E-mail postvak van Outlook is vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Reeds enige tijd zit ik aan de limieten van opslag in Outlook. Nooit gedacht dat die brievenbus ooit vol zou geraken en daardoor steeds mails blijven bijhouden waarvan je denkt dat je ze ooit nog kunnen dienen - tot het absurde misschien wel toe.

Tot voor enige tijd verscheen sporadisch een melding in Outlook, dat die mailbox vol was en je daardoor niets meer kan versturen, maar ondanks enige opkuisbeweging verschijnt deze boodschap niet meer, maar raakt ook geen mail meer buiten of binnen. De foutmelding krijg ik nu gepresenteerd bij het versturen van een testmail . . .
. . . alleen zijn ( de overgrote meerderheid ) van mails intussen oud en niet echt gemakkelijk op te sporen : ze lijken alleen toegankelijk via Microsoft Exchange, maar ook daar zie ik verre van alles
ik weet dat er nog een heleboel andere zijn, die niet direct zichtbaar zijn - maar wel plaats opslorpen . . .

Tevens sluit ik niet uit dat opslag op "de cloud" "vol" kan zitten, ondanks dat ik al jaren alles nog lokaal op pc bewaar . . .

Heeft u een idee hoe ik hieraan het best begin? Hoe komen omvangrijke mails terug boven water?

Bij voorbaat, Dank
Frank
 

Bijlagen

  • postvak.JPG
    postvak.JPG
    61.7 KB · Weergaven: 65
Vooreerst : opslag in de Cloud (als je daar bestanden buiten mail mee bedoelde - Onedrive etc...) en mailbox zijn volledig gescheiden. Dus het kan wel dat je teveel bestanden van andere aard bewaard hebt, maar dat moet je met je Onedrive toegang regelen. Heeft hier niets mee te maken.
De boodschap zegt duidelijk dat de quota van je mailbox volledig opgebruikt is qua opslag.

Waar ik niet meer volg is dat je vermoed dat er mails zouden in die opslag zitten die je niet meer ziet in je client ? Dat kan ik niet plaatsen.
Maar om daar verder op in te gaan : hoe lees, ontvang, stuur je mails vanuit die live account ?
Gebruik je een echte geinstalleerde client of bekijk je alles via webmail ?

en wat bedoel je met 'toegang via Microsoft Exchange ?'
 
Meestal lees en antwoord ik berichten via Live-Mail, Philip, die ( dacht ik ) op m'n pc is geïnstalleerd - alleen merkte ik na aanschaf van een Ms-Office pakket, dat Outlook mij toeliet om meer actie te ondernemen die betrekking hebben op oudere berichten. Via MS Exchange kon ik die opvissen, filteren, lezen en selecteren.

Bestanden én opslagcapaciteit van Outlook én Onedrive zijn ook mijns inziens effectief gescheiden - maar desalniettemin lijkt Microsoft randvoorwaarden aan beiden te koppelen om commerciële redenen: mijn skills en tools zijn onvoldoende om hier en nu te kunnen aantonen dat ik nog wél beschikte over opslagcapaciteit voor m'n mailbox ( ik had er een verdomd groot aantal verwijderd ), maar vanmorgen bleek dat er nieuwe mail kon binnenwaaien in de inbox. Lange pier wees correct naar een pijnpunt - dat bij mij blijkbaar op 5 GB ligt . . .

Hier gaat dus een grote "oef" door mij heen . . . Bedankt mensen, voor jullie ondersteuning

Groetjes,
Frank
 

Bijlagen

  • limieten.JPG
    limieten.JPG
    73.8 KB · Weergaven: 77
  • Ms Exchange.JPG
    Ms Exchange.JPG
    41.6 KB · Weergaven: 80
Wanneer je een Office 365 hebt krijg je meer opslag in Microsoft Storage(bestanden,foto's enz) , ik heb een Office 2016 en net als jij maar 5GB, voor mails heb ik gratis 15GB( maar 6GB gebruikt). Ik krijg ook dagelijks de melding dat vanaf 1 februari je meer opslag nodig hebt voor mails en er geen meer kan ontvangen en verzenden,wat niet klopt.Dit is gewoon een poging van Microsoft om hun duur 365 te verkopen. Zelf had ik tot gisteren 12GB gebruikt, na het verwijderen van een reeks foto's gebruik ik nog maar 7,1 GB. Nog wat foto's verwijderen en dan is het probleem opgelost.
Groetjes,
Hubert
 
Jullie hebben recht op wat achtergrondinfo.

Outlook en Onedrive zijn gescheiden, behalve in één detail... Outlook slaat immers de bijlagen van je mails niet op in zijn eigen ruimte, maar in je Onedrive ruimte, ook al gebruik je die niet aktief én kan je ze daar niet zien. Het kan dus gebeuren dat je nog mailruimte over hebt (als je in Outlook kijkt) maar toch die vervelende meldingen krijgt. Als je vb. véél mails hebt met bijlagen en dan vooral foto's wordt die Onedrive snel volgepropt.
De syncro, die wat tijd neemt, kan ertoe leiden dat het 'opkuisen' van je mails en hun bijlagen niet onmiddellijk het gewenste resultaat geeft maar vb. een uurtje later wel...

PS : Live Mail wordt al enige tijd niet meer ondersteund. Als je het op MS producten wil houden dan kies je tussen Outlook (uit één van de formules - lokaal of in cloud - met client of in webbrowser - ...) of voor Mail for Windows (wat nu al enige tijd opgenomen zit in Windows 10 en 11. Of je kiest voor één van de vele niet-MS producten zoals vb. Thunderbird.
 
Als je in Outlook naar instellingen gaat, dan algemeen, daarna opslag zie je volgende meldingen:

Microsoft Storage wat ik eerder aangaf.
Dan zie je Totaal verbruikt X GB/5GB met daarnaast een balk in 2 kleuren: bruin voor Outlook (bijlagen), blauw OneDrive.

Daaronder staat ruimte vrijmaken met Outlook(bijlagen) of OneDrive als keuze, klik je op deze laatste krijg je een scherm met oa opslag beheren waarin prullenbak leegmaken, OneDrive, Outlook en Microsoft -account weergeven.

Klik je op OneDrive krijg je een nieuwe pagina met links de onderverdeling in :
mijn bestanden
Recent
Foto's
Gedeeld
Prullenbak.

Als ik op foto's klik: zie ik alle foto's die ik ooit via mijn digitale camera's opgeladen heb, die nemen dus plaats in van de 5GB die je gratis krijgt. Ben je over die 5GB dan krijg je onderaan je mailpagina de melding dat je meer gebruikt hebt dan toegelaten en tracht men je een Office 365 pakket te verkopen, in je Microsoft -account kan je 365 1 maand gratis testen denk ik.

Dus verwijder ik stap voor stap mijn foto's die ook op een externe USB stick en Harde schijf staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan