Windows 10 PC op Windows 10 erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enige tijd is mijn PC Windows 10 x64 enorm traag
Het is ongeveer begonnen na de installatie van AVG Ultimate.
Maar ik vraag me toch ook zeker af, of ik niet veel dubbele programma's staan heb. Zie bijlage
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.
 

Bijlagen

  • PC_20210225_Traag1.png
    PC_20210225_Traag1.png
    134.5 KB · Weergaven: 138
  • PC_20210225_Traag2.png
    PC_20210225_Traag2.png
    141.9 KB · Weergaven: 112
  • PC_20210225_Traag3.png
    PC_20210225_Traag3.png
    134.8 KB · Weergaven: 113
je moet zien dat je maar 1 Firewall aan staat of wel die van AVG of Windows Defender Firewall 1 van de 2 maar niet allebei aan staan je kan dit vergelijken met dat je 2 jassen over elkaar aan doet dan kan u niet meer bewegen dat gebeurd ook als je 2 Firewalls aan staat

je heb ook nog Avast Antivirus dit is ook gratis https://www.avast.com/
 
Beste,
Windows Pro Versie 2004 Build 19041.804
Avast heb ik zelf nooit geinstalleerd.
Bitdefender heb ik enkele jaren gehad, maar hun support was triestig; op een foutmelding die ik aan hen had doorgegeven, is zelfs na meerder malen aandringen, zelfs na een half jaar geen antwoord gekomen.
Na mijn upgrade naar Windows 10 en Office 2019 heb ik dan op een bepaald moment (enkele maanden geleden) AVG geinstalleerd, in de hoop dat het probleem van snelheid zou opgelost raken. Het is alleen maar veel erger geworden, soms zelf tergend traag. De PC is een HPElitebook 8570p met 4 GB RAM, en een Processor i5 3230 M CPU 2,6 Ghz, 64 bits
 
Je Windows is dus al niet up-to-date. En een beetje te weinig Ram.
Alles van AVG er af en dan ben je al een beetje op weg.
Laat nu eens zien wat er in de opstart staat zoals Patje 001 gevraagd had.
Mij maak je niks wijs dat je geen Avast had.
Je screenshots zijn wel van miserabele kwaliteit. Ik kan het niet beter(scherper) tonen
ScreenShot037.jpg
 
@ROGER_1 Je ziet toch zelf ook dat er zovéél lijnen met allemaal onderdelen van AVG staan ! En je ziet dat ze zowel je geheugen als je schijfactiviteit en in iets mindere mate je processor volgooien ... Hoe veel duidelijker kan het zijn ?

Gooi er alles (ALLES !) af wat met AVG te maken heeft ! En Avast - want die heb je duidelijk wel geinstalleerd, misschien onbewust maar hij staat er wel in de lijst van processen.

Bedwing je neiging om dan weer een of andere rommelsoftware te gaan installeren en tune je Windows zoals het hoort : Firewall - en enkel die - van Windows op / Defender en enkel die op / Schijfopruiming gebruiken Windows ... en zien wat het geeft.
Geen IOBit / Géén CCleaner etc...

Als het dan wat beter is kan je ev. MalwareBytes overwegen maar breng het ding eerst maar tot rust.
 
na een Software opkuis, wat er in vorige posten al vermeld geweest, raad ik toch een hardware upgrade aan van het geheugen minimum 8GB (2 x 4GB) maximaal mag tot 16GB (2 X 8GB) van het type:

16GB Kit (2 x 8GB) DDR3L-1600 SODIMM

Een SSD, 2TB max, is uiteraad ook altijd welkom.
Een maintenance- service guide:


last but not least om de CPU bij te trimmen:


met al deze tips, Soft- en Hardware, wordt dit nog een supersnelle laptop!!!

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat TS eigenlijk beter eerst zijn RAM zou upgraden en daarna een clean install zou doen. 4 GB is te weinig om goed te zijn. Daarna zou ik een clean install doen dat al die rommel van zowel AVG of AVAST of weet ik veel wat voor rommel er allemaal nog op deze pc staat zoals ccleaner en zo. Alles in 1 keer schoon schip maken door een clean install te doen. Maar om het proces iet of wat aan een deftige snelheid te laten verlopen zou ik eerst mijn RAM upgraden. Een SSD kan ook wonderen verrichten, maar RAM is in de eerste plaats nu aan de orde, kan het er nog van af nog een SSD erbij kopen en je laptop is meteen een pak sneller en daar dat je SSD nieuw is dan, moet je wel een clean isntall doen dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan