Probleem met schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johannes1956

Steunend lid
Vip Lid
Hallo "
Iemand bekend met deze melding ? zou de schijf beginnen met afsterven zijn.
is alleen de D schijf, de andere schijven zijn prima in orde
Zeer graag Uw advies wat er aan te doen zal zijn
 

Bijlagen

  • CristalDiskinfo.PNG
    CristalDiskinfo.PNG
    413.7 KB · Weergaven: 138
je zou een defragmentatie kunnen doen op deze D schijf..mocht het niet baten vergewis u er dan van dat deze schijf best nog een tijdje meegaat .. aangezien er nu enkel maar sprake is van heringedeelde sektoren bijgevolg zullen deze niet meer aangesproken worden ..

zelf heb ik reeds 1 jaar ook 2 waarschuwingen op een interne hdd .. gebruik deze echter nog dagelijks .
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_dinsdag 12 mei 2020_20h41m45s_004_.jpg
    Ashampoo_Snap_dinsdag 12 mei 2020_20h41m45s_004_.jpg
    125.5 KB · Weergaven: 131
@Qtex
Aha"dus U zegt "geen zorgen hoeven maken,das mooi,gebruik deze D-schijf alleen maar voor Foto en muziek opslag.
en enkele Documenten
Vriendelijk Dank voor de geruststelling (y)
 
je versta me mis.. er is wel degelijk iets aan de hand ..en mocht je de middelen hebben om deze te vervangen dan zou ik je aanraden er al naar uit te kijken ..dringend is het nog niet ...mocht er een melding in het rood staan dan dien je er vaart achter te zetten om deze schijf te vervangen en om de bestanden nog te kunnen over zetten ..

*je kunt een extra controle uitvoeren indien je dit wilt dan start je een opdrachtprompt (administrator ) op en in jouw geval wil je de D schijf gaan controleren en zodoende word de opdracht .. CHKDSK D: /f /r /x
**de eerste letter na chkdsk is altijd deze van het station dat je wenst te scannen op fouten ..

The /f parameter instructs CHKDSK to actually fix errors on the disk. The disk must be locked. If CHKSDK cannot lock the drive, a message appears that asks you if you want to check the drive the next time you restart the computer.
The /r parameter locates bad sectors and recovers readable information. The disk must be locked. /r includes the functionality of /f, with the additional analysis of physical disk errors.
The /x parameter forces the volume to dismount first, if necessary. All open handles to the drive are invalidated. /x also includes the functionality of /f.

**neem er nota van dat zo een scan zeer lang kan duren ...
neem er ook nota van dat de betreffende schijf die gecontroleert word niet te benaderen is via de verkenner ..

****deze scan is hier nu al meer dan 1 uur aan het draaien en stage 5 zit nu aan 95%
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_woensdag 13 mei 2020_06h42m04s_001_.jpg
    Ashampoo_Snap_woensdag 13 mei 2020_06h42m04s_001_.jpg
    72.5 KB · Weergaven: 90
  • Ashampoo_Snap_woensdag 13 mei 2020_07h03m50s_002_.jpg
    Ashampoo_Snap_woensdag 13 mei 2020_07h03m50s_002_.jpg
    6.7 KB · Weergaven: 87
onderwijl is deze scan gedaan en geeft hij ook aan 108 bad clusters verplaatst en vervangen te hebben maar evenzeer geeft cristaldiskinfo nog steeds hier dezelfde foutmelding !
 
@Qtex :LOL:

Hier hetzelfde verhaal jongeman ,
ik heb uw raad opgevolgd met dit resultaat bijgevoegd de Scan die toch ruim anderhalf uur in beslag heeft genomen.
Niets kunnen vinden,ik krijg het vermoeden dat CrystalDiskinfo corrupt is en niet het juiste door geeft.
heb alle andere sfc en Dism.exe ook laten zoeken. de gele melding bij mij blijft ook terug komen.
Zal morgen een de D-schijf leeg maken en formateren en daarna weer alles terug gaan zetten, mocht dat ook niet helpen
ga ik afscheid nemen van CrystalDiskinfo, want ik weet dan 100% zeker dat mijn D-schijf goed is
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    269.1 KB · Weergaven: 83
  • Knipsel02.PNG
    Knipsel02.PNG
    15.2 KB · Weergaven: 93
wel die gedachte betreffende cristaldiskinfo had ik dus ook al .. dat deze alles niet juist meer weergeeft ..
de reden hier voor is dat hij zowaar aangeeft dat deze schijf M maar een 4053 bedrijfsuren er op zitten heeft "..
dit kan nooit zo zijn en zou eerder boven de 45000 uren moet liggen .. aangezien deze hdd plaatst maakte voor een ssd en de ssd nu al 31942 uren er op zitten heeft .
 
Zo ziet u maar weer ,vertrouw uw eigen gedachte, en niet zo zeer op Sofware vertrouwen
ook de beste Software kan een Bug bevatten.
zal u laten weten hoe het verder is gegaan met Formateren en weer alles terug zetten:unsure:
 
Is dan misschien zéér verouderde software waar ik ook niet meer op zou willen vertrouwen onder Windows 10?
Ik heb het nog nooit gebruikt, maar als ik naar de originele site ga zie ik alleen maar downloads staan voor Windows XP in zip vorm en een installer voor Windows Vista.
 
Dat interpreteer je volgens mij verkeerd, Skippy.
De nieuwste versie van CrystalDiskInfo is versie 8.5.2
Die versie kwam uit op 9 mei 2020. Zeer recente software dus.
ZIP (XP-) betekent dat je het zip bestand kunt gebruiken voor Windows XP en alle nieuwere versies.
INSTALLER (Vista-) betekent dat je de installer versie kunt gebruiken voor Windows Vista en alle nieuwere versies van Windows.
 
@Skippy

Ja, dat was mij ook al opgevallen , zoveel updates geeft mij een gevoel van dit programma is niet Koosjer
daarom heb ik besloten om het te verwijderen,heeft geen toegevoegde waarde voor mijn Computers
ik heb het idee dat het niet 100% de juiste gegevens doorgeeft.:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan