Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo461

Steunend lid
Vip Lid
Beeld slaat vast als ik in fb probeer poker te spelen. (na 2à3 seconden slaat alles af, geen beeld meer)

Alle andere dingen werken wel, internet, films afspelen, fotos bekijken, geen
probleem mee.

Heb de laatste nieuwe drivers erop staan en al ook eens terug geinstalleerd.
Kaart is een GeForce 9800GT. (driver is 314.22).

Kan het te maken hebben met flashplayer ? Van deze heb ik onlangs wel een
update gekregen maar die is niet gelukt.

Groetjes Carlo.
 
Zoals hierboven, een voedingsspanning van 12 Volt hoort 12 volt te zijn door alle stabilisatie die gebruikt wordt en hoort niet terug te kunnen zakken naar 11,35 Volt. Een schommeling van + /- 0,2 Volt zou nog wel binnen de tolerantie vallen. Maar ik zie hier een 0,65 Volt lagere spanning.

Hier gaat iets fout. Misschien dat de voeding van de PC aan z'n eind is en daardoor de benodigde spanning niet meer kan leveren.
Dit kan nare hardware problemen geven.
 
Ik wil hierover nog even iets uitleggen.

Het betreft spannings stabilisatie.

Stel dat in een voeding een spanningsstabilisator zit die een ingang heeft van 13 tot 24 volt en de uitgang is altijd 12 volt.
Er is een transformator aanwezig die de spanning van 220 Volt terug brengt naar bijvoorbeeld 18 volt.
De stabilisator brengt deze 18 volt terug naar 12 volt.
De netspanning kan varieren van 210 tot 230 Volt, waardoor de uitgangsspanning van de transformator varieert van ongeveer 16 tot 20 Volt. De stabilisator makt daar dan altijd weer 12 Volt van.

Maar als er te veel vermogen gevraagd wordt door de PC, zou de spanning onder de 12 Volt kunnen komen, hierdoor kan het gebeuren dat hardware niet goed zal werken.
Ook bij een defecte voeding / stabilisator kan de spanning onder of soms ver onder de 12 Volt komen. Hierdoor kan een PC of bepaalde onderdelen dienst weigeren.

De genoemde getallen zijn hier even uit de lucht gegrepen. Hiervoor zijn berekeningen die ik er niet op losgelaten heb. Deze info dient alleen als uitleg.
 
Kga morgen naar de pc-winkel hier eens wat over vragen ivm met de grafische kaart
en ook ivm met de voedingswaarden.
Zal morgen wel iets laten weten dan.
Ben nu al 1u op de pc bezig en nog niks (wel alleen op internet), maar als ik
iets wil spelen slaat hij direct weer af.
 
't is jammer dat je zo ver weg woont, anders had je een voeding en een grafische kaart van me kunnen lenen om uit te zoeken waar het probleem kan liggen.
 
hier het logje

bij moederbord staat daar wel 11,988 bij +12V (bij speedfan blijft hij op 11,35 staan)
 

Bijlagen

  • speccy1.jpg
    speccy1.jpg
    51.1 KB · Weergaven: 94
De kaart stopt er mee zodra er wat meer van hem verwacht wordt.

Dit kan drie oorzaken hebben, te hoge temperatuur, te weinig voedingsspanning of een defecte kaart.

De temperatuur is het niet als ik de metingen ziet.

Het probleem kan dus bij de voeding liggen. Deze heeft ook niet het eeuwige leven.
Zodra de videokaart wat meer moet gaan werken, zal hij ook wat meer stroom verbruiken.
Als de voeding niet genoeg stroom meer kan leveren door een defect, zal de spanning omlaag gaan en kan er hardware uitvallen.

Maar het kan natuurlijk ook een defect aan de videokaart zijn, zodra hij meer moet gaan werken dat de chip o.i.d. tegen gaat stribbelen.

Mijn inschatting is een defecte voeding.
 
Het probleem kan ook bij de CPU zitten. Alles valt weg...
Bij CPU problemen (temperatuur als trigger) kan dit dezelfde symptomen geven. Het is schijnbaar de video die wegvalt, maar eigenlijk zit het probleem dieper.

Test je CPU eens met volgende tool.
Download | SuperPI
Zet vooral niets op dat je video zwaar belast, en kijk of die nog uitvalt dan. Indien alles blijft draaien gaat het waarschijnlijk de video kaart zijn. Indien hij terug uitvalt gaat je CPU mss naar de haaien zijn. Of een slechte koeling hebben.
 
Het probleem kan ook bij de CPU zitten. Alles valt weg...
Bij CPU problemen (temperatuur als trigger) kan dit dezelfde symptomen geven. Het is schijnbaar de video die wegvalt, maar eigenlijk zit het probleem dieper.

Test je CPU eens met volgende tool.
Download | SuperPI
Zet vooral niets op dat je video zwaar belast, en kijk of die nog uitvalt dan. Indien alles blijft draaien gaat het waarschijnlijk de video kaart zijn. Indien hij terug uitvalt gaat je CPU mss naar de haaien zijn. Of een slechte koeling hebben.

63 graden is inderdaad wat aan de hoge kant voor de processor.
Ik heb liever niet dat deze boven de 55 graden komt.
 
Ik heb dezelfde CPU, en ben niet echt tevreden over hun temperatuur. Ik heb een indirecte (2x 12cm FANS) koeling ernaast, maar die is niet voldoende als ik Hyper Threading aanzet met zware belasting. Dan houd die het geen 10 minuten uit... HT al afgezet, dan kan hij het al iets langer uithouden. Maar full load is niet haalbaar bij mij. Dus videobewerking kan ik al vergeten.
 
Het probleem kan ook bij de CPU zitten. Alles valt weg...
Bij CPU problemen (temperatuur als trigger) kan dit dezelfde symptomen geven. Het is schijnbaar de video die wegvalt, maar eigenlijk zit het probleem dieper.

Test je CPU eens met volgende tool.
Download | SuperPI
Zet vooral niets op dat je video zwaar belast, en kijk of die nog uitvalt dan. Indien alles blijft draaien gaat het waarschijnlijk de video kaart zijn. Indien hij terug uitvalt gaat je CPU mss naar de haaien zijn. Of een slechte koeling hebben.



Mbam heeft dat direct in quarantaine geplaatst wegens trojan erin.
Zal vanavond nog eens proberen, nu terug werken.
Fb eens laten draaien met speccy ernaast, stopte wel niet.
Grafische kaart ging van 55 naar 57 en bleef dan constant op 57
Processor gestart op 64 en die ging naar 70 en ook constant dan.
 
Mbam heeft dat direct in quarantaine geplaatst wegens trojan erin.
Zal vanavond nog eens proberen, nu terug werken.

Dat zal zeker een False Positive zijn van Mbam.
Ik het het ook gedownload.Mijn Norton Internet Security analyseert eerst bestanden bij het downloaden, en bij een besmet bestand geeft NIS hiervan onmiddelijk een melding en word het bestand dan ook niet opgeslagen.

Heb je het resultaat van speccy kunnen opslagen.
Klik bovenaan op Bestand > Opslaan als tekstdocument.
Plaats eens de inhoud hiervan in je volgend bericht.
Verwijder wel eerst de regel in het tekstbestand waar je Windows licentiecode te lezen valt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan