Smartphone Pincode smartphone vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel smartfoon wordt gestolen. Nieuw SIM kaartje erin en klaar is Kees. Daar geloof ik niet in !!!???
En toch is het zo, bij bepaalde merken... Je kan de betere smartphones blokkeren door het sturen van een bepaalde code naar het toestel, waar het ook is, en hoe het ook door de dief gebruikt wordt, maar bij goedkopere merken of types is die mogelijkheid er niet.

Je moet dan het IMEI nr. wel op voorhand genoteerd hebben, toen je het toestel nog in bezit had.
lees maar : https://www.androidplanet.nl/tips/imei-nummer-vinden/
 
als je *#06# ( sterreke hekje 06 hekje) op uw toestel doet, dan komt er op uw scherm uw IMEID code op.
als je van deze screen print maakt en ergens bijhoud dan bij aangifte kan de politie via deze code uw gestolen toestel blokkeren.
deze code staat ook op de doos waar uw toestel in zat
 
IMG20220403173121.jpg

Na het resetten krijg ik deze melding. Het probleem is dat ik mijn code vergeten ben. Ik heb ook al via Google geprobeerd maar ik weet niet meer welk account ik had ingesteld. Dit bedoel ik.
 
klik je op in plaats daar van een google account gebruiken en er worden meerdere vermeld kies je de eerste ..er word normaal gezien geen wachtwoord gevraagd aangezien je google account eerder al gekoppeld was .. word er welliswaar wel om een wachtwoord gevraagd heb jij niet de juiste gekozen en ga je meerdere stappen terug tot waar jij dan alsnog het juiste account kunt selecteren .
 
klik je op in plaats daar van een google account gebruiken en er worden meerdere vermeld kies je de eerste ..er word normaal gezien geen wachtwoord gevraagd aangezien je google account eerder al gekoppeld was .. word er welliswaar wel om een wachtwoord gevraagd heb jij niet de juiste gekozen en ga je meerdere stappen terug tot waar jij dan alsnog het juiste account kunt selecteren .
Dit heb ik al geprobeerd. Maar ik herinner me echt niet meer welk account ik had gekoppeld. Ik heb zoveel accounts dat ik deze optie heb opgegeven.
 
logt in met een computer op google en kijk bij accountbeheer dan bij Beveiliging daar kan je zien bij welke account de Smartphone staat en die moet je dan gebruiken
 
logt in met een computer op google en kijk bij accountbeheer dan bij Beveiliging daar kan je zien bij welke account de Smartphone staat en die moet je dan gebruiken
Ik heb in de jaren heen zoveel google accounts aangemaakt dat ik niet meer weet welke ik zou ingesteld hebben. Ik had beter elk account opgeschreven in een documentje.
 
Samsung Galaxy A70 op de markt gekomen op 22 april 2019
denkt na wel E-mail adres dat je toen had of ga kijken wanneer je die gekocht hebt
zet er anders de account op dat je nu gebruikt 5 op 10 dat deze ook een back-up geeft
mijn Gmail adres heb ik al meer dan 10 jaar elke keer als ik een nieuwe had smartphone heb ik dat Gmail adres gebruikt (samsung S4 -S7-en nu S10)
 
Samsung Galaxy A70 op de markt gekomen op 22 april 2019
denkt na wel E-mail adres dat je toen had of ga kijken wanneer je die gekocht hebt
zet er anders de account op dat je nu gebruikt 5 op 10 dat deze ook een back-up geeft
mijn Gmail adres heb ik al meer dan 10 jaar elke keer als ik een nieuwe had smartphone heb ik dat Gmail adres gebruikt (samsung S4 -S7-en nu S10)
Ik heb verschillende gmail adressen waarvan ik het wachtwoord weet geprobeerd maar te vergeefs :(. Bestaat er geen programma om dit in orde te brengen?. Liefst gratis
 
Bij u provider kunnen ze u helpen , is al aan bod geweest , maar dat heb je nog niet gedaan , is daar een reden voor ? Van 22 maart tot nu en ge weet het nog niet .
 
Laatst bewerkt:
In reacties nr. 4, 5, 6, 8, 10, 12 en 13 hebben verschillende behulpzame helpers aangegeven dat je bij je provider moet aankloppen en best in een Proximus Store.

Nu, 14 dagen later, heb je dat blijkbaar nog altijd niet gesnapt .. gedaan ?
We kunnen een paard wel naar het water leiden, maar we kunnen het niet verplichten te drinken.
Dat gaat blijkbaar ook op voor jou, @Emio

Ik hoop dat je probleem opgelost wordt maar je mag niet verwachten dat we met zijn allen nog een 8ste (!) keer dezelfde hints geven.

Samengevat :
  • Pincode toestel = factory settings reset en dan de code die je kreeg bij de aanschaf gebruiken en meteen terug wijzigen.
    Vergeten ? zoek dan op internet want die code is dezelfde voor alle gelijkaardige toestellen wereldwijd. Daarom ook dat je ze moet wijzigen.

  • Pincode SIM = één adres, je provider
 
Als ge met uw vaste huistelefoon belt of was het naar uw dienst bellen en die zenden u een tijdelijke (puknr) door via sms naar je, of naar het geblokeerd toestel; weet ik niet meer. Je moet dan wel een nieuwe ontgrendelingscode aanmaken en herhalen.
Ik heb dat zoal gedaan, je puknr onthouden hoeft niet persé.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan