Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan mij vertellen welke pdf reader de mogelijkheid geeft om documenten te bewerken en te tekenen en ook de mogelijkheid om te converteren naar exel.
ik gebruik momenteel adobe die al deze mogelijkheden heeft alleen heb ik regelmatig problemen bij het afdrukken (de text is dan onleesbaar het zijn net chineese tekens)
heb deze al een paar keer opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft
dus voor het afdrukken gebruik ik foxit maar met deze kan ik mijn ducumenten niet bewerken of converteren
Wie kent een andere raeder die wel allen mogelijkheden heeft van adobe11 zodat ik maar een hoef te installeren
alvast dank
 
Klinkt misschien gek, maar waarom maak je het dan niet meteen met Excel. Eventueel kun je het via Excel opslaan als een pdf bestand.

Daarbij komt dat een pdf reader een lezer is zoals het programma zelf zegt. Met een reader kun je geen documenten maken, alleen lezen dus.

Daarom denk ik dat je van Adobe niet de reader hebt gebruikt maar Acrobat Pro. Deze laatste heeft wel een editor en zijn dus wel pdf bestanden te maken.
 
Een "reader" gaat die dingen niet kunnen doen. Het volledige Adobe Acrobat kan dit inderdaad wel. En welliswaar is dit de beste keus om bovenvernoemde zaken mee te doen.
Het niet correct printen gaat volgens mij liggen aan een instelling van je printer. Stel in dat TrueType fonts afgeprint wordt als Bitmap. Staat normaal bij de geavanceerde instellingen van je printer(driver).
 
Staat bij de eigenschappen van je printer. Meestal kan je die instelling terugvinden onder de "geavanceerd" tab. Kan niet onmiddellijk terugvinden of dit van toepassing is op jouw printer. Je kan eventueel eens een screenshotje doorsturen van dat "geavanceerd" tabblad.

voorbeeld terug te vinden onder volgende link:
Printing TrueType as graphics
 
Dit is alles wat ik vind!
printer1.jpg

en dit heb ik al ingesteld op text en ook op raw maar dit maakt geen verschil.
printer2.JPG
 
Toch graag een antwoord op mijn vraag in bericht #2
Wat is de meerwaarde om eerst een pdf bestand te ontwerpen en het daarna te gaan converteren naar een Excel bestand ?

Lijkt mij gemakkelijker om het bestand dan meteen in Excel te maken en als je daar dan tevens een pdf bestand van wilt hebben, deze ook als pdf op te slaan.

( zo doe ik dit tenminste altijd ) Want eerlijk is eerlijk, een pdf editor zoals Acrobat Pro is doorgaans niet het handigste programma om pdf bestanden te maken en zeker als je wilt gaan bewerken loop je al snel tegen opmaak problemen aan.
 
Maar vanuit welk programma probeer je dan te printen ?
Is dit vanuit Acrobat Pro of is dit vanuit Excel nadat de conversie heeft plaatsgevonden.

Vanuit Acrobat Pro kun je ook bestanden rechtstreeks als een Excel bestand opslaan. Acrobat converteert dit dan voor je.
Nou is Excel natuurlijk een rekenprogramma en hier kunnen wat knelpunten zitten, ik weet niet of dit noodzakelijk is om er een Excel bestand van te maken. Lijkt mij niet met een PDF omdat dit niet kan rekenen.
Probeer het bestand eens op te slaan via Acrobat naar een Word bestand. Mogelijk lukt het printen daarna wel.
 
Maar het afdrukprobleem ontstaat wanneer ik een pdf formulier moet invullen en ondertekenen en dan dat formulier wil afdrukken met acrobat dan is het niet meer leesbaar.
Heb nu mijn document eerst opgeslagen als word , en dan als word afgedrukt en dan lukt het wel.
Ik wil acrobat blijven gebruiken omdat ik daar alle bewerkingen mee kan
ik zal het in de toekomst dus zo doen ipv het bewerkte pdf document direct af te drukken.
dank voor de reacties
 
Maar het afdrukprobleem ontstaat wanneer ik een pdf formulier moet invullen en ondertekenen en dan dat formulier wil afdrukken met acrobat dan is het niet meer leesbaar.
Heb nu mijn document eerst opgeslagen als word , en dan als word afgedrukt en dan lukt het wel.
Ik wil acrobat blijven gebruiken omdat ik daar alle bewerkingen mee kan
ik zal het in de toekomst dus zo doen ipv het bewerkte pdf document direct af te drukken.
dank voor de reacties

Maar wat blijft dan de reden om naar een excel bestand te gaan converteren als alle bewerkingen lukken met Acrobat ?

Toch blijf ik het gek vinden dat na het bewerken en opslaan met Acrobat Pro hierna geen goede print te maken is. Je slaat het bestand toch wel eerst op als pdf voordat je de printopdracht geeft via Acrobat ?
Een bewerkt pdf bestand dat nog niet is opgeslagen is meestal niet goed te printen.
 
Je moet eens goed mijn vraag lezen!!
ik heb nooit gezegd dat ik alle documenten naar excel converteer maar dat acrobat deze mogelijkheid heeft en dat ik die soms ook gebruik en dat ik het geconverteerde document
dan ook opsla als excel en dan kan afdrukken.
het probleem van afdrukken doet zich voor als ik een bewerkt pdf document waar ik gegevens heb aan toegevoegd en dan als pdf opgeslagen en daarna wil afdrukken.
heb nu datzelfde document eerst opgeslagen als word en pas dan afgedrukt en dat geeft geen problemen.
dus in de toekomst zal ik deze altijd als word document opslagen en dit dan afdrukken
 
Met de topicvraag was al snel afgehaakt :
Wie kan mij vertellen welke pdf reader de mogelijkheid geeft om documenten te bewerken en te tekenen
Zoiets kan niet, met een reader is geen enkel document te bewerken !!!

Het converteer verhaal naar Excel vond ik wat onduidelijk en vroeg me dus of dit noodzakelijk was. Nu sla je het namelijk op, wat ook een vorm van converteren is natuurlijk, naar een Word bestand en dit gaat dus goed.


Je zou nog 1 ding kunnen proberen, zodra je het met Acrobat hebt opgeslagen, sluit dan Acrobat af en open het PDF bestand daarna opnieuw met Acrobat. Kun je het dan wel goed printen ? Gaat het dan nog fout, zal dit aan jouw Adobe Acrobat liggen. Misschien een illegale versie of misschien een bestandje beschadigd ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan