Status
Niet open voor verdere reacties.
Het op mijn pc (kist) waarop win7 en win 8.1 draait sinds enige tijg geweldige belasting ban geheugn en hard disk. Met als gevolg dat er gedurende de eerste 15 min zeer slechte antwoordtijden en blokkages voorkomen. De hard disk blijft precies alles afscannen ( en toch is er niks abnormaals bezig) volgens taakbeheer.

Glarysutiltie uitgevoerd, ccleaner, malwarebytes, chkdisk geven weing soelaas.


Het enig dat ik vastgesteld heb is dat men harde schijl nog maar 1,8GB vrij heeft op 70 GB. Kan dit de oorzaak zijn dat de pc bij de opstart iets gaat reirganiseren??? Na een kwartier valt cpu gebruik , en de hard disk terug tot bijna 5 procent

Zijn er nog mogelijke opsporingprogramma die ik kan gebruiken om te zoeken wat de pc aan het utvoeren is???i
 
Heb gisteren de schuifopruiming gedaan en een windows.old verwijderd (volgens de procedure van windows) en zodoende 33 GB terug gewonnen. Heb nu 35 GB vrij op die schijf van 70 GB. Ben nu de defrag aan het uitvoeren en al de opschoonprogramma's ccleaner , ..... ed opnieuw aan het uitvoeren.
Ga ook nog een CHKDISK doen van die schijf.

Laat iets weten of dit probleem zo is opgelost .
 
een Windows.old verwijderd .....van wanneer was deze dan !
een Windows.old bestand word meestal door de gebruiker zelf verwijderd nadat men heeft vast gesteld dat ook alles behoorlijk werkt...op de nieuwe Windows!
nu heeft Microsoft er voor gezorgt dat onder de Windows8.1 de Windows.old map in zijn geheel verwijderd word na dat de pc 2 x effectief werd afgesloten ....
jij gebruikt de Windows7 en daar door bleef dus de Windows.old behouden tot je deze zelf gaat verwijderen ...
daar hadden we dus ook niet verder aangedacht dat deze dus aanwezig was ...fijn voor je dat je vrije ruimte heb verkregen door deze dus te verwijderen .
 
ja , een windows old , die nam 30 GB in zo te zien. Ik had al fotos en allerlei bestanden opgeruimd doch dat was de moeite niet , tot ik die map zag staan. Dacht dat ze nog zin had (niet zeker). Na wat zoekwerk , gezien dat deze wordt weggedaan zoals ge zegt(na enkele dagen). Stond er nog op van vista destijds . Weggedaan en ongeveer de helft van de schijf vrij in 1 klap.

Gedefragmenteerd, en nu is het probleem blijkbaar van de baan. Bolt terug als vanouds.

Is misschien toch nuttig geweest (voor anderen) in de toekomst. Persoonlijk dacht ik dat al de rommel bij installatie van een nieuwe versie automatisch opgeruimd werd (is niet zo).
 
@Q.: Ik heb niks speciaal gedaan om te comprimeren of zo. Dan mag ik me gelukkig prijzen dat het zo klein is. 't Zou wel interessant zijn te weten waarom wij dit verschil hebben.
C_drive.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan