Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Goede dag,
Heb een aantal video Hi8 bandjes om op DVD te zetten. Probeer dat met Premiere pro 6 te doen. Als film af is moet ik exporteren maar daar loopt het fout. Wil voor export to movie exporteren om dan in mpeg2 op Xto DVD in een DVD formaat om te zetten. Wanneer ik echter exporteren aanklik in Premiere dan heb ik EDL-OM-AAF en Final cut als mogelijkheden maar movie of tape staan niet vermeld.
Doe ik iets verkeerd?
Jdr
 
aangezien Premiere pro 6 een module is van Adobe CS6 welke aangekocht dient te worden en ik deze dus niet gebruikt kan ik je hierbij niet verder helpen .
echter denk ik dat je best eens naar dit YouTube filmpje kijkt ....
 
Bedankt om op een zondag te reageren!
Heb het filmpje bekeken maar het probleem is dat ik in de opdracht "exporteren" niet de opdracht movie of tape vind. Alleen EDL-AAF OM-Finalcut.
IK kan dus geen film opslaan, het blijven losse clips.
Jdr
 
vraagje toen jij destijds de adobe software heb geinstalleerd heb jij dit destijds dan ook gedaan als zijnde de administrator ....
m.a.w. heb jij de setup.exe met rechts aangeklikt om deze vervolgens uit te voeren als "administrator"
*je zegt dus dat je de pro versie hen maar dus niet al de opties en dan denk ik eerder dat dit daar dus kan aan liggen !
 
Ik heb Premiere eens opgestart en een filmpje ingeladen. Ga ik exporteren, ziet het er zo uit en kan ik een ruime keuze maken.

Premiere.jpg

Wat ik hier even niet begrijp is dat je naar Finalcut kunt exporteren. FinalCut is een Apple programma.
 
Ja beste Lana,
In de file "exporteren" staan de mogelijkheden EDL-AAF- OM-Media en Finalcut vet gedrukt (dus aanklikbaar) maar tape staat grijs en movie ontbreekt.
Heb niet geprobeerd om in die finalcut versie mijn film te exporteren omdat ik geen Appel pc heb.
Kan ik in één van deze formaten de film exporteren?
Jdr
 
Ik werk niet zoveel meer met film. Maar ik heb nooit gebruikt gemaakt van de exportfuncties om dvd te maken.
Als Uw film klaar is, kan je met convertXtoDVD de film in een goede dvd omzetten. Je hoeft enkel in convertXtoDVD de file te selecteren en deze aanstippen om om te zetten. Ook met Nero Express kan je dit doen. Maar ik verkies convertXtoDVD.
 
om naar een mpeg2 file te converteren(voor dvd branden) gebruik ik ook xto dvd6 maar het probleem is dat ik met die versie van premiere waarmee ik mijn film heb gemaakt niet kan exporteren naar tape zodat ik alleen de clips zoals ze op de timeline staan kan importeren in Xto... Nochtans heb ik voor enkele jaren goede films met datzelfde programma gemaakt.
al bedankt voor je info
Jdr
 
om naar een mpeg2 file te converteren(voor dvd branden) gebruik ik ook xto dvd6 maar het probleem is dat ik met die versie van premiere waarmee ik mijn film heb gemaakt niet kan exporteren naar tape zodat ik alleen de clips zoals ze op de timeline staan kan importeren in Xto... Nochtans heb ik voor enkele jaren goede films met datzelfde programma gemaakt.
al bedankt voor je info
Jdr

Premiere staat er niet meer op bij mij. Maar denk dat ge niet moet exporteren naar tape maar een filmformaat selecteren om er naar toe te schrijven. Daarna kan je dat (film) bestand omzetten naar dvd.
Ik zie eens om premiere er terug op te zetten.
 
Hier een afbeelding van de export die ik kan maken.Premiere.jpg
Je hoeft enkel de map aan te duiden waar je het bestand wil plaatsen. Hierna mag je alles afsluiten en omzetten met het programma van Uw voorkeur.

Als ik me goed herinner, kan je van voor het bewerken van de film, bij de opstart en "Nieuw", de output vastleggen.
 
bedankt voor de moeite, ik ga ook die premiere eens opnieuw installeren, het exportvenster wat ik krijg ziet er anders uit bij mij en ik kan niets aanpassen.
Jdr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan