serieus probleem met externe harde schijf na terugzetten image

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een image terugzetten Is bedoeld om de pc terug aan de gang te krijgen, als je moet formateren voor een clean install ben je nog meer kwijt.
Het is een laatste redmidden, helaas met windows af en toe een noodzakelijk kwaad.
Bijkomend risico is ook dat, wanneer je een image terugzet dat genomen is vlak na het oplopen van een infectie de infectie ook steeds aanwezig zal zijn.
Het kan voldoende zijn om nog snel je gegevens op te slaan op andere media en toch nog een format te moeten doen.
Ook best dus de image zelf eens goed scannen met diverse virus, spyware en andere scanners.
 
Heb hier nu bij clickx magazine een progje gekregen met name 'steganos safe'.
Als ik hier nu al mijn belangrijke data enz. instop en beveilig en op orde zet zoals ik wil dan zal ik waarschijnlijk na het terugzetten van een image dit probleem niet meer tegenkomen of toch wel ?Iemand ervaring met dit progje
 
Ook hier geld na het installeren van steganos en het ordenen van je data steeds een nieuwe image te maken, net als op je externe schijf.
Vergeet je dit en je zet een oudere image van voor steganos terug dan zal er geen steganos meer te zien zijn want er is dan in je image geen steganos opgenomen.
Een image terugzetten = terig naar een vorige datum, steganos of geen steganos.
Een image is niks meer of niks minder dan een exacte copy van je harde schijf.
Als je een copy maakt van een systeem dat niet geordend is, of een systeem waar geen steganos opstaat, dan zal je pc na terugzetten van die bewuste image ook niet geordend zin, en zal hij ook geen steganos meer hebben.
Want je kan geen kopie maken van wat er op dat ogenblik nog niet is, snap je.
Alleen kan je met steganos een password invoeren om je data te beveiligen tegen misbruik.
Daarvoor zijn er nog meer alternatieven, denk aan het compressietool winrar.
 
En als ik nu eerst mijn schijf orden en deze daarna met steganos beveilig en dan image neem.
 
Als je de schijf ordent neem je een image, dan blijft ze wanneer je de image terugzet geordend.
Zet je er dingen bij en je pc gaat stuk, dan zijn die dingen weg na terugzetten van de image, behalve als je nog een image hebt gemaakt.
Daar gaat geen enkel programma iets aan veranderen.
Je moet telkens wanneer er iets belangrijks verandert op je pc een nieuwe image maken of je moet andere media gebruiken om bijkomende data te bewaren.
Het eenvoudigste is een usb stick plaatsen en van alle data die er bij komt zet je een copy op die stick.
Na een tijdje maak je een nieuwe image dan kan de stick terug leeg, de veranderingen zitten dan immers opgreslagen in de image.
Zet wel die image, net zoals eerst op de externe schijf, als de interne schijf stuk gaat kan je nog bij de image op de externe schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan