premiere pro en x to dvd6 problemen met eindresultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Een goeie dag,
Weet niet of ik met mijn probleem bij Pctuts terecht kan. Ik gebruik Adobe premiere om film (dv formaat of oudere hi8) te capturen en te bewerken. Dan wordt de opname geëxporteerd als AVI en met x to dvd6 omgezet in een dvd formaat en gebrand.
Dit doe ik al jaren en nooit problemen gehad. Nu had ik filmen van het oudere systeem VHS C gecaptured en twee zijn perfect op DVD gebrand maar de laatste film doet het niet. De AVI kan ik zonder problemen op de pc draaien maar eens met Xto DVD6 op schijf gezet doet zich het volgende voor: het eerste deel van de opname (10 minuten) wordt goed weergeven op de tv maar dan begint de film te haperen. Iedere 3à4 seconden stopt de beweging en start dan weer vloeiend om weer na 3à4 seconden te stoppen. Ook het geluid is dan weg. Vraag me af of X to DVD naar de knoppen is of het aan de premiere ligt of kan de dvd speler het probleem zijn? Iemand ervaring?
Bedankt op voorhand voor hulp.
Grt
Jdr
 
Dat kan ook te maken hebben met het renderen van een film.
Als een PC niet snel genoeg is en het geheugen vol loopt, kan het gebeuren dat het allemaal niet goed gaat tijdens het renderen en kunnen er storingen of haperingen ontstaan in de eind montage.
Vaak kan een snelle pc met een goede videokaart met voldoende geheugen de juiste oplossing zijn

Denk niet dat een videokaart daarvan de reden kan zijn. Renderen heeft te maken met de snelheid van de processor. Het renderen gaat traag met een trage processor. De videokaart daarentegen geeft alleen de beelden weer na het renderen.
Maar waarom de dvd niet maken rechtstreeks met Adobe Premiere? Het programma is daar toch voor geschikt. Nog altijd blijf ik er bij dat het volgens mij te maken heeft met een paar beeldjes die niet zijn zoals het hoort. Je kan dan die beeldjes gewoonweg verwijderen en een copy van het vorige beeldje in de plaats zetten. Dit zie je niet en als je alleen het beeldje wegneemt en vervangt zal je het ook niet horen. Heb dat indertijd veel gedaan. Als er ergens foto's genomen wordt met een flits terwijl je filmt. Neem dan dat ene beeldje er uit en vervang het door het vorige. De flits is zodanig vlug dat dit enkel om één beeldje gaat per foto.
 
ik heb een i7 processor en een snelle videokaart, daar zal het niets mee te maken hebben. Nu heb ik op aanraden van Qtex de convert Xto dvd 7 gedownload en het probleem is van de baan. Zal dan toch met de vroegere X to ..6. te maken hebben.
Voorlopig is mijn probleem van de baan.
Allemaal bedankt voor de tips en suggesties.
Jdr
 
Heb toch de Convert X to dvd 7 gedownload en het stotter en geluidsprobleem is opgelost.
Voor die laatste video had ik de grote update van W10 gehad. Zou dat er mee te maken hebben?
 
Heb toch de Convert X to dvd 7 gedownload en het stotter en geluidsprobleem is opgelost.
Voor die laatste video had ik de grote update van W10 gehad. Zou dat er mee te maken hebben?

Denk niet dat het ermee te maken heeft. Maar blijft heel vreemd dat alleen die ene montage problemen gaf.
Trouwens, zit er geen beperking op de convertXTodvd7?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan