Opgelost problemen met uploaden ziggo safe online

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond allemaal

Bovenstaande vraag heb ik ook al gesteld bij het hulpformum van Ziggo zelf maar ik/zij kom(en) er niet uit, ook niet na al hun tips .

Na systeemherstel van mijn computer of update windows 10 ( ja dat had ik in een eerder item ook al problemen mee, maar dat was ergens anders mee ) kan ik de app van Ziggo safe online niet meer op mijn computer zetten : k bedoel dus zoals voorheen als snelkoppeling op mijn desktop.

Maar nu komt het :
Als ik naar de site ga, wordt al meteen aangegeven : U bent beveiligd.
Ga ik dan bij mijn beveiligde apparatuur kijken dan zie ik mijn mobiel , tablet en dat van mijn man, maar niet mijn computer
Ok dus dan maar vanaf de ziggo site downloaden en dat gaat tot . 99% , dan krijg ik een foutmelding en wordt gezegd de computer opnieuw op te starten, en is er niks gebeurd, tenminste. er staat een snelkoppeling op de desktop maar die werkt niet !
Firewall enz afzetten, een "cleaner "gedownload ( op advies van Ziggo medewerker ) en die cleaner weer verwijderd, het bliljft gewoon zo. Ook de link f secure verwijderen gebruikt. en weer zoals hier boven aangegeven geprobeerd, en precies hetzelfde effect ( dit gebeurt dus met google chrome maar ook met internet explorer en Edge, dus daar ligt het niet aan.

Iemand een idee hoe dit kan, wat dit misschien veroorzaakt ( er zit bij mij geen anderen anti virus programma op de computer)

bij voorbaat dank,
MARIANNE
 
Oplossing
Ik heb ff het hele verhaal opnieuw gelezen. Nu begreep ik pas dat het voornamelijk om de ziggo safe online tool gaat.

op de ziggo website https://community.ziggo.nl/veilig-internet-201/safe-online-blijft-hangen-op-40-58264

geven ze dit als tip (afhankelijk welke f-secure versie je hebt, lijkt me?) :

Verwijder niet compatibele applicaties
andere applicaties op uw computer zijn niet compatibel met ziggo safe online. Verwijder de volgende applicaties
-F Secure OneClient based product

mocht je niet bij de verborgen map kunnen komen die wivy hierboven vermeld
kan je bij starten opgeven : %appdata%
dank u voor de moeite, ik vermoed dat het toch "weer" iets is met instellingen in de computer ....maar wat en waar he daar ben ik al heel lang naar op zoek. Als het echt niet anders kan ga ik bellen met de helpdesk.
 
Nou ik ben wel de enige Hollandse medewerker hier op dit Belgische forum, maar geen Ziggo gebruiker.
Dus ook ik sta hier onwetend tegenover.
Ik ken Ziggo Safe Online dus niet.

Misschien is er wel iets dat mij opvalt en dat zou kunnen zijn dat de computer van u misschien bekabeld is aangesloten op de router.

Ik kijk even naar deze zin: "Ga ik dan bij mijn beveiligde apparatuur kijken dan zie ik mijn mobiel , tablet en dat van mijn man, maar niet mijn computer"

De rest is dus draadloos en wel zichtbaar of beveiligd in Safe Online.

Misschien moet het daar ergens gezocht worden. Als de computer via wifi op het netwerk is aangesloten kan dit het waarschijnlijk dus niet zijn.

Ik heb ook eens op de Ziggo forums gezocht en dit gevonden: Probleem bij Safe Online verwijderen of herinstalleren? De oplossing! | Ziggo Community
Als je op de link klikt in dat bericht kom je op een pagina met linksonder VERWIJDERPROGRAMMA VOOR WINDOWS
Als je dat leest zou het dus kunnen dat het verwijderprogramma via de traditionele manier van F Secure niet goed werkt en je dus een tool moet gebruiken.
 
Skippy dank je wel, maar mijn zoon heeft het op zijn locatie gedownload voor zijn computer , en dat ging ( omdat ik een extra plus heb dus ik kan max. 20 apparaten beveiligen ) dus daar ligt het niet aan. Het moet iets in de instellingen van de computer zijn, ik heb als laatste Hitman pro nieuw erop gezet, er ging veel af dus ik had goede hoop maar nee hoor nog steeds niet. Je snapt dat ik op het punt van opgeven sta, beveiligd ben ik toch wel daar hoef ik me geen zorgen over te malen. Ps : de link die je hier boven aangaf , al die dingen zijn al geprobeerd (helaas )
 
Het zal overbodig zijn om deze link te geven, je hebt het vast al geprobeerd.
Maar wie weet: Ziggo Safe Online verwijderen | Klantenservice | Ziggo

Welke beveiliging gebruik je ? Is dat Defender ?
Misschien is er een regel aangemaakt waardoor er iets geblokkeerd staat.
Reset Defender in dat geval eens door op de knop Standaard waarden te klikken.

Ga naar het Configuratiescherm door via de Startknop en Zoeken, Configuratiescherm in te tikken.
Dan links boven Systeem en Beveiliging.
Dan zie je staat Windows Defender Firewall.
Hier zie je links staan: Standaard waarden herstellen.

Probeer nu Ziggo Safe Online opnieuw te installeren en als er een melding komt van Defender op ja of accepteren klikken.
 
prtscreenfirewall.jpg
prtscreenfirewall.jpg
 
Bijna niet te lezen , maar dat is het particulier of gast netwerk. Ga je gebruiken als je bestanden op de pc gaat delen via het netwerk.
Niet de internetverbinding dus.
Lijkt mij niets met ziggo te maken te hebben.
 
Sommige downloads lukken niet met Cortina of Internet Explorer wat standaard in Windows zit.

Als je browsers als google chrome of slimjet gebruikt zal je zien dat je nergens last van hebt.
(ik heb ook Ziggo als provider)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan