere partities van mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan