Koper moet weg: waarom het nieuwe EU-glasvezelplan vooral België helpt
De EU wil mogelijk de glasvezeldeadline met vijf jaar uitstellen. Maar hoe zit het met de plannen voor Nederland en België? In dit artikel zoeken we dit uit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nederland valt reuze mee, aldus ook het artikel. De laatste jaren zijn ze hier flink bezig geweest. We halen die 100% ook niet (net als andere landen) maar zitten wel veel meer tegen die eisen aan dan andere landen.Niet enkel in België, ook in Nederland en alle landen.
Ik weet niet waar je dat leest maar er is geen kluwen. Er is momenteel alleen KPN als glasvezelprovider en op sommige plaatsen gecombineerd met die van Odido. Duidelijker kan het niet. Bijna overal is het KPN en Odido is zo ver nog niet.Het is een gans kluwen lees ik om nog maar te weten wie waar die glasvezel heeft gelegd en wie die beheert.
Ja maar dat is wat ik schreef, dat is mobiel. Dat kun je niet vergelijken met dat allemaal prive gebruikers ook fijn 4K en zo Netflix en weet ik wat allemaal gaan streamen over het netwerk. Snelheid is 1 ding, maar het gaat om bandbreedte dichtheid, dat is een ander verhaal.En als dat zo is zal dit m.i. ertoe leiden dat de privé-gebruikers massaal de glasvezel links zullen laten liggen of afschakelen, richting mobiele oplossingen. Die nu al bij 5G een goed resultaat geven en 6G komt eraan !
Dat begreep ik er ook uit. Hiermee zeg je feitelijk dat glasvezel irrelevant gaat worden voor particulieren. Of oninteresssant, da's feitelijk hetzelfde.Zo wordt de kans groot dat er een internet met 2 snelheden (nu eens letterlijk te nemen) zal ontstaan : bedrijven op glasvezel enerzijds en particulieren via G anderzijds.
Dat heeft dan enorm lang geduurd, want dat is iets wat hier in Nederland dus al zelfs met telefonie enkele decennia gebeurde.dus nu hebben ze beslist dat op één en dezelfde kabel, hetzij de ene hetzij de andere steeds beide providers zullen aansluitingen aanbieden.
Dat artikel heb ik gelezen en je had het voorheen alleen uit kluwen en niet uit patchwork. Hoe dan ook heb ik nog steeds geen idee wat je een kluwen of probleem met patchwerk vind of wat dan ook.Je moet het artikel uit #1 eens lezen en dan weet je meteen wat ik met kluwen en patchwork bedoel.