Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Toen we zondag thuis kwamen hoorde ik dat de pc van de schoonzoon het opgegeven had. Deze morgen ben ik gaan zien wat er eventueel direct te verhelpen viel. Pc start op en stopt er mee na enkele minuten. Staat nu bij mij. Er is enkel een HD en DVD aangesloten. Uiteraard ook muis, toetsenbord en scherm.
De geheugens werken zoals het hoort. Het scherm, de muis en het toetsenbord, zijn van mij. Dus niet dezelfde als bij hem aangesloten. Daar kan het niet aan liggen. De DVD speler heb ik afgekoppeld. Daar ligt het ook niet aan.
Als ik opstart, raak ik aan de desktop. Daar kan ik eender wat aanklikken, maar na een minuut ongeveer loopt alles vast. Geen BSD scherm. Pc kan enkel afgelegd worden met de aan knop een tijdje in te drukken. Ook CTRL+ALT+DEL werken niet meer. Geen F4.
Zelfde doet zich voor in veilige modus.
Ik gokte op AVG. Zag dat er zaterdag een update was gebeurd. In msconfig uitgeschakeld. Kon net nog. Gevraagd om opnieuw op te starten. Na de opstart dezelfde fout. Krijg Géén foutmelding op het scherm.
Heel lang geleden had ik een program die je kon laten mee opstarten. Dit program toonde alle programs die opstartten in volgorde met Windows. Zo kon je zien welk program er roet in het eten gooide. Maar dat heb ik niet meer. Was voor vorige versie's.
Dus waar kan het aan liggen?
Heel misschien is het een fout op de HD. Maar waarom dan geen foutmelding?
Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?
 
M.,
Als alles wat voorafging heeft gefaald, dan kan je nog altijd het volgende laten draaien:
Windows Repair (All In One)
Hét middel voor wanhopige gevallen, maar je moet wel nog kunnen downloaden en lang genoeg je bureaublad hebben om dit te laten draaien.
Heb het zelf al twee keer moeten gebruiken en goed resultaat gehad.
 
M.,
Als alles wat voorafging heeft gefaald, dan kan je nog altijd het volgende laten draaien:
Windows Repair (All In One)
Hét middel voor wanhopige gevallen, maar je moet wel nog kunnen downloaden en lang genoeg je bureaublad hebben om dit te laten draaien.
Heb het zelf al twee keer moeten gebruiken en goed resultaat gehad.

Dat is nu het probleem, pc blijf niet lang genoeg voor hij vervriest.
 
ik las gisteren een stuk dat ging over verkeerde bios instellingen ...
men beweerde daar dat indien de instellingen niet juist staan of er staat teveel open, wat zeker nooit gebruikt word, dat dit nare gevolgen kon hebben op je systeem ..
daarom dat er geadviseerd word om de bios te resetten en dit door de bios batterij er uit te halen + door het omzetten van de jumper en dit gedurende een 3 @ 5 minuten ...
daarna zet je de jumper terug en plaats je ook het bios batterij er terug in ...
sluit alles terug aan en start de pc verder op ...probeer het eens ...baat het niet ,schaad het niet !
 
ik las gisteren een stuk dat ging over verkeerde bios instellingen ...
men beweerde daar dat indien de instellingen niet juist staan of er staat teveel open, wat zeker nooit gebruikt word, dat dit nare gevolgen kon hebben op je systeem ..
daarom dat er geadviseerd word om de bios te resetten en dit door de bios batterij er uit te halen + door het omzetten van de jumper en dit gedurende een 3 @ 5 minuten ...
daarna zet je de jumper terug en plaats je ook het bios batterij er terug in ...
sluit alles terug aan en start de pc verder op ...probeer het eens ...baat het niet ,schaad het niet !

Had gisterenavond al de batterij vervangen. Stroom afgelegd, batterij uitgehaald, nieuwe uit mijn voorraad gehaald en voor het plaatsen nog eens de startknop ingedrukt. Dat heeft een paar minuten in beslag genomen. Daarna via setup, de default instellingen eerst ingesteld. Maar dit hielp ook niets.
 
omdat de instellingen bewaard blijven als men de jumper niet omzet !
*probeer het nogmaals maar zet ook de jumper om !

Geeft hetzelfde resultaat hoor. Die jumper is een snellere manier om de batterij te disconnecteren van je CMOS. Waarom zou die anders een batterij nodig hebben als die toch zen instellingen blijft bewaren wanneer je de batterij loskoppeld?
 
mij werd ooit eens gezegd dat de instelling bewaard blijft gedurende een bepaalde tijd ook al is de batterij er uit gehaald.
dacht dit ooit ook eens gelezen te hebben in de handleiding van mijn moederbord !
 
mij werd ooit eens gezegd dat de instelling bewaard blijft gedurende een bepaalde tijd ook al is de batterij er uit gehaald.
dacht dit ooit ook eens gelezen te hebben in de handleiding van mijn moederbord !

Vroeger waren er moederborden die nog een extra condensator hadden die de stroom vasthield als de batterij verwijderd werd. Dit kan maar tijdelijk. Als je dan de startknop indrukte, (natuurlijk stroom er af), dan was de spanning over die condensator direct weg met het gekende resultaat. Denk dat die condensator op vandaag er niet meer in zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan