Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Vanmiddag ineens liep FF vast,kon niet in taakbeheer,gewoon alles vast.Zodus laptop maar uitgezet met de knop!
Start trug op krijg melding Windows voor bereiden voor herstel>herstel kan lang duren of zo iets,tijdje niks op scherm>trug windows....zo bleef het maar in loop!
Geraak in veilige modus maar als ik op opties geavanceerde opties klik via F8 begint het spelleke trug zo als hierboven!
Heb één herstel cd van Medion maar dat wil ook niet lukken iets met GPT
Harde schijf eruit gehaald en gekoppeld via usb aan pc!kon alleen de recovery partie lezen!Andere partities iets van RAW melding !Wat is hier loos???
mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is geen volledige SSD!maar nu is de c maar 29gb en nog maar 7 beschikbaar
voor de crash was de C iets 250a300gb

**bedoel je nu dat de SSD groter was ....
in dat geval dien je de SSD te wissen en te formateren door deze uit te bouwen en extern aan te sluiten .
van welk merk is deze SSD
 
heb HD eruit gehaald en met Aomei partities gemaakt nu krijg ik dit zie afb. maar kan install doen pffff Foto0029.jpg Foto0030.jpg
 
ik snap niet wat jij nu weer gedaan heb ...
1..de afbeeldingen zijn niet vanuit de Aomei partition assistant genomen ..
2..de afbeeldingen zijn van uit een verse installatie werkwijze gemaakt ...
3..ik zie dat de ssd nog steeds maar de 30Gb aangeeft en dit terwijl de SSD 250Gb groot is ....( **hoe oud is deze SSD ! *heb je er nog garantie op !)
denkelijk zal van de garantie geen sprake zijn aangezien je deze door eigen toedoen zo ver gekregen heb ...dat de overige ruimte 220Gb niet meet te benaderen valt !

**windows kan niet met de installatie beginnen word er weer gegeven daar de opstartschijf 1 partitie 1 geen ntfs partitie is....
je wilt dus de windows op de hdd gaan installeren ....
de SSD is volgens mij overleden ( eerder al vermeld dacht ik )
 
je zei daarstraks dat er een SSD van 250Gb aanwezig is ...wel deze is dus de schijf 0
maar inplaats dat deze geheel vermeld word staat er nu maar een 30Gb niet toegewezen ruimte vermeld ...de overige 220Gb is niet benaderbaar wellicht is deze ook versleuteld doordat deze dus bezig was met een herstel en door dat jij deze onderbroken heb ...
ik weet niet of men een SSD mag onderwerpen aan een low level format ( killdisk ) om deze versleutelde 220Gb terug vrij te geven ...
*Aomei heeft de optie " Wipe Disk " aanboord pas op deze bewerking kan lang ( zeeer lang ) duren .
 
in bericht #27 zei je voor de crash was de C zo een 250Gb of 300Gb ! en nu blijkbaar nog maar 30Gb
schijf 1 ziet er terug gezond uit ... maar hoe zit het nu met schijf 0 m.a.w. hoe groot is of was deze SSD !
doe eens rechts klik op de C .. wat geeft deze aan !
*ik denk dus niet dat jij hier een ssd van 30Gb heb geplaatst en om de 1 of andere reden is de overige 220Gb verdwenen ...?
 
hoe kom je er bij om te beweren dat de SSD een 250Gb is
als ik Samsung MZMPC032HBCD-00000 in geef op google dan blijkt het om een SSD te gaan van 32Gb en niet om 250Gb !!!
jij weet blijkbaar zelf niet wat er in deze pc voorhanden is !


**we zijn er dus uitgeraakt ...
schijf 0 is de SSD van 32Gb
schijf 1 is de HDD die nu terug gezond ingedeeld is .

opmerking :
aangezien de SSD maar 32Gb is en aangezien je deze ruimte nodig heb voor update's..
raad ik je bij deze aan plaats te maken op de SSD.

Mappen verplaatsen van een SSD naar een HDD om ruimte te winnen op de SSD

Begin er nu eerst mee jouw persoonlijke mappen naar de HD te verplaatsen.
Hoe je dat op de juiste wijze doet, beschrijf ik hieronder.


Persoonlijke mappen verplaatsen naar een andere partitie dan wel een andere HD, heeft als voordeel dat bij een crash van Windows of een herinstallatie daarvan er niks kan gebeuren met die persoonlijke mappen.
Om er nu voor te zorgen dat het verplaatsen goed gebeurd waardoor het startmenu ook goed blijft werken, doe dan het volgende:

maak eerst op de partitie of HD dezelfde mappen aan die je straks verplaatst wil hebben.

Ga vervolgens naar C:\Users\lautus.
Klik nu met rechts op de map "Afbeeldingen".
Kies voor eigenschappen
Klik op de tab "Locatie"
Klik op de knop "Verplaatsen"
In het venster "Selekteer een lokatie" navigeer je naar de D-partitie.
Selekteer daar nu de map "Afbeeldingen" en klik op de knop "Selekteren".
Klik daarna op de knop "Toepassen"
Daarna klik je in het venster "Map verplaatsen" op de knop "Ja"
Hetverplaatsen zelf kan overigens enige tijd in beslag nemen.
Meestal krijg jedaarna ook de vraag om de ini-files wel of niet te verplaatsen. Kies dan voor wel verplaatsen.


Op dezelfde wijze verplaats jij je overige persoonlijke mappen.

Ook kan je op dezelfde wijze ervoor kiezen om de map Favorieten en de map Downloads ook te verplaatsen.
Het verplaatsen van de map downloads is zeker voor SSD's belangrijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan