Outlook Problemen met de "new outlook"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe PC aangeschaft en ik kon op deze probleemloos Microsoft Office 365 zetten (eigen abonnement). Alles werd probleemloos uit de vorige PC overgenomen behalve miserie met de "new outlook". Die neemt de berichten en contactpersonen mee maar niet zijn agenda. Na tientallen pogingen om deze mee te krijgen, lukt niets en blijft mijn outlook "agendaloos". In een kopie van de ics agenda, opent de "new outlook" de agenda maar geeft hij mails meer weer. Bijkomende info op mijn oude pc staat de oude outlookversie die werkt zoals het hoort. Die bevat een knop om de nieuwe versie te proberen en zie wat er gebeurt: de agenda verdwijnt in de nieuwe versie. Terugbrengen naar de oude versie en alles werkt zoals het hoort. Hoe krijg ik de "new outlook" aan de praat ?
 
Waarom gebruik je eigenlijk de "Outlook (nieuw)" wat een app is, als je blijkbaar de full Office 365 in abonnement hebt ? Daarin zit de volledige Outlook toch ?
 
Waarom gebruik je eigenlijk de "Outlook (nieuw)" wat een app is, als je blijkbaar de full Office 365 in abonnement hebt ? Daarin zit de volledige Outlook toch ?
U heeft gelijk, maar er zit een soort van schuifje in de Volledige Outlook, waarmee men de nieuwste Outlook kan uitproberen.
Ik ben er geen liefhebber van, heb hem getest, maar vind het niks.
 
Bedankt voor uw reacties. Ik ben erin geslaagd om de oude vesie van Outlook in mijn taakbalk te zetten en dit werkt nu terug zoals voorheen. Vraag is hoelang ik die (tijdelijke) oplossing nog kan gebruiken ...
 
Voor zover ik weet zijn er geen plannen om de full Outlook uit te faseren.
Er is enkel die 'verleider' in de rechterbovenhoek die je probeert te overhalen om de app te gebruiken.

Ik wil je één en ander qua achtergrond meegeven om beter te begrijpen wat er al dan niet gebeurd.

Je had :
  • Live Mail / Windows Mail / etc... als onderdeel van een WINDOWS installatie. Dit zijn dus apps die iedereen kan gebruiken en sedert vele jaren voor alle mogelijke accounts die je erin kan stoppen.

    Die manier van (web) c.q. (app) benadering werd nu Outlook (New) en komt mee bij elke installatie van Windows 11.

  • Office pakketten in alle mogelijke versies : 2003 / 2012 / 2019 / 365 etc... En daarin zit een omvangrijk, krachtig programma dat al sedert jaar en dag Outlook noemt maar ook behoorlijk is geëvolueerd. Het is niet gratis (alhoewel spotgoedkope licenties vind je zowat overal) en voor velen gewoon té overladen (al deel ik die mening niet...)

    Dat Office-onderdeel 'Outlook' is er nog steeds en blijft bestaan voor zover ik weet... Het klopt wel dat met een Office 365 vb. het niet meer zo duidelijk is wat lokaal geinstalleerd wordt en wat webbased is maar de funktionaliteit is over alle pakketten ongeveer gelijk.
Bij mijn weten zijn er geen plannen om die laatste Office onderdelen af te voeren, maar de online en de lokaal geinstalleerde versies komen wel gevaarlijk dicht bij elkaar. Outlook for Windows (de app die nu New meekreeg) is echter iets anders en dat onderscheid zal nog wel blijven want ... het is gewoon niet krachtig genoeg en niet funktioneel genoeg voor vb. professioneel gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan